{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.001 visninger | Oprettet:

Line b Hansen H
Line b Hansen H
Tilmeldt:
17. jun 2021
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 22

Aggressiv dogue de Bordeaux {{forumTopicSubject}}

Kære alle
Vi har brug for hjælp
Vi har en dogue de Bordeaux på 1 år og 8 måneder vi købte ham da han var 4 md
Han var bange for alt biler,cykler tv mm
Vi har virkelig arbejdet på at han skulle få det bedre
Igår holdte vi noget fødselsdag en af gæsterne blev sur på på min mand jeg rejste mig og sagde han skulle gå
Idet kom vores hund og bed huller i min arm uden at gø knurre inden
Efterfølgende var jeg i et andet værelse
6 timer efter så han mig igennem vinduet og blev aggressiv vi har aldrig været onde ved vores hunde og opdrager med kærlighed
Vi er så knuste
Er der nogen der har prøvet noget lignende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv dogue de Bordeaux
  • #1   17. jun 2021 Altså var det min hund var den blevet aflivet. Det er simpelthen for underligt at det er dig han har bidt og ikke gæsten.
    Inden for netop den race er der blevet lavet rigtig meget ringe avl, både ift psykisk og fysisk sundhed.


  • #2   17. jun 2021 Ja det kom virkeligt også bag på os
    Han er med stambog så tænker man jo altid tingene er iorden ,men noget har der været helt galt når man tænker på hvor bange og sky han allerede var ved 4 måneders alderen


  • #4   17. jun 2021 Der er noget helt galt et sted. Det er ekstremt atypisk adfærd.
    Du skal afsted til en stivkrampe vaccination, hvis ikke du er dækket ind. Bagefter tager du hunden til dyrlægen og får tjekket for smerter i alle dele af kroppen. Finder vedkommende intet, tager du til en osteopat for samme test. Derfra kan man tage en beslutning.
    Så ustabil en hund kunne ikke bo hos mig, men ligger der nu et problem under adfærden, som kan fikses, så fortjener hunden et forsøg (hvis omgivelserne kan rumme det).


  • #5   17. jun 2021 Er der børn i huset. smiley

  • #6   17. jun 2021 Det vil jeg klart prøve
    Vi har en søn på 15 år som også er blevet utryg
    Så min mand er sammen med ham i halvdelen af huset og den ene have
    Mens vi tænker


  • #7   17. jun 2021 PS var på skadestuen og fik renser sårene og sådan nogle til at holde sårene samlet samt pensillin de ville helst undgå at sy dem PGA bakterier

  • #8   17. jun 2021 jeg havde aflivet. jeg har en fire årig som ville være vigtigere end at forsøge med sådan en hund.

    men valget kan vi ikke tage online for dig. du kender din hund, kunnen, grænser og familie


  • #9   17. jun 2021 Lens det er helt rigtigt
    Man leder nok bare efter en måde hvor man slipper for at aflive ens hund
    Jeg tænker at kontakte dyrlægen og håbe de vil tjekke om han har ondt et sted som der blev skrevet længere oppe


  • #10   17. jun 2021 ja start der. er der en fysisk årsag kan det måske gøre at I kan beholde hunden.

    mange tanker. det er sgu synd for jer at I står med det svære valg


  • #11   17. jun 2021 Altså, en hund, der bider sit menneske - i en situation som den beskrevne, nix. Jeg vill ALDRIG stole på den hund, og jeg ville ikke med ro i sindet kunne omplacere den. Det er en kæmpe hund, og ser den sig for alvor sur på nogen, gad jeg ikke lægge krop til.

    Uanset hvilken slags smerter en hund måtte have, kan det i mine øjne ikke undskylde at bide sit menneske på den her måde smiley

    Jeg havde sagt farvel og tak, og lagt ham til at sove. Selvom det er hårdt og svært, så kan den hund ikke have det rart, når dens reaktion er som beskrevet smiley


  • #12   17. jun 2021 min tanke er i forhold til du har rejst dig,

    har du rejst dig meget hurtigt ? stollen skurret på gulvet ? høj stemmeleje ?
    Har hunden ligget tæt på og sovet og derved blevet forskrækket ?

    For mig mangler der lidt dybde i hvad der er sket siden hunden har bidt dig.
    og at den er aggressiv igen når den ser dig efterfølgende - det virker for mig som om hunden virkelig har oplevet et eller andet der for den har gjort den utryg ved dig ?


  • #13   17. jun 2021 Nej du har nok ret jeg kan ihvertfald sige med sikkerhed at det gjorde mega ondt og i mange timer efter
    Min mand siger også at vi må acceptere at det ikke kommer til at gå


  • #14   17. jun 2021 Malene
    Han var ude i haven de skændes højt og gæsten var aggressiv over for min mand jeg sagde med højt stemme at det skulle stoppe og han skulle hjem jeg stod lige ved siden af gæsten
    Jeg har aldrig nogensinde gjort mine hunde ondt jeg elsker dem af hele mit hjerte


  • #15   17. jun 2021 Jeg tror bestemt heller ikke du har gjort hunden ondt.
    Men om der kan være tale om hunden har været forvirret af situationen, bange, forskrækket.

