{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Lupanish
Lupanish
Tilmeldt:
16. jan 2021
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40

Kan godbidder give bagslag? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo den her teenager, der er så god til at lystre... Hvis han vil og finder mig interessant nok...

Så læste jeg om hjemmelavede godbidder lavet af lever og tænkte, hey det prøver jeg da og vupti, nu har jeg en hund der er så opmærksom når de nye godbidder er med på tur, så han kan knapt nok huske at tisse... Han er mega opmærksom på mig nu og det er lige før end at jeg tror vi kan træne tættere på de andre hunde, her senere i dag...

Men altså, kan en hund blive for fikseret på godbidder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan godbidder give bagslag?
  • #2   25. apr 2021 Jeg slettede lige mit svar fordi det vigtigste nok må være: ved hunden, hvornår den er on/off, så at sige?

    For mig er det helt og aldeles situationsbestemt. Min hund skal ikke gå og tilbyde alverdens adfærd efter jeg har givet hende nogle godbidder på tur. Jeg har lært hende et slut-ord, så hun ved, at nu er der ikke mere guf og hun skal bare snuse videre. Træner vi fx nogle øvelser, hvor hun skal fokusere på mig og abstrahere fra omgivelserne, så er det aldeles gavnligt at hun er fikseret på at få mad.

    Så det kommer nok an på, i hvilken situation du spørger ind til det. I bund og grund har jeg nok den holdning, at min hund ikke kan blive "for fikseret" på godbidder, så længe hun ved hvornår det er slut.


  • Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #3   25. apr 2021 Nej der er vi ikke endnu eller jeg har ikke tænkt på det som såen...
    Vi siger slut når vi er hjemme og har leget noget søg i huset, så han ved at nu er der ikke mere, men havde ikke tænkt det videre til at bruge det på tur eller på træningsholdet.

    Værd at tænke på, mange tak


  • #4   25. apr 2021 Min den unge er sådan, men han får en slut, så går han videre, så ved han der ikke falder mere af, før jeg kalder smiley

  • #5   25. apr 2021 Jeg synes også det kommer an på om man kan sige "slut" og så slapper hunden af, nyder turen og får snuset rundt. Kan den ikke det, så synes jeg egentlig det er et problem og det ville jeg bestemt arbejde på.

    Jeg ser det ind imellem ved min egen, når vi har lavet et par sjove små-øvelser på turen. Så bliver han nogen gange helt opsat på de godbidder og går konstant på plads. Sådan går vi altså ikke tur, så han får et "slut" og når den lige er sunket ind, så er han tilbage til at snuse rundt og gøre hvad han "burde" når vi går tur.


  • #8   25. apr 2021 Kristian D
    Hun er ikke bange for at give for mange godbidder smiley


Kommentér på:
Kan godbidder give bagslag?

Annonce