{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.676 visninger | Oprettet:

Kender du til racen; American Pocket Bully? {{forumTopicSubject}}

Vi er de stolte ejere af 2årige Diva. Men jeg er i tvivl om vi gør det "godt nok" .

Hvilken foder ville i anbefale til denne race (udover BARF)?
- Lige pt fodrer vi med Essentials og hun spiser med velbehag.
Hvad skal en tæve ca. Veje i 2års alderen?
- Diva vejer Ca. 24kg
Er det generelt en stille/ sofa hund?
- Hun E L S K E R at sove længe.
Hvordan afvender man dem med det de tricker på.?
- Nu træner vi 'leg med bold', vi er startet med en lille bold fra KONG og vil gradvist ændre boldstørrelse, når hun kan acceptere den vi har.
Hun tricker desværre også på balloner og svævegynger.


Håber at nogen har interesse og erfaring til at kunne besvare smiley

Mvh Alice.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender du til racen; American Pocket Bully?
  • #3   4. jun 2021 Umiddelbart tænker jeg at dens bygning godt kunne give problemer i bevægeapparatet, og de par stykker jeg har set har heller ikke just set ret funktionelle ud...
    Men en hund af den type burde bestemt ikke være en sofakartoffel, så er den det (særligt alderen taget i betragtning), ville jeg være bekymret.


  • #4   4. jun 2021 Hvad mener du med at hun skal "acceptere" bolden ? Og at hun "tricker" på ting ?

    altså nogen hunde kan jo godt li at sove længe - ligesom mennesker- min første hund var en hardcore B-hund. Hun skulle hives ud af kurven og bæres udenfor hvis det var før kl.10 om formiddagen. Hele hendes knapt 15 årige liv. Men hvis det er hele dagen den ikke ønsker at deltage i aktiviteter og foretrækker sofaen så ville jeg være bekymret. Særligt når hun er så ung.


  • #5   4. jun 2021 Hvad er det hun gør med de bolde? Jeg forstår ikke spørgsmålet. Mener du at de trigger en adfærd hos hende?
    Mht vægten - prøv at fotografere oppefra samt fra siden, i hundehøjde.


  • #6   4. jun 2021 Ift vægten er det umuligt at sige hvad en hund af racen x skal veje. Mærk og kig på hende - har hun tydelig talje, kan man mærke og ane ribben osv?

    Hvad mener du med hun trigger? Hvad gør hun helt nøjagtig?
    Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig gradvis øgning i boldstørrelse som en effektiv træningsplan for ret meget medmindre det helt specifikt er store bolde der udløser uheldig adfærd


  • #7   4. jun 2021 Det er vel stadig en ret ny race, så jeg går ud fra at de falder ret forskelligt ud, derfor er det også svært at sige om det generalt er en stille hund eller sofahund. Men det har jeg svært ved at forestille mig når der, så vidt jeg kan læse mig frem til, både er pit bull og am bull i, de fleste bulldogs er heller ikke sofakartofler, hvis bare de bliver stimuleret nok, mange hunde bliver det fordi de keder sig.
    Jeg undrer mig også over hvad der menes med at hun tricker, hvad er det helt nøjagtigt hun gør? Og hvad er det i gerne vil have hende til?


  • #8   4. jun 2021 Hvis den trigger på bolde, altså det er en stressfaktor for hunden, så er det vel blot at undlade at lege med bolde uanset størrelse?

  • #9   4. jun 2021 Yorkiebanden - det ville sa være ærgerligt at miste et værdifuldt redskab så jeg synes absolut det er værd at lægge lidt arbejde i at lære det... I hvert fald afhængig af, hvad det er der menes med "trigger"

  • #10   4. jun 2021 Men hvis hunden ikke kan rumme boldleg og stresser af det, hvorfor skal det så gøres til et aktiv?


  • #11   4. jun 2021 Yorkiebanden - den slags kan jo trænes. Jeg synes faktisk muligheden for boldleg er tilstrækkelig værdifuld til at bruge de timer der skal til for at træne det.


  • #12   4. jun 2021 Der er vi så forskellige.
    I min verden findes der alternativer, så ingen grund til at stresse hunden unødigt.


  • #13   4. jun 2021 Jeg studsede lige over kommentaren med bolde (og ingen bolde), og var selv inde og læse på TS' profil.
    Som jeg forstår det skriver hun, at hunden for det meste er stille og rolig, men fugle, pivelyde, bolde e.l. kan trigge hende. Hunden er dog "nem at få ned på jorden igen".

