{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Hvalp alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har et spørgsmål omkring det at få en hvalp.
Jeg har længe gerne ville have en hund og har haft mange gennem mit liv. Det er dog nogle år siden.
Nu er mit liv sådan at jeg har denne her mulighed:
Jeg får min drømme hvalp. Jeg får den når den er 10 uger. Jeg har to ugers ferie så hvalpen er næsten 12 uger, når jeg starter på arbejde. Puha det er lidt presset i forhold til alene hjemme træning!
Jeg har i den forbindelse tænkt mig at hyre en til at komme midt på dagen og lufte og lege.
Men men men
Kan det lade sig gøre? Ellers må jeg selvfølgelig finde en anden løsning.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp alene hjemme
  • #1   5. jun 2021 Jeg tror godt det kan lade sig gøre. Men du skal nok være ude allerede nu. Har du tænkt det skal være en skoleelev, der gerne vil tjene lidt lommepenge eller skal det være en voksen?


  • #2   5. jun 2021 Hvordan gjorde du med alle de mange andre hunde , du har haft ?? ..... det må du da kunne huske selvom det er nogle år siden ?? smiley

  • #3   6. jun 2021 14 dage er ikke lang tid, hvalpen skal jo vænne sig til det nye sted før den skal lære at være alene smiley

  • #4   6. jun 2021 For min race ville det ikke fungere. At blive forladt to gange er ikke optimalt. Det er det at blive forladt, der er sværest. Når de er trygge ved det, kan man nemmere bygge tid op.
    Jeg ville vælge en hundesitter, der blev ved hunden, for at undgå adskillelse x 2.
    Hvor mange timer skal hvalpen være alene, og hvilken race er det?


  • #5   6. jun 2021 kan du ikke tage lidt mere ferie?

    alternativt få en til at komme og blive ved hunden til du går fri.


  • #6   6. jun 2021 Hvor længe skal hvalpen være alene? Hvad er det for en race? Det tager i gennemsnit ca 3 uger at lære en hvalp at være alene 3-4 timer er min erfaring, hvis man kan finde en der vil komme efter nogle timer og passe hvalpen til man kommer hjem kan det muligvis gå, men de færeste hvalpe kan klare kun at blive luftet og så blive efterladt igen, det er egentlig ikke luftningen der er problemet, det er ensomhed smiley det er ikke naturligt for en hvalp/hund at være alene, det kam læres men kræver tid, 14 dage er i de fleste tilfælde ikke nok. Hvad siger din opdrætter?

  • #9   7. jun 2021 Helt enig med de andre - selv med mine voksne hunde, forlader jeg dem stort set aldrig to gange på én dag.

    Vær også obs på, at din renlighedstræning bliver meget sværere, hvis hvalpen skal være alene i flere timer, end den fysisk er i stand til at holde sig.


Kommentér på:
Hvalp alene hjemme

Annonce