{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale historier fra Køge
Vi giver dig de bedste, lokale historier om Køge på VORES Køge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig min tur
  • #1   5. maj 2021 Dejligt smiley

    Jeg fik min 2. vaccine i lørdags. Var syg hele søndagen, og så var det overstået.
    Det er bare rart at det er overstået. Jeg passer stadig godt på andre og mig selv, og alle forholdsregler overholdes. Så kan vi bare håbe, at vi alle snart kan få vores liv tilbage - eller næsten smiley


  • #2   5. maj 2021 Fedt, håber at du slipper for bivirkninger

  • #4   5. maj 2021 Jeg skal have det første stik den 20 maj, nr 2 den 24 juni og det bliver med Pfizer.
    Det bliver skøn


  • #5   5. maj 2021 Det bliver da dejligt. Både jeg og min mor skal snart have nr 2 skud. Jeg fik også astrazeneca som nr 1, og skal have pfizer som nr 2. Det er jeg glad for.

    Lise-Lotte, hvilken fik du som du blev dårlig af?


  • #6   5. maj 2021 Jeg fik Pfizer begge gange.
    Første gang havde jeg bare ondt i armen - fra albuen og op.
    Anden gang fik jeg ondt i armen - armhulen og ned til albuen, men på indersiden af armen. Plus "influenza" lørdag og søndag. Jeg var ret dårlig, men det var jo hurtigt overstået.


  • #7   5. maj 2021 Okay smiley

  • #8   5. maj 2021 Tillykke, kan man vel godt sige smiley

    Jeg er færdig vaccineret og har været det siden 24/3 smiley

    Eneste bivirkning her var en seriøs lammer ved indstiksstedet begge gange. Er vaccineret med Pfizer smiley


  • #9   5. maj 2021 Min mand har lige fået "indkaldelse" i dag. Jeg er 4 år yngre end ham, så det må være min tur næste gang, håber jeg. Han har KOL (50% lungekapacitet) og jeg har en kronisk hjertelidelse. Men eftersom vi klarer os i hverdagen uden at være tilknyttet sygehusets specialafdelinger, må vi nøjes med at stille os i alderskøen. Jeg undrer mig lidt over at jeg ikke er indkaldt. Som snart 60 årig, hjertesyg pædagog (meget tæt kontakt til flere 100 børn).

  • #10   5. maj 2021 Utroligt din egen læge ikke har rykket dig frem i køen Mette smiley

  • #11   5. maj 2021 #10:
    Det er kun hvis man er tilknyttet kardiologerne (og de siger at de kan ikke gøre mere for mig), Min egen læge har forsøgt.


  • #12   5. maj 2021 Åh okay smiley

  • #13   5. maj 2021 Jeg er årgang 1958, blev opereret for brystkræft 2 gange sidste sommer.
    Min mand, som har Lewy Body demens, blev vaccineret i januar. Han kan ikke klare sig uden min hjælp, men først da han også fik stillet diagnosen parkinson sidst i marts, indstillede neurologen mig til vaccination.
    Det kan godt være svært at se den røde tråd. Men jeg håber, at alle snart får tilbudt vaccine, så det hele kan blive mere normalt igen.


  • #14   6. maj 2021 Jeg må indrømme at jeg gruer lidt for den dag jeg skal vaccineres, da jeg har en tildens til at få dumme bivirkninger af medicin, også bivirkninger som ikke er "på listen" over bivirkninger.
    Men jeg vælger nu at blive vaccineret alligevel når jeg engang bliver indkaldt smiley


  • #15   6. maj 2021 Jeg fik mit 2. stik Pfizer i mandags. Har overhovedet ikke haft bivirkninger, udover at indstikstedet føltes som et lille blåt mærke indtil dagen efter smiley Jeg krydser fingre for, at I som går og venter, kommer til snarest.

  • #17   6. maj 2021 Det er også mit første stik i dag, og så skal både min mand og jeg have 2. stik d. 28 maj, det bliver skønt at får det overstået.

  • #18   6. maj 2021 Jeg væbner mig med tålmodighed; der er et stykke tid endnu til jeg kan forvente at blive indkaldt.