    Det virker mærkeligt en hund ud ad det blå bare ville bide sin ejer.

    Og i min personlige mening, så havde jeg ikke aflivet en hund på stedet bare sådan. men det er min mening.


    Ikke at det selvfølgelig er okay en hund bider sin ejer - men for mig ville det virkelig handle om konteksten.

    Jeg er selv blevet bidt af min egen hund, og efterfølgende haft en hund der var bange/aggressiv imod mig i 2-3 mdr.
    udelukkende grundet en uheldig oplevelse, der gjorde ham utryg ved mig.

    Jeg fik den vendt igen, og opgav ikke håbet på at få hans tillid igen.


  • #16   17. jun 2021 Jeg er enig med A med...

    Derudover så ville jeg aldrig have købt en 4 måneders hvalp, som var bange for alt og alle og da slet ikke af den race. Alle mine alarmklokker ville bimle og bamle.
    Men det kan I selvfølgelig ikke bruge til noget nu.
    Jeg håber, at I får det rart hjemme hos jer igen.


  • #17   17. jun 2021 Jeg er også enig med A og ABOUTMYDOGS. Den hund trænger til at få fred.

  • #18   17. jun 2021 Malene min mand mener at han tog fejl af mig og gæsten
    Jeg er bestemt heller ikke glad for en aflivning
    Min mand er utryg og bange for det sker igen


  • #19   17. jun 2021 Aboutmydogs
    Det er rigtigt hvad du skriver
    Ved nu det var en meget dyr fejl


  • #20   18. jun 2021 Hvis der aldrig har været noget før, ville jeg få hunden tjekket grundigt af dyrlæge, m.m.
    Situationen som hunden befandt sig i var jo heller ikke helt normal. Men det virker da som en voldsom overreaktion fra hunden.
    Håber du er ok.


  • #21   18. jun 2021 For mig er det vigtigt det er signaler før den bider, så man har en chance for at reagere, er der ikke det, ville jeg ikke turde stole på hunden, og ville ikke sende den videre, så ville jeg give den fred.

  • #22   18. jun 2021 Lad os sige at det viser sig, at hunden har ondt i hofterne. Den får smertestillende og alt er godt for nu. Ville du kunne stole på den igen? Ville du turde være alene med hunden, inde eller ude? Eller ville du gå og vente på, hvornår smerterne viste sig igen?

    Jeg har svært ved at forestille mig så alvorlige smerter, at hunden bider som beskrevet, uden at hunden har vist tegn på at den har ondt. Og selvom det kunne være sådan, så tror jeg simpelthen ikke, at man som ejer kan komme videre med samme tillid som før.

    Jeg har en hund, som i det meste af sit liv har tændt på adrenalin hos andre. Hvis hun kunne mærke at folk var nervøse, gjorde det hende utryg, og hun reagerede med at gø eller knurre. Hvis din hund gør det samme, men ikke har den stopklods, der forhindrer ham i at bide, så kan de ende katastrofalt.

    Det er virkelig synd, både for dig og for hunden, men jeg ville ikke kunne leve med den risiko.


  • #23   18. jun 2021 Reelt kunne hunden jo blot have forsøgt at beskytte din mand. Og at afbryde skænderiet.
    I har alle været dybt optaget og opkørte af skænderiet og ikke set de signaler hunden muligvis har udvist.
    Jeg mener man bør se på hvordan hunden fungere i dagligdagen og ikke på en enkeltstående møg hændelse.
    Kontakt en dygtig adfærdsbehandler og få evalueret hunden grundigt. Indtil videre så tag de forholdsregler der skal til for at I alle føler jer trygge.


  • #24   18. jun 2021 Malene min mand mener at han tog fejl af mig og gæsten

    En hund kan godt tage fejl, men det tror jeg bestemt ikke at den gjorde, for så ville den jo ikke efterfølgende være agressiv over for dig og knurre af dig.

    Jeg ville aflive sådan en hund, og speciel når der også er et barn i huset.
    Ville du nogensinde kunne tilgive dig selv, hvis din søn blev skambidt af hunden ?



  • #26   18. jun 2021 Man skal ikke have en hund, man er bange for. Og slet ikke en så stor hund, der virkelig kan gøre en god del skade, hvis det går galt.

    En ting er at hunden muligvis har taget fejl, men den fortsætter jo sin aggresive opførsel overfor dig. Ville du kunne komme til at stole på den igen på et niveau, så du kunne opføre dig almindeligt og føle dig sikker på den ? Eller ville der hele tiden ligge en lille tvivl, ville du hele tiden være en lille smule på vagt overfor den, en lille smule usikker ? Hvis det sidste er tilfældet, så ville jeg vælge aflivning.