    Det opfatter jeg ikke som et tegn på at hunden slet ikke kan rumme bolde og bare skal holdes fra al boldleg. Tværtimod så er det lige præcis en hund, der kører højt på bolde, hvor man netop kan få noget rigtig god belønning i gang. Det er da guldgruben man har fundet - hvis man evner at forme og håndtere det.

    Nu ved jeg ikke, hvad TS præcis mener, så jeg gætter mig frem ligesom alle andre. Men det er nok det klassiske tilfælde af en stille hund, der rent faktisk får fart under fødderne af lidt piv og jagt, og det er man ikke vant til, eller helt ved hvad det betyder smiley


  • #14   4. jun 2021 Jeg skriver ingen steder at bolde ikke kan være belønning - jeg skriver at hvis det er en stresser, så bør det ikke opildnes.
    Som du, Fünke, skriver, så er det kun gætterier, for TS har ikke uddybet.
    Det kan vi jo håbe hun gør på et tidspunkt. smiley


  • #15   4. jun 2021 Yorkie - pointen er jo ikke at stresse hunden med bolde pointen er at lære hunden ikke at stresse - eller rettere at finde det rette niveau af stress og at kende rammerne for boldleg.

    Jeg mistænker i øvrigt ligesom Funke, at der måske vare er tale om en hund der tænder på bolde, men det er naturligvis kun gætværk.

    Jeg synes det er ærgerligt, hvis man bliver så forskrækket over kaotisk adfærd ved bolde (den har jo formentlig netop ikke lært fornuftig boldleg... endnu at man slet ikke vil arbejde på det.


  • #16   4. jun 2021 Men er det en dårlig ting, at hunden stresser ved bold? Er det ikke lige netop denne "stress" der gør, at vi kan udnytte det og bruge det som optimal belønning hunden virkelig tænder på?

    Men som Michelle siger, vel at mærke det rette stress-niveau. Jeg kan bare ikke se at det nødvendigvis skulle være nogen dårlig ting, hvis man altså håndterer det inden for nogle rammer. Præcis ligesom uhensigtsmæssig adfærd ved andre ting - gynger, biler, cyklister, whatever... som man stopper med det samme og til gengæld former så det kan få et outlet på en anden, mere passende og meningsfuld måde.

    Og ja, så venter vi selvfølgelig på at TS uddyber, alt andet er gætterier - men det er da en spændende diskussion alligevel smiley Jeg ser lidt en tendens til at mange "rådgiver" om, at hvis hunden stresser over noget, så skal det bare lukkes helt ned.. men det kan jeg ikke nødvendigvis se er særlig hensigtsmæssigt eller rent faktisk tilfredsstillende for hunden.


  • #17   4. jun 2021 Som jeg startede med at skrive i mit første indlæg i denne tråd, så ville jeg stoppe boldleg såfremt det er en stressfaktor som hunden ikke kan rumme.
    Der er alternativer til at belønne og få hunden op i gear uden den farlige stress.
    Så hvorfor udløse de negative hormoner i hunden, hvis man kan nøjes med de positive?


  • #18   4. jun 2021 Det bliver også lidt op ad bakke, hvis man ikke vil holde hund i en plastikboble men den aldrig må stresse. Min mor har f.eks. fået geder. Synet af dem for alle de happy hyrdefølelserfrem i Sten (=læs: jagte, stalke, gø) of det betyder et kæmpe højt stressniveau. Skal jeg så bare lade være at tage ham med i stalden? Der er jo mange andre steder han jan luftes. Eller skulle man lære mere hensigtsmæssigt adfærd og et passende stressniveau omkring gederne?
    Jeg gør det sidste - for mig er det arbejdet værd så han jan gå løs rundt på gården. Sådan har jeg det også ned bolden - gevinsten ved at kunne lege bold er arbejdet værd.

    Ingen har i øvrigt sagtens den skal stresses negativt med bold. Tværtimod, den skal lære passende adfærd ift bolden... selvom man har en hund der stresser voldsomt og uhensigtsmæssigt over bold kan de godt lære at gøre noget andet. Det ville du så ikke besvære dig med og det er helt fair - jeg ville.


  • #19   4. jun 2021 Jeg kender ikke racen, men tænker de spørgsmål i har burde rettes til opdrætteren smiley denne ved med sikkerhed noget om standard og størrelse og forhåbentlig om racens styrker og svagheder og hvordan man træner den i de situationer i nu har problemer med smiley

  • #20   4. jun 2021 Så vidt man kan læse på profilen er hunden importeret og har haft flere ejere, så det er ikke sikkert opdrætter er til så meget hjælp.

