{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastresion
  • #1   2. apr 2021 Tænk jeg troede man var holdt op med at anbefale kastration ved kryptocisme , da risikoen for testikelkræft er så lille. Kastration er jo ikke uden bi-virkninger for hunden...

    Men en uges til tid efter indgrebet er hunden fysisk rimelig helet, gætter jeg på.


  • #3   2. apr 2021 Find en anden dyrlæge og få lavet en vurdering af, om det er nødvendigt at fjerne den sten, der ikke er faldet ned. Det er det kun i ganske få tilfælde. Og hvis det er nødvendigt, så kan du nøjes med at få fjernet den sten der driller.

  • #4   2. apr 2021 Enig med de andre.
    Min dyrlæge kastrere hellere ikke bare sådan.
    Jeg ville også finde en anden dyrlæge og hvis det virkelig er nødvendig, så nøjes med kun at fjerne den sten der ikke er faldet ned.
    Fjerner du begge sten kan det give en masse bivirkninger.
    Hvor lang tid det tager for at komme ovenpå kommer jo an på, hvor langt oppe stenen sidder og hvor besværlig det har været at få den ud.
    Men regn med mindst 14 dage.


  • #5   2. apr 2021 Min Archie blev kastreret i mandags.
    Han har ikke været påvirket udover det første døgn hvor han var lidt træt pga narkosen.
    Han slikker ikke i såret så har kun en bodysuit på om natten eller hvis han er alene.
    Han må nøjes med små lufteture i snor ca 10-14 dage.
    Vi går 4-5 ture på 1-2 km dagligt og en smule næsearbejde.
    Han virker glad, frisk og helt som han plejer.
    Jeg ville vælge at tage en god snak med din dyrlæge der kender dig og din hund. For der kan være mange ting der spiller ind.


  • #6   2. apr 2021 Ligger stenen helt oppe i bugen, ville jeg nok få den fjernet. Ellers er jeg. Helt på linje med de andre. Det gør man ikke længere. Det var "i gamle dage".
    En sjælden gang kan der komme cancer i en tilbageholde testikel, men en dyrlæge fortalte mig, at det langt oftest er indkapslet og derfor ikke noget der spreder sig.
    Trimmede en Westie for 4 mdrs siden, og opdagede en hævelse ved skaftet af penis. Afsti afsted med hund til dyrlægen og få den fjernet.
    Det er den eneste hund jeg nogensinde har været i forbindelse med, som har haft en cancer i en tilbageholdt sten.


  • #7   2. apr 2021 Medmindre du alligevel havde ønsket at kastrere (for så er det jo bare at få det gjort), så ville jeg snakke med en dyrlæge der er lidt mere opdateret på sin viden om kryptorchisme. Som andre allerede har påpeger er det nemlig ikke længere standard anbefaling at kastrere.

    Men en uge +/- så er hunden normalt fit for fight igen


  • #8   2. apr 2021 Man kan ikke sammenligne en almindelig kastration med en sten der ligger i bughulen.
    En sten der skal fjernes fra bughulen er et større indgreb og et tager lidt længere tid før hunden er helt på dupperne igen


  • #9   2. apr 2021 Men det er jo ikke en selvfølge, at den ligger helt oppe i bughulen.
    - vil man gave et sikkert svar var dyrlægen et sted at starte


  • #10   2. apr 2021 Jeg har en kryptochid hanhund. Den ene sten ligger i bughulen og den anden i pungen. Vi har valgt, i samråd med vores dyrlæge, ikke at operere.
    Den 25. maj fylder Harry 12 år. smiley


    profilbillede
  • #11   2. apr 2021 2 af mine 3 Yorkshire terriers er kryptorchide.
    Vores dyrlæger mener ikke det er nødvendigt at operere/kastrere, da risikoen for sygdomme som følge af kryptorchisme er minimal.
    Det var "i gamle dage" man gjorde det. Forskningen er nået et skridt eller to videre.


  • #12   3. apr 2021 Jeg stemmer i med koret.
    Hvis du er bange for cancer i den testikel der ikke er nede, så kan dyrlægen lave en årlig ultralyd scanning og kontrollere den ikke ændre sig


Kommentér på:
Kastresion

Annonce