    Det lyder måske hårdt, men det lyder som en hund, der hele tiden har været usikker. I har så givet den en chance, men er den grundlæggende lidt ustabil, så er der jo en risiko, for at det sker igen, hvis der en anden gang er noget, der trigger den. Jeg ved, at smerter kan have indflydelse på en hunds opførsel, men sådan lige ud af det blå og uden advarsel ? Jeg tænker mere, at situationen i sig selv har trigget angrebet.

    Jeg ved, at jeg ikke ville leve med en hund, jeg følte mig usikker på. Og jeg har svært ved at se, at sådan et forhold ville være til glæde for hverken hund eller ejer.


  • #27   18. jun 2021 Hvis er utrygge ved hunden, så sig farvel.

    Man kan ikke bo med en hund man overhovedet ikke stoler på.
    - og hunden er heller ikke tjent med, at bo i et hus hvor den skal begrænses. Jeg kan ikke forestille mig, at hundens liv bliver vanvittigt indholdsrigt, når ejerne er utrygge.

    Hold op en lorte situation i er havnet i smiley


  • #28   18. jun 2021 Jeg har haft en hund der bed - det var så ikke os selv men fremmede min hund gik efter. Min gjorde det ikke pga smerter men pga usikkerhed og et 'iltert' temperament. Vi havde hunden til den døde mæt af dage 13 år gammel. Den begyndte at bide da den var 6-7 år gammel.
    For at sige det meget kort: skulle jeg nogensinde få sådan en igen så får den fred omgående.
    Det er ganske enkelt virkelig bøvlet og det dræner at have en hund man ved kan finde på at bide på den måde. Man skal hele tiden være på stikkerne for at sørge for at hunden ikke kommer i en situation hvor den kan få bidt nogen. Der må jo ganske enkelt ikke ske smuttere.
    MIn hund var en Irsk Terrier på 15 kg. Din er mange gange større og kan lave nogle virkelig grimme skader hvis den for alvor får taget fat.


  • #29   18. jun 2021 prøv at bede dyrlægen overveje en neurologisk årsag fx tumor.

    det slog mig lige at der kunne være en mere alvorlig sygdom bag det her. det kan ske, ganske som ved mennesker der får en tumor i hjernen fx.

    jeg reagerer især på det faktum at adfærden fortsætter i timevis bagefter.
    det lyder som en neurologisk årsag.

    men det kan en dyrlæge sige mere om end mig. jeg fik bare lige tanken.

    jeg har set lignende ved en elsket kat som fik en tumor. Der var ingen tegn op til. En dag angreb han mig. Jeg mener virkelig angreb umotiveret.

    Han havde en hjernetumor.

    Jeg sender jer mange tanker. Uanset årsagen er der noget i denne situation som er mærkeligt... hans reaktion er det man kan kalde overkill... og fortsætter.... prøv at spørge dyrlægen om hjernen....

    Kram.


  • #30   18. jun 2021 Så I foreslår, at hunden lægges i narkose, og får lavet en komplet scanning af hele kroppen? Er det ikke noget med, at scanninger af dyr, foregår i stykker på 20 cm, eller deromkring? Der er vel 90-100 cm krop, og så hovedet også, så omkring 6 scanninger. Som hver koster 6.000-8.000 kr. Som ingen forsikring i verden vil betale.

    Og hvad så hvis der er en tumor i hjernen, eller hofterne er totalt smadrede? Så skal hunden aflives alligevel, men ejer har lige brugt i omegnen af 40.000-50.000 kr. af egen lomme. Og trukket hunden igennem en narkose. Narkose og opvågning er slemt nok i sig selv, men for en usikker hund, kan det være forfærdeligt, fordi den er nødt til at være spærret inde i bur og have mundkurv på.

    Jeg kan slet ikke se hvordan man kan forsvare det over for hunden.


  • #31   18. jun 2021 Har hunden været forbi en dyrlæge i dag? Er den håndteret efter hændelsen?
    Hvis ja, hvordan er adfærden nu?


  • #32   18. jun 2021 Lens
    Tak for din besked
    Har det godt nok a h til
    Jeg kontakter vores dyrlæge idag
    Og får ham tjekket igennem


  • #33   18. jun 2021 A jeg ringer til min dyrlæge jeg har også hunde adfærds eksperter inde over nu
    Og flere af dem og det vigtigste for mig er at min hund ikke lider på nogen måde


  • #34   18. jun 2021 A nogle vil gerne have en forklaring. andre vil ikke. begge dele er ok. det må den enkelte ejer selv vurderer.

    når der spørges her svarer vi. Økonomi mm er en personlig beslutning i familien.