  • #21   4. jun 2021 adrenalin og let stress øger indlæringen. kæmmer det helt over ødelægger stress indlæring og hukommelse.

    det sidste sker sjældent. ofte er folk bare ikke vant til at se en hund tænde og køre op.

    stress er ikke altid negativ. den negative stress er den hvor hunden oplever at den ikke kan handle fx. den positive sikre overlevelse. en hund der belønnes med bold vil normalt være i den positive. den negative knytter sig normalt til straf ikke belønning men igen...dyr er individer og de bestemmer selv hvad de opfatter som hvad....så det er noget ejer skal arbejde med i virkeligheden og ikke i teorien. måske med hjælp fra en erfaren?

    men stress er et ret misbrugt begreb desværre


  • #22   5. jun 2021 Læg mærke til at jeg i mit svar #17 skriver "den farlige stress", altså den usunde stress.
    Tror lidt I mistolker det jeg skriver. smiley


  • #23   5. jun 2021 Jeg er helt med på, at du mener uhensigtsmæssig stress. Jeg er blot ikke sikker på, h orfor du tror, at jeg/vi vil sætte hunden i den situation. Hele pointen med at træne det er jo, at der kommer rammer for legen og et passende stressniveau.
    Du vil undgå uhensigtsmæssif stress ved helt at lægge bolden væk. Jeg vil undgå det ved træning af god boldadfærd... ingen af os har altså intentioner om uhensigtsmæssig stress, vi er blot ikke enige om, om bolden skal væk eller ej


  • #24   5. jun 2021 Nogle hunde reagerer desværre voldsomt på fx bolde.
    Vores overbo har også noget fancy bulldog-halløj.
    Han stressede simpelthen så meget over bolde at han blev "ukontakbar".
    De fandt andet legetøj til ham, som han stadig tænder på men som han er til at få fra.


  • #25   5. jun 2021 yorkie jeg forstår godt hvad du mener og er enig i at den negative stress er skidt. her kan det hjælpe at indlære kontrolleret leg og måske med en anden genstand så man stadig udnytter legen.

    det ville hjælpe hvis ts uddyber lidt....

    vi kender jo ikke andet end de få ting der står.

    så er det svært at sige om bolden skal væk eller om de formår at arbejde med den fra start eller om de skal starte et andet sted og indføre den senere.

    TS kunne du deltage en smule i din tråd?


  • #26   5. jun 2021 Yorkie - men det kan man faktidk arbejde med og lære dem ikke at ryge i ukontaktbar stressmode.
    Boldleg er adfærd, alt adfærd kan trænes.

    Det er helt fair, at man siger, at det arbejde synes man ikke, man vil lægge i det, så vigtigt er det ikke fir en at lege med bold.
    Men det er en forkert opfattelse, at hvis hunden brænder helt af ved synet af en bold, så dur boldleg ikke til den hund. Det dur ikke ENDNU, men det kan komme til det

    Der er også hunde der brænder helt sammen når der er mad - de færreste ville anbefale at droppe maden men ville i stedet lære hunden mere passende opførsel omkring mad


  • #27   5. jun 2021 Jeg tænker din hund skal ud og bruge hovede, start med finde mad på græsset, spille spil med mad.
    For mig lyder det som under stimuleret. En bulldog er en sofa kartoffel hvis man vender den til det. Begge min den ene kan og ligge i sofaen hele dagen hvis jeg ikke tilbyder andet. Vi træner aport. Og lade bolden være. Mine tænder og sindssyg på en bold men får de nej, så kan ungerne spille bold og de røre den ikke.


  • #28   5. jun 2021 Men jeg tror da ikke at det er en bulldog...? Ret beset er det vel en "modificeret" American pit Bull terrier....?

  • #29   6. jun 2021 Det er altid herligt når folk ikke deltager i deres egne tråde......

  • #30   7. jun 2021 Håber da godt nok du kan bevise dens ophav
    Ellers er det imo en hjernedød anskaffelse


  • #31   7. jun 2021 #28 Anne Julie F: (ved ikke lige hvordan man tagger)

    Men jo, det er ny race, ca 30 år gammel. Det er en blanding med amstaff i.
    Jeg synes det er synd, helt uden grænser, for at komme udenom lovene i forskellige lande.


