{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

sofie N
sofie N
Tilmeldt:
7. apr 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Hvalp alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en dansk svensk gårdhundehvalp på knap 11 uger og han kan slet ikke være alene hjemme.
Jeg synes at jeg har læst grundigt på lektien og gået langsomt frem. Lige pt gør vi sådan: jeg går tur med ham, så slapper vi lige lidt herhjemme og når han er faldet til ro så kommer han ud i køkkenet, får et lille kødben og jeg siger farvel. Inden det her er han mentalt trænet med enten at sprede fodder eller sit/dække etc. Han accepterer fint at jeg går, men når han har spist den "hurtige" godbid så begynder han at pive og kradse på døren, altså inden for et minut eller to.. Jeg ved ikke hvad jeg gær forkert?

Derudover så piver han også hvis jeg går på toilettet/i bad med lukket dør.

På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp alene hjemme
  • #1   30. jun 2014 Du er nok gået for hurtigt frem. Start med få sekunder af gangen. Og kom igen inden hvalpen piper.

  • #4   30. jun 2014 Mine hunde er med mig over alt i huset Og mener det samme som de andre

  • #6   30. jun 2014 Jeg synes tværtimod at det er en god ide at hunden ikke har for meget plads når de er alene hjemme. Nogen hunde virker til at trives bedst ved ikke at have adgang til hele huset. Når vi får vores hvalp hjem skal hun være i vores køkken med et børnegitter..

    Det lyder til at du skal gå tilbage og træne i små intervaller... Har du prøvet med en kong der har været en tur i fryseren? Det har altid været et hit her hjemme og begge mine to tidligere hunde har stået og ventet på den hver morgen:-)


  • #7   1. jul 2014 Jeg starter altid med at hvalpen lærer at være adskilt fra mig uden at døren er lukket, det vil sige børnegitter;)
    Hund bag gitter og jeg lige på den anden side i en stol med en god bog, så venter jeg bare til hvalpen er afslappet, når den er det begynder jeg at gå rundt og ordne lidt, når hvalpen er afslappet med det begynder jeg at gå ud af døren og ind med det samme, så øges tiden langsomt;) jeg taler ikke til hvalpen, hvis den er meget urolig kan jeg finde på at læse højt eller synge i roligt stemmelege smiley
    Jeg gør det samme med nye hunde i pensionen, en stol på gangen og min iPad smiley det virker fint.


  • #8   1. jul 2014 Når du forlader huset, lad radioen køre,køb en terning hvor man kan smide foder iså den kan bruge tid på at få foder ud, håber det hjælper. smiley

  • sofie N
    sofie N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #9   1. jul 2014 Det kunne godt være at det for ham var bedre at være i hele lejligheden, da han som oftes sover i sofaen og sjældent er ude i køkkenet. Det vil også gøre det nemmere at gå og komme mange gange uden at der bliver gjort et stort nummer ud af det da jeg jo så ikke først skal have ham derud.

    Mht til kongen, hvad villle du så putte i? og er det en bestemt slags kong? Lige nu får han en af de der tynde "kødben" fra Netto hvilket tager ham laaaaang tid at spise, så tror måske godt at det kunne være et hit til at være alene hjemme. Men hvornår skal jeg give ham den? når jeg er oppe på at han kan være alene hjemme i et - to minutter igen? Han skal vel ikke have den når jeg bare går ud af døren og så ind igen.


  • #10   14. jul 2014 Hvordan går det med jeres træning? smiley

  • sofie N
    sofie N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #11   14. jul 2014 Hvor er du sød at du spørger!
    Det går rigtig fint, han kan nu være alene hjemme i 40 min uden problemer. Jeg startede meget stille og roligt ud, lagde nogle minutter til og nu ligger jeg 10 min til hver dag. Men jeg skal være sikker på at han er rigtig træt før jeg går, er han kun småtræt så følger han med ud og piver.. Jeg filmer ham som regel for at være sikker på at han bare sover og i dag så jeg så at han har været vågnet, men blot gået lidt rundt uden at pive smiley Så det går helt sikkert fremad! Nu glæder jeg mig bare til at jeg kan forlade ham på andre tidspunkter end lige inden han falder i søvn.


  • #12   14. jul 2014 Det er flot, godt at du tager det stille og roligt. jeg synes at videoen fra dansk kennel klub omkring alene hjemme træning er rigtig fin. Jeg ved ikke om du har set den?

  • #13   16. jul 2014 Dejligt det går fremad.
    Du skal huske ikke kun at øge tiden... Du skal også gå ned i tid nogen gange, sådan det måske er 40 min den ene dag, og kun 15 min. den næste smiley
    Varier hele tiden i tiden under indlæringen .-)


  • sofie N
    sofie N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #14   16. jul 2014 Ja, okay, det havde jeg ikke tænkt over, men det giver meget god mening kun at gå i relativt kort tid nogle dage. Det gør jeg også hvis jeg f.eks. lige skal ned med skrald, men det er ikke noget jeg har tænkt over som sådan. Tak smiley

  • #15   27. aug 2014 Sofie, endte du så med at han var i hele hjemmet? for døjer med min hvalp nu, vi vil helst bruge badeværelset da der er nyt trægulv i resten af huset, men ligesom du nævnte er han ikke så vant til at være her, og ville måske slappe mere af i hele lejligheden. Håber du vil svare smiley

  • sofie N
    sofie N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #16   27. aug 2014 Hej smiley
    Jeg er endt med at lukke af ind til mit soveværelse da ting han ikke må bide i stykker og sådan kan være derinde, samt at der normalt er lukket derind til om dagen så han er vandt "kun" at være i resten af lejligheden. Jeg startede med at ville have ham i gangen/køkkenet, men han plejer ikke at opholde sig derude og kræsede meget på døren, så jeg har valgt at han har stue, gang og køkken, hvor han hovedsagligt opholder sig i stuen, sover i sofaen og generelt bare er mest tryg. Det blev lige lidt roddet og hurtigt skrevet, men håber at det giver mening. Han er forresten stort set renlig når han er alene hjemme smiley Men kan godt se det måske ikke er helt optimalt med et helt nyt gulv..


  • #17   27. aug 2014 Tak for svar smiley VI har nemlig åbent entre-gang-køkken-stue, så havde også tænkt dette sted optimalt, der er så også bare ledninger og sofa osv han måske kan gnaske i... Han kan holde sig 6 timer om natten, så spørgsmålet er om det er det samme alene, eller om det kan ændre sig hvis/når han bliver ked af det. For ellers er det optimalt med resten af lejligheden ja.

Kommentér på:
Hvalp alene hjemme

Annonce