    Line: vær varsom med at involvere for mange og samtidig. prøv en ting ad gangen. ellers forvirres I mere end I hjælpes.

    min umiddelbare vurdering er ikke at dette er en sag for en rådgiver men for en dyrlæge. men jeg kender naturligvis kun de få ting der står her.



  • #35   18. jun 2021 Line, det er kun jer, der kan beslutte, hvad der skal ske. Mit indlæg om scanninger var for at give et perspektiv på, hvad resultatet kan være hvis I scanner. Og for, set med mine øjne, at spare jer for dårlig samvittighed, hvis I vælger at give ham fred.

    Hvis jeg læste en masse indlæg om alt det man kan gøre, og jeg valgte det fra, ville jeg måske være bange for, at andre ville synes, at jeg ikke havde gjort alt. Og det er der ingen andre der kan vurdere, kun jer.


  • #36   18. jun 2021 Enig med A.

    og I kender jeres hund bedst. og jeres familie og grænser bedst.


  • #38   18. jun 2021 hunden var aggressiv i seks timer efter angrebet..... jeg kender ingen adfærdsrådgiver der ville tage den sag.... der er et barn i hjemmet.

    seks timer.

    prøv lige at overveje det.

    seks timer for pokker....


  • #40   18. jun 2021 Er hunden tjekket af en dyrlæge nu?
    Hvordan er hans adfærd nu?


  • #41   18. jun 2021 Får ham scannet på mandag har brugt dagen på snak med hunde psykologer
    Som siger jeg skal bruge at gøre så han kan se mig men langt væk fra og ikke se ham i øjnene eller tale til ham herover weekenden
    Så det prøver jeg købte en kæmpe stor bøf til ham idag som min mand gav ham ??


  • #42   18. jun 2021 Os indtil videre har han ikke været sur på mig idag

  • #43   18. jun 2021 Line må jeg spørge, og du behøver ikke svare, hvis det er for personlig

    Men hvordan føler du omkring hunden?
    Er du helt tryg?

    Jeg spørger fordi jeg ikke kender mange der ville være det efter sådan en omgang ud af det blå.

    Nu kender jeg ikke mere end det der står her, men jeg har lyst til at sige at uanset hvad andre siger og foreslår så er det i sidste ende kun dig og din familie der kan beslutte hvad der skal ske. Det valg i tager skal i være enige om, trygge ved og hvile i.

    Hvad sagde de om, at hunden havde været i tilstanden i seks timer?


  • #44   18. jun 2021 Det må du gerne spørge om
    Han er jo en stor hun og vejer det samme som mig ,så ligenu må jeg indrømme jeg er meget nervøs for ham
    Jeg elsker ham stadig af hele mit hjerte og ville ønske den kæmpe kunne sidde på skødet af mig som han plejer
    En af dem vi snakkede med mente der var håb men det vil tage over 6 md gradvist at blive tryg ved mig igen da hun mener han er blevet så stresset i situationen at han tog fejl af mig og gæsten men hjerne tumor skal udelukkes inden arbejdet kan begynde ,men min mand er meget utryg ved om han kan stole på ham efter det her
    Han er bange for at han gør det igen
    Det er jeg jo også har frygten for at han gør det ved min søn så min søn er heller ikke i samme ende af huset som min mand og ham


  • #46   18. jun 2021 havde det været min hund fik han fred.

    jeg håber I sætter jer ned og ser hinanden i øjnene og tager det valg som er det rette for jeres familie.


  • #47   18. jun 2021 Vi fokuserer kun på det i de her dage vi både snakker og græder
    Er helt rund på gulvet og får stort set ikke sovet
    Har ingen appetit overhovedet det hele kører bare rundt


  • #48   18. jun 2021 I er naturligvis i chok.

    det er super synd for jer.


  • #49   18. jun 2021 Det skulle undre mig, hvis smerter får en hund til at reagere sådan. Men mange dyrlæger hælder til den teori, da det skæpper i en slunken pengekasse - og hvem er vel et nemmere offer end en kæledyrsejer?
    Hjernetumor - måske, smerter - no way, Jose smiley


  • #50   19. jun 2021 Et par gode venner havde en hanhund, der lavede det stunt. Han bed, uden varsel, pludselig en gæst, som havde været i deres hjem mange gange, og som sad roligt ned, da det skete. Han havde en hjernetumor, og blev aflivet.

    Om det er tilfældet hér, er der jo ingen der ved, men med den størrelse hund, havde jeg ikke taget chancen. Ikke så meget for min egen skyld, som for børns og gæsters skyld.

    Sender gode tanker!