  • #32   7. jun 2021 Vil man vide mere om racen kunne man kontakte EBKC gennem Facebook ved der på den danske side for klubben sidder mange der kan hjælpe. EBKC er den eneste klub der udstiller racen herhjemme.

    Dem der har korpede øre (staves) herhjemme er importede hunde. Dem der fødes og opdrættes herhjemme har øre.

    Der er kun visse stamtavler der er godkendte herhjemme på racen.

    Alle de bullyer jeg har set har fint kunne røre sig og havde ingen problemer med at bevæge sig rundt til show i 21 grader høj sol.

    Så lad nu vær at udtale sig hvis man ikke ved noget om racen eller hvor folk kan få information om racen henne.

    Meld jer desuden ind i fb grupperne omkring bullyer.

    De færreste bruger efterhånden Hundegalleriet


  • #33   7. jun 2021 Helt ærligt, så ligner de sgu da noget fra et freak-show...
    Og ingen kan vel for fanden påstå at det her er hunde der kan bevæge sig frit og ubesværet.

    De ser jo ud som om man har forsøgt at lave en tro kopi af bulldoggen fra Tom og Jerry



    profilbillede
  • #34   7. jun 2021 Det kommer jo også an på hvordan man definere " frit og ubesværet ". Jeg er sikker på at ejerne til de hunde jeg har set, har synes at deres hunde har beværet sig frit og ubesværet.... Fuldstændig som mange ejere af engelske bulldog ikke kan se at deres hunde er svært overvægtige, og ikke kan trække vejret....

  • #36   7. jun 2021 Ret beset tror jeg ikke vejrtrækningen er racens største problem.....

  • #37   7. jun 2021 Undskyld jeg ikke har deltaget/ svaret i min egen tråd, har lagt med migræne i flere dage smiley

    Men tak for alle jeres kommentarer. ! smiley
    Det er spændende at læse om jeres holdninger, meninger osv smiley

    Det jeg mener med at hun "trigger" med f.eks. store bolde, det er noget der skal ødelægges hurtigst muligt, hun bliver helt excentrisk og begynder at ændre vejrtrækning (hæsse) . Jeg har forhørt mig om hendes opdragelse hos de tidligere ejere og hun er blevet trænet til at ødelægge bolde, springe på gynger osv. Hun er tidligere blevet "drillet" indtil hun udviste adfærd.
    Sådan er hun ikke længere, hun er det sødeste!

    Hun er sofahund i den forstand at når jeg lægger mig, så ligger hun sig. Men hun kan nemt lokkes til at komme op/ ud. smiley

    Jeg er kommet med i div. Bully grupper på fb og har derved også fået svar på de fleste af mine spørgsmål samt gode råd. smiley

    Diva er lige som hun skal være smiley


  • #38   7. jun 2021 Jeg ville ganske enkelt undgå bolde så.

    Hunde kan leve et fint liv helt uden leg med bold smiley


  • #39   7. jun 2021 Jeg ville så træne det - hvis ikke for andet så fordi det ville irritere mig, at hundens hjerne brændte sammen hver gang naboernes unger/børnene på legepladsen osv spillede fodbold.



  • #40   8. jun 2021 Hunde kan leve et fint liv helt uden leg med bold

    Og uden nosser også .. lad os endelig lave det til et spørgsmål om hvad der er nemmest for os, og så må hunden nøjes med et "fint liv" .. jezz ..


  • #41   8. jun 2021 Martine - Jeg står nu ved at de kan leve fint uden bolde. Der er SÅ mange andre måder man kan lege med sin hund på end lige bold.

  • #42   8. jun 2021 og et fint liv er altså ikke et dårligt liv smiley

  • #43   8. jun 2021 Men hvis hunden er SÅ udfordret omkring bolde, er det da nødvendigt at træne. Du kan jo kun styre hvad du selv hiver frem af legetøj, ikke hvad hunden ser ude i verden. Og det er da alt andet lige nemmere at træne fornuftig boldadfærd nd at skulle undgå andres bolde resten af hundens liv

  • #44   12. jun 2021 normalt kan man bruge bold igen hvis ejeren formår at indlære det. man starter eventuelt med noget andet legetøj og skifter til bold.

    problemet er ikke bolden men indlæringen.

    det er normalt kun hvis en hund fx jagter skygger, sollys eller sten at man bremser det.

    en bold er ikke patologisk adfærd, med mindre hunden har en massiv fejlindlæring og det er sjældent med bold


Kommentér på:
Kender du til racen; American Pocket Bully?

Annonce