{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Falsk Drægtighed {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har et godt råd mod falsk drægtighed.

Læste engang at man skulle tage alt legetøjet fra hunden når det var - men det hjælper ikke herhjemme, da Lilly ikke ser sit legetøj som hvalpe, men bare ter sig underligt (er blevet bange for en af sine kommadoer) og får mega meget mælk i systemet. Det blir værre og værre for hver gang med mælken.

Er der noget jeg kan gøre for at få det stoppet hurtigere. Bøgerne skriver at falsk dræghed varer 1-2 uger - men Lillys vare hvertfald 1-1½ mrd.

Medicin kan ikke komme på tale og sterillisation har jeg tænkt på, men først til næste år.

Kan det være skadeligt for hende at rende rundt med så meget mælk uden det kommer ud af hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk Drægtighed
  • #1   15. aug 2007 når vores Jowina har været falsk drægtig, vare det nøjagtig lige så lang tid som en drægtighed. på dagen hvor hun skulle føde, vågner hun op og er normal igen.
    hun får dog ikke mælk, så der kan jeg ikke hjælpe dig. men man kan da ved tæver, der har født men hvor ingen af hvalpene overlever, få noget til at stoppe mælken, så mon ikke du også kunne få noget af det?

    vi har fået steriliseret Jowina


  • #2   15. aug 2007 Lilly blir falsk drægtig når hun normalt skulle føde. Hun blev jo parret denne gang, men gik tom, så vidste hvornår hun var sat til og der begyndte hun at få mælk.
    Vidste dog allerede da hun var 3 uger henne og der ingen hvalpe var.

    Kan det være ekstra slemt denne gang fordi hun er blevet parret?


  • #5   15. aug 2007 Katten dier hos Lilly når han får chancen for det. Måske derfor det varer så lang tid.

  • #6   15. aug 2007 Nala var også yldt med mælk, det løb ud når hun lå ned :o( Vi valgte så at få hende sterriliseret. Læste godt du først kan til næste år ;o)


  • #7   15. aug 2007 er du helt sikker på at hun er gået tom? vel ikke med blodprøve, for den er altså bare for usikker og scanne er lidt tidlig allerede i 3. uge.
    jo jeg tror også det bliver værre, hvis de er blevet parret


  • #8   15. aug 2007 Connie: Ja jeg er sikker. Hun blev ultralydsscannet to gange med 14 dages mellemrum pga blærebetændelse.

  • #9   15. aug 2007 Vi fik af vide af vores dyrelæge at vi skulle skære vores tæve ned i foder til ca.halvdelen.. Han sagde at det kunne hun godt klar sig med i den periode det stod på ( hun var ikke overvætig eller noget) på den måde ville det være at lade naturen tage over hvis der ikke var mad nok til de hvalpe hun tror der er gælder det for "mor" hunden at overleve selv uden at lede efter dem bagefter..

    Det virkede helt efter planen med vores..


  • #10   15. aug 2007 Rikke: Tak for det gode råd - dog spiser Lilly i forvejen minimalt, så det er svært at halvere.

  • #11   15. aug 2007 I naturen ville de hvalpe der var dø og blive skildt ud..
    Jeg ved at det lyder barskt med hunde tænker ikke på samme måde som mennesker..


  • #12   15. aug 2007 Jamen hvad mener du?

  • #13   15. aug 2007 forstå ikke helt hvor du vil hen med dit sidste indlæg - rikke

  • #14   15. aug 2007 Det bedste du kan gøre for din hund-er: at få hende sterilliseret. Kan se din hund også har blærebetændelse tit..De to ting hænger sammen.Vores hund døjer også meget med falsk drægtighed-men da hun har nyresvigt vil dr. dyr ikke sterillisere hende.

  • #15   15. aug 2007 Anette: Hun døjer ikke med det tit - men har haft det én gang og det var denne gang efter løbetiden.

    Men som jeg siger regner jeg med at hun skal sterilliseres til næste år - efter hendes kuld hvalpe, som jeg håber lykkeds næste gang.


  • #16   15. aug 2007 Tinna..Sorry så kun den ene gang...Men som du selv skriver,at det bliver værre-for hver gang-din hund har været i løbetid..Så vil jeg ikke vente med,at få hende sterilliseret.

  • #17   19. aug 2007 Undskyld så sent svar har været uden net....

    Det sidste skulle hænge sammen med det første.
    At jeg ved at det lyder babariskt at skære sin tæve ned i mad for at få hende til at glemme de hvalpe hun tror hun har...

    Det jeg mente var at det fra naturens side er sådan at hvis der kun lige er mad nok til "mor" hunden så kommer der ikke hvalpe fordi det gæller om selv at overleve.


  • #18   19. aug 2007 nåe-sådan. jamen det kan sikkert være rigtig nok. da den ene af vores tæver, der var drægtig pludselig holdt op med at spise, mente dyrlægen også at hun måske absorberede hvalpene, det gjorde hun nu ikke.

  • #19   19. aug 2007 Glemte helt at sige at vores Ronja heller ikke spiste særlig meget for vi skar hende ned i forde men det ændrede sig helt da hun fik normal potioner igen nu bliver det spist..

Kommentér på:
Falsk Drægtighed

Annonce