  • #51   19. jun 2021 Jeg vil gerne fortælle en lille historie. Vores hunde har altid knuselsket mennesker og især børn. ALDRIG har nogle af dem udvist aggressiv adfærd..... indtil Clara gik amok. Vores børn har aldrig drillet hundene. Der var hunde gør der kom børn til, og her er nultolerance vedrørende dril.
    Vores yngste knægt har altid være "anderledes". Vi kunne ikke selv sætte en finger på, hvad det kunne være, men spekulerer i særlig sensitiv eller måske atypisk autist. Det skal nævnes at vi siden børnehaven har bedt om hjælp, men er altid blevet afvist.
    Han kunne ud af det blå "eksplodere". Blive virkelig vred, skrige og trampe i gulvet. Sådan rigtig møgungeagtig. Disse udbrud blev voldsommere i takt med at han voksede. Pludselig en dag ud af det blå fløj Clara efter ham. Hun bed ikke, men nok fordi vi så det og råbte MEGET højt. Clara har altid været førerhund og med stærke drifter (jagt). Vi gloede på hinanden og var noget forvirret over hendes signaler. Nu var hun en tæve på 11 kg, så det er til at overskue.
    Efterfølgende gjorde hun det hver gang Julius "skabte" sig. Vi var enormt meget i tvivl om vi skulle aflive. Det ville vi helst, men hun var gæst hos én af vores hvalpekøbere, og de ville slet ikke kunne forstå, at vi ville kunne aflive på formodning om, at Clara ville bide Julius. Han var på det tidspunkt Ca 7 år og Clara 8. De ville ikke have hende retur og vi måtte ikke finde et nyt hjem. Kæmpe dilemma! Julius og Clara var aldrig sammen uden opsyn, og der var intet mellem dem, når Julius var "normal". Havde vil selv opdrættet hende, så var der ingen tvivl om aflivning. Jeg knuselsker mine hunde, men børnene (3 stk) kommer altid i første række!
    For 2 år siden syntes skolen heldigvis at grænsen var nået mht Julius' voldsomme opførsel. Skolepsykologen så ham 2 gange og mente at han havde epilepsi. Vi ringede til lægen og blev sendt videre til EEG. Joh tydelig epilepsi, som dog giver sig til udtryk i en form for små absencer (få sekunder) hele tiden. Julius blev medicinere og disse udtrætningsudbrud stoppede. Det gjorde Claras adfærd også, og de 2 endte med at blive rigtig gode venner, inden Clara blev aflivet i vinters.
    Vores teori er, at Julius' adfærd i situationerne var helt forkert. Han udviste svaghed/sygdom i forhold til hendes flok, og han skulle simpelthen dø. Det lyder voldsomt, men vi ser det også indenfor hindeflokken. Har vi en gammel/svag hund, så kan øverste i flokken (typisk dén tæve der senest har fået hvalpe) godt lige spille med musklerne.
    Jeg tænker i mit stille sind, at din hund er blevet så overrasket/skrømt af din atypiske adfærd, at den tænker, at du ikke "hører til" i flokken.
    Som sagt som havde vi aflivet på stedet, hvis ikke det var fordi det var så speciel en situation.
    Havde det været min hund, havde jeg prøvet med mundkurv. Ved godt at hunden ville kunne forbinde mundkurv en med dig, så måske kan din mand træne ham i at have den på. Laver hunden udfald igen, så ville det definitivt være et farvel herfra.
    Ingen tvivl om at det slog klik for Clara. Der stod dø i hendes øjne. Julius havde det heldigvis med at løbe op på sit værelse, og hundene kommer ikke på førstesalen. En DDB er ikke lige sådan at bremse i farten.
    Jeg føler meget med jer. Det må være ganske forfærdeligt.


  • #53   19. jun 2021 Hvis nu vi sætter situationen lidt på spidsen..
    1) i beholder ham. Jeres 15 årige ser fodbold med drengene. Hjemmeholdet score og alle 4 flyver op af stolene og råber yeah!!!! Hvad gør hunden så?
    2) i sender den videre og den tager en arm, et ansigt eller endnu værre. Ville i tilgive jer selv?


  • #54   19. jun 2021 Efter den her omgang
    Ved jeg ikke hvad han vil gøre
    Og nej jeg vil ikke tilgive mig selv
    Vi kender en vi ikke har set i endel år
    De har altid haft dogue de Bordeaux
    Hun har skrevet til os hertil morgen
    De bor på landet ingen små børn eller hunde
    Og tør tage chancen
    Ved bare ikke og vi gør


  • #55   19. jun 2021 Line: igen sat på spidsen: i sender den ud til dem, de er ikke 100% obs og den flæsket jehovas vidner, gls manden eller udklædte halloween børn. Altså uventede fremmede på matriklen. Ville i tilgive jer selv her?

  • #56   19. jun 2021 Aldrig nogensinde


  • #59   19. jun 2021 Ja det er rigtigt
    Jeg har enorm meget skyldfølelse
    Og den fjerner min sunde fornuft


  • #61   19. jun 2021 Det er også det med der ingen advarsel var eller bare en markering
    Det gør mig nervøs


  • #63   19. jun 2021 Rigtig interessant historie fra Louise.
    Clara kunne uden tvivl lugte de små epilepsianfald hos sønnen og reagerede herpå.
    Hunde kan mærke og lugte hormonforstyrrelser, kræft, sindssvingninger, epilepsi, graviditet og meget mere til.
    Man bør altid reagere, når en hund ændrer adfærd eller reagerer atypisk over for sit menneske. Det er ikke altid fejlen ligger i hunden.