  • #19   6. maj 2021 Så blev min mand indkaldt til vaccine. Han skal vaccineres 1. gang på mandag. Vi vælger at køre efter den hurtigste tid smiley 2. stik får han i juni. Så er det bare mig der mangler.

    Har haft en "diskussion" på FB om hvorvidt OL deltagere skal vaccineres før alle andre for at kunne deltage i OL.


  • #20   6. maj 2021 #19: jeg mener at have læst, at det er noget der kommer til at ske i OL-regi. De sørger for vaccinerne, og så skal de enkelte lande sørge for at atleterne får vaccinen.

  • #21   7. maj 2021 #20:

    Ja, men den beslutning kom efter diskussionen smiley


  • #22   7. maj 2021 jeg har også forskellige kroniske diagnoser, men inden jeg nåede til indstilling fra sygehusafd så kom alderskriterierne ... men har første stik 12. maj ...
    jeg er mere tilbageholdende med jublen end de fleste kan jeg se ...

    jeg føler mange tænker når der genåbnes stort og vaccinerne er nået langt, så er Corona død, og liver bliver helt normalt ... måske jeg bare er blevet sortseer, men ingen ved hvordan nuværende vacc dækker varianter, om de dækker og men ved heller ikke hvor længe de dækker ... så for mig er det en frihed med modifikationer...

    men ja mere fri bliver man, om ikke andet til at komme fysisk på arbejde ...

    mht til OL ... så er jeg mega træt af at sporten kommer før alt andet, ganske som fodbold i Qatar ... skidt med de er bygget på udnyttelse og menneskeliv, bare sporten kan få deres turneringer ...

    jeg ved godt man siger at de vacc der gives til Ol atleterne ikke tages fra de eksisterende doser, MEN min logik siger mig nu stadig at er der ekstra doser, så kan de vel bruges til "folket" ... eller er der kun ekstra doser fordi det er til OL folk ... det forstår jeg ikke, enten er de der ellers er de der ikke ... så jo de kunne gives til andre der er i mere kritisk tilstand eller funktioner ...


  • #24   7. maj 2021 @22: Jeg har det lidt som dig; ja, folk jubler og tror at de får deres hverdag tilbage og alt bliver fuldstændig som før corona. Jeg har lidt svært ved at tro på at det helt bliver tilfældet. Der er jo fx stadig hele issuet med mutationer og nu hvor vacciner begrynder at 'presse' virus bliver der skruet op for dem; virus vil jo 'forsøge' at undvige vaccinernes effekt - sådan er evolution jo. Vi bør tænke over at minimere smitten i samfundet i en rum tid endnu for at give virus dårlige forhold til at lave mutationer. Og på et eller andet tidspunkt ramme plet med en som vaccinerne ikke virker på.
    Derudover så har jeg mine tvivl om hvorvidt vaccinationsplanen kommer til at holde; man er jo stadig ikke kommet igang med massevaccinationerne - der blive ved meda t være noget der sker i 'næste måned' smiley Jeg håber ikke at den sundhedsanalytiker der igår var ude og sige at vores planer er alt for optimistiske får ret. Han forudså at vi nok nåede december inden alle danskere havde fået tilbudt en vaccine. De danske myndighed indregner fx nogle vacciner i planen (hvor alle er vaccineret sidst i august) som ikke engang har indsendt deres ansøgning endnu.


  • #25   7. maj 2021 Jeg glæder mig primært til at jeg ikke skal testes hele tiden.
    Jeg er ikke sikker på at tingene nogensinde bliver som før.


  • #26   7. maj 2021 Jeg tror ikke, at vi får vores gamle liv tilbage - hverken nu eller senere.
    Men det hele må alligevel blive bedre, efterhånden som flere og flere bliver vaccineret.
    Vi skal bare fortsat huske på de gode vaner, som vi nu har efterlevet det sidste år.


  • #27   7. maj 2021 Jeg skal vaccineres den 15/5 og 19/6 med Moderna vaccinen. Jeg glæder mig til at få det gjort, og så må jeg se, hvad der bliver af bivirkninger.

    Jeg tror ikke, at alt bliver som før, men stadigvæk det må være et skridt i den rigtige retning.

    Min invitation kom ca. 4 uger senere end der var lagt op til, og jeg tror også, at det kommer til at vare længe, som i godt op i efteråret, før alle er vaccineret. Det virker som om, vaccineplanerne bliver lagt ud fra den mest positive mulighed mht. at få brugbare vacciner til landet. Og indtil videre har det jo ikke rigtig holdt stik.


  • #28   7. maj 2021 @ 23.. er de doneret til ol atleter, kunne de vel doneres til "folket" .....

    Nej intet bliver som før .. i bedste fald bliver corona vel så udvandet at den bliver på niveau med influenza og der kan laves en vaccine hvert år... og ja så vil der dø nogle af den hvert år ... det der er træls ved den ifht influenza, er at man er vant til en influenza sæson, corona er nok hele året ,


  • #29   7. maj 2021 #28 - giveren bestemmer vel, hvem gaven er til smiley

  • #30   7. maj 2021 ja det ved jeg ... synes stadig det er ude af proportioner, så kunne de sgu give dem til Indien

  • #35   19. maj 2021 #34:

    Jeg vælger også at køre efter det. Her i byen kunne jeg få tider nogenlunde samme tid som dig. Jeg skal have første stik i aften og 2. stik d. 23/6.


  • #37   19. maj 2021 Jeg fik første stik i lørdags, og det er en rigtig god fornemmelse at være kommet i gang. Jeg havde en dag med ondt i armen men ellers ingen bivirkninger.

    Hende, der vaccinerede mig, undrede sig over, at jeg først blev vaccineret nu, fordi de fleste, hun havde haft, var 5 år eller mere yngre end mig. Men jeg bookede tid med det samme, da jeg fik invitationen, og tog den absolut første mulige tid. Heldigvis for mig var det også et af de nærmeste steder. Men jeg har adskillige venner og bekendte, som er i gruppen under mig og har fået invitation flere uger efter mig, og de får også første stik i de her dage. Så det er også lidt held og lykke, hvor gode muligheder der er, når man får invitationen.

    Men det er dejligt, at der virker til at være noget skred i det i øjeblikket.


  • #39   19. maj 2021 Nu ved jeg ikke om I bor i samme region ?
    men man er ikke lige langt alle steder ...


  • #41   19. maj 2021 Bodil, jeg fik Moderna.

    Både ja og nej, jeg fik invitationen samtidig med flere venner i området i samme alder, og de har også først fået vaccination i denne uge. Mens andre yngre venner, også i samme område, har fået invitation flere uger efter mig, men har været i stand til at booke tid nogenlunde samme tid som mig. Altså de har haft meget kortere tid mellem invitation og vaccinationsdato. Så der er forskel på hvilke muligheder, der er, på det tidspunkt man booker. Det kommer jo helt an på, hvad de modtager af vacciner.

    I forhold til vaccinationskalenderen skulle jeg have været vaccineret i begyndelsen af april, eller i hvert fald modtaget invitation der, men invitationen kom 3 - 3½ uge ind i april og vaccinationen den 15. maj.
    Man har mig bekendt været forsinket alle steder, men nogen regioner har vist været længere fremme end andre.


  • #43   20. maj 2021 Jeg fik besked om, at invitationerne kommer før tiderne bliver lagt op.



  • #44   20. maj 2021 Staff. Det er også det indtryk, jeg har fået.

  • #45   20. maj 2021 Noget andet er så også, at der sikkert sendes rigtig mange invitationer af sted på en gang, så selv om man synes, man er hurtigt, kan der sagtens være andre, der har været endnu hurtigere. Men man kan jo tage chancen og forsøge sig flere gange før man booker for at se, om man kan være heldig, at der er kommet flere vacciner til.

  • #49   21. maj 2021 Hold da op, det var hurtigt.

  • #50   21. maj 2021 Bodil.

    Jeg er stadig lidt øm, men det er SLET ikke noget at regne med. Og hende der stak mig, var bare kanon god til det. Hun må også gerne give mig influenzavaccinationer hver gang smiley Men jeg er fit for fight smiley


Kommentér på:
Endelig min tur

Annonce