    TS - Din hund lyder til altid at have været ustabil i sindet. Det er virkelig ikke optimalt med så stor en hund.
    Jeg ville absolut få hunden gennemgået fysisk fra ende til anden, og så tage en beslutning derfra. Er du ikke tryg ved den, er valget jo taget. Fejler hunden noget, er valget også taget.


  • #64   19. jun 2021 Har du overvejet hvilke konsekvenser det kan få at sende sådan en hund videre?
    Har du overvejet hvilke konsekvenser det kan have at beholde sådan en hund?
    Det vil blandt andet indskrænke din søns sociale liv betydeligt, for med sådan en hund i huset kan han jo ikke risikere at få venner på besøg.
    I min verden tæller menneskers, og speciel børns sikkerhed altså mere end en hund.

    Og hvad mener sønnen der bør ske med hunden?
    Er han tryg ved at han skal leve sammen med den?


  • #65   19. jun 2021 Malene netop. Vi var jo ikke et sekund i tvivl om, at Clara reagerede naturligt, omend det i høj grad var en uønsket adfærd, der kunne ende grueligt galt. Nogle hunde er nok også mere følsomme end andre. Et epilepsianfald er jo en slags kortslutning i hjernen.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #66   19. jun 2021 Det kan jo være at hunden kan fungere bedre et andet sted. Det er set før. Så må man være ærlig omkring de problemer hunden har. Være meget kritisk i forhold til hvem man giver hunden videre til.

  • #69   21. jun 2021 Vi har haft DdB i mere end 20 år (har det ikke mere) Jeg har til gode at opleve, at denne race angriber, eller udviser aggressiv adfærd over for mennesker. Til dato en af de mest stolbare race jeg kender, så det du/i har oplevet er bestemt IKKE inden for normen. Jeg ville være meget betænkelig. Men som andre også har nævnt, kontakt en kvalificeret adfærdsbehandler, det er det eneste spinkle håb.
    Håber det bedste for jer


  • #70   21. jun 2021 Fru Eriksen.
    Hvad ved du om opdrætter? Du skriver, at hunden kommer fra et virkelig dårligt opdræt, er dårligt socialiseret mm. Og at du vil melde opdrætter til DKK. Rolig nu. Ja, hunden har nogle alvorlige issues og jeg ville personligt aldrig kunne stole på sådan en hund og derfor også få den aflivet. Men at give opdrætter hele skylden (jeg giver heller ikke trådstarter skylden) er at overkonkludere. Genetik kan være en uberegnelig størrelse og nogen gange kommer der et svagt, angst, sygt, skrøbeligt, aggressivt eller utilregneligt individ. Selv hos den mest påpasselige opdrætter. Det sker jo også for sunde og raske mennesker, at der kommer et barn, der "falder udenfor". Ja, den her hund er helt sikkert skadet, men at dømme opdrætter uden videre kendskab til avlen og opdrættet, det er at gå for vidt. At købe hundehvalp indebærer altid en risiko uanset, hvor godt både købers og sælgers forarbejde har været


  • #72   21. jun 2021 Jeg skriver som opdrætter af racen - ikke af din hund, men jeg har været opdrætter i 18 år og sidder i bestyrelsen for racen nu.

    Først og fremmest vil jeg sige at det er en ret uheldig episode i alle har været igennem.
    Jeg er også nød til at sige at en DDB hører til de store racer og udfra hvad jeg læser er han kun 18 mdr. I racens forsvar, så har du stadig en HVALP. En hvalp der er total hormonel og ovenpå episoden slet slet ikke kan forstå sig.
    En Bordeaux er på ingen måde skabt til at angribe! Den alarmere, men episoden du forklare kan blandt andet skyldes dette og forvirringen. IKKE MINDST har hvalpen prøvet at at stoppe situationen, men ikke vidst hvordan den helt skulle afværge dette.
    En 18 mdr hvalp som er nervøs og usikker, bunder ud i dårlig socialisering. Om det så er her, eller den forrige kan der så diskuteres om.
    Jeg bliver lidt nærtagende når jeg selv er opdrætter, ift at folk har kommenteret om dårlig avl omkring racen osv, uden at tro der ligger en køber som næst. Der er grænser for hvad vi kan lære dem på 8 uger. Sorry to say, but it's a fact!
    Hvis der hidtil ikke har været noget aggression er min tanke usikkerhed over situationen, eller smerter. Dog kan jeg ikke se hvordan han pludselig skulle få smerter ovenpå episoden du fortæller.
    I dit opslag andetsteds melder der heller intet om at han er aggressiv på dig efterføkgende- blot at du self er bange for ham.
    Jeg har min fulde forståelse og mener ikke du skal have hunden hvis du ikke stoler på den, men med alle de hundepsykologer du skriver du har brugt tid på at snakke med, undrer det mig at der intet konkret kommer i om dette her i tråden(ikke hvad jeg har læst). Jeg kender en dygtig en hvis det skulle have interesse og du rent faktisk ender ud i årsagen, da hun både kan adfærd og evt finde ud af om han er smertebetonet. En winwin.
    Er du bange for ham, så skal han have nyt hjem der forstår sig på racen. Og er der adfærdsmæssige problematikker, er det måske bedst han får fred i sig sind.
    Men som ejer og generelt hundemennedke har jeg aldrig oplevet racen som værende aggressive, uden der ligger noget til grund for det.


  • #73   21. jun 2021 Ej, en hund på halvandet år er altså ikke en hvalp, uanset hvordan man vender og drejer den, og uanset hvor mange hunde man har opdrættet. En hvalp holder op med at være hvalp, når den er kønsmoden. Så er det en unghund, og en unghund kan være unghund længe, og er til en vis grænse undskyldt med, at brikkerne ikke er faldet helt på plads i hovedet. Men at kalde den for en hvalp, er simpelthen noget pjat.

  • #74   22. jun 2021 Hej
    Jeg har nu sat og læst alle kommentaren.

    Jeg må sige jeg sidder og bliver rigtig trist over at vores race (jeg er DKK opdrætter) bliver beskrevet som den gør.

    Hvis hunden har stamtavle ( kunne godt tænke mig at vide hvilken en den har og hvorfra) hvorfor bliver opdrætter så ikke kontaktet, jeg ved at vi dkk opdrætter er meget seriøse omkring vores hvalpe og køber samt vi har en special klub som også er behjælpelig.

    Samtidig må jeg tilføje at som ejer skriver ‘ så havde hun forventet noget andet af hunden med stamtavle’ hmmm vi gør alt for vores hunde og deres afkom når det er sagt, så har køber et kæmpe ansvar fremadrettet for at ‘forme’ hunden når den er i deres varetægt.
    En 18 mrds unghund, er i den alder hvor alting kan være svært for den ligesom det er ved menneske teenager børn, vi kan gentage og gentage men unghunden skal ha’ det ind med skeer. Hvis han har/er tilbageholdende overfor andre, hvad har i så gjort for at arbejde med ham? 18 måneder dvs han er covid 19 hund, alt har været lukket og kontakten til hunde, mennesker har været meget begrænset for rigtig mange unghunde.

    Historien melder intet om hvad i gjorde efterfølgende ved hunden efter episoden, jeg er 99,9% sikker på at den har været meget usikker på jeres råben etc og den har prøvet og forhindre jeres adfærd, da den som i skriver har bidt, var det en markering eller er din arm bidt/flænset igennem? Det fortæller du heller ikke der er en kæmpe forskel.!
    Hvad gjorde i ved ham efterfølgende?
    Han er jo stadig meget usikker. Han har måske mistet tilliden til jer hvis i har ‘skubbet’ ham væk, i hans verden har han bakket jer op og nu viser i ham at han er slem.

    Jeg har haft racen i 13 år og har aldrig set en være aggressiv. Så at flere skriver at de er eller kan være er simpelthen ikke korrekt.

    I jeres andet opslag er historien anderledes og her beskriver du at han knurre af dig når han ser dig og at han udviser aggressiv adfærd. Jeg er ret sikker på at han er mega bange for jer nu, og ikke stoler på jer overhovedet da han kan se, lugte og føle at i ikke bryder jer om ham mere. Han kan mærke der er noget galt og en hund kan ikke forstå hvad i mener, han kan mærke.!

    Jeg er ret sikker på at jeres hund ikke fejler noget ift sindet, de bliver ofte som vi skaber dem, han kan have ondt, han kan være bange, de fleste hunde bryder sig ikke om råben, skænderier altså aggressiv adfærd fra mennesker (det er det en hund ser når vi råber, den høre os ‘gø, knurre etc’ og eller har i ganske enkelt ikke forstået jeres hunds behov.

    Har i sat jer ind i racen inden i købte en, ved i hvordan man tackler en hund, hvad har i gjort for at træne, socialisere, har i løbende haft kontakt til opdrætter eller er vi ude i en opdrættet tavle hund som ikke er anerkendt.

    Håber du/i kan svare på mine undrende spørgsmål

    Mvh
    Jeanette


  • #75   22. jun 2021 Hvis du forstår bedre omkring hvor jeg vil hen med min kommentar, at vi kalder det en ung hund, så er det fint med mig. Jeg undskylder for stavefejlen, for det kan self misforstås for uvidende. Jeg kalder mine babyer indtil 2;) Pointen er at en 18 mdrs.hvalp - og især han - har lagt hjernen væk.
    Slet ikke på nogen måder mentalt udviklet.


  • #77   22. jun 2021 Uanset hvordan man vender og drejer det, så er der noget helt galt med en hund ,der bider sin ejer i den situation. Særligt når den stadig er aggressiv efter 6 timer ( 6 TIMER!). Måske har den ondt et sted, måske har den seriøst knald i låget.

    Men jeg synes ærlig talt ikke at det er iorden at tørre skylden af på ejer, når der så tydeligt er noget galt med hunden.

    Og jeg står i øvrigt ved det jeg skrev tidligere i tråden. Min erfaring med pågældende race er bestemt ikke god, og ærligt så synes jeg ikke at der i denne tråd er blevet tegnet et specielt positivt billede af DDB-folk.
    Selv om jeg da godt er klar over at man ikke kan bruge en tråd på internettet til 100 % at danne sin mening om noget....


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #78   22. jun 2021 Hvis en hund ikke fungere uden at skulle arbejde en masse med den?. Det er altså misforstået. Så er avlen ikke god nok.

    Hvad træner man med hunden. En stærk ung hund skal bruge sine kræfter.

    Måske er det dårligt avl. Måske er den ødelagt af tidligere sted. Måske den ikke trives i hjemmet.

    Det er ikke hverken hund eller ejers skyld. Trist for begge. Men hunden fortjener at man finder ud af det før man råber aflivning.


  • #79   22. jun 2021 Jeg forstår slet ikke .. Sidder I og indikere at en 18 mdr gammel unghund gerne må bide, fordi den "kun" er 18 måneder?

  • Julia S
    Julia S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #80   22. jun 2021 Læser ingen steder, du skriver hunden har DKK stamtavle blot stamtavle ?
    En stor vogtende race skal ikke være bange, nervøs, sky etc. hvilket den har været fra den dag i fik den som 4 mdr.
    Har den været hos anden familie el. længe hos avler.
    Korrekt socialisering er ekstrem vigtig med vogtende racer.

    Der her netop været en sag oppe omkring en DDB avler, som blev smidt ud at DKK og efterfølgende er forsat i anden klub med at lave stamtavle hvalpe.
    Der bliver også fortaget meget fusk med falske stamtavler fra hundehandlere.

    Håber i finder frem til den løsning vedr. jeres DDB som passer tiljer.


  • #83   22. jun 2021 Bob - Børn bider ikke fordi de er aggressive, de gør det fordi de ikke har et sprog, når de kan tale, så er det væk. En unghund er en teenager og burde i den grad have lært at man giver signal før man bider.

  • #85   22. jun 2021 Bobbelobbetrollelolle smiley

  • #86   22. jun 2021 Bob - Nej det er det ikke..

    Børn er jo samme art som voksne. hunde er ikke samme art og har derfor ikke samme sprog


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #87   22. jun 2021 Men er det ikke første gang?. Man har altså haft hunden over et år uden lige de problemer.

    Det forpligter at have bestemte racer. Kender flere,som mig selv,som lukker hunden ud når der kommer gæster.

    Måske hunden bare ikke er egnet til at være familie hund.


  • #88   23. jun 2021 Hvis børn bider og er aggressive i seks timer efter så ville man også kraftigt overveje hvor de skulle hen og undersøges....

    18 mdr er ikke en hvalp.
    og seks timers efterreaktion er ikke normal adfærd.

    det er derfor folk reagerer og foreslår aflivning.

    men nu der pludselig er så mange opdrættere i tråden så fortæl mig om seks timers efterreaktion er normal for racen?

    seks timer er trods alt det der svarer til næsten en hel arbejdsdag.

    denne hund kan ikke afreagere. den stopklods er normalt genetisk.



  • #89   24. jun 2021 Udover alt det der allerede er skrevet, så hæfter jeg mig ved en anden ting her i tråden: at "En 18 mdr hvalp som er nervøs og usikker, bunder ud i dårlig socialisering. Om det så er her, eller den forrige kan der så diskuteres om."

    Og at det endda kommer fra en DDB-opdrætter - det er edderdylme råddent smiley Ja, der er grænser for, hvad en opdrætter kan gøre på 8 uger... men miljø og arv går hånd i hånd, og en opdrætter er vel ikke kun ansvarlig for prægningen?

    Jeg synes godt nok det er sindssygt foruroligende, at der sidder opdrættere derude - af netop en stor race med problematikker i avlen - og dybt seriøst mener, at et nervøst og usikkert sind skyldes dårlig socialisering hos en ejer. Og det eneste spørgsmål er, hos hvilken ejer det er opstået, for opdrætter kan ikke have nået at fucke den op..?

    Den her hund har været rystende nervøs for alt og alle lige siden de fik den. Det er ikke bare arrogant at påstå, at det kun er et spørgsmål om "socialisering", det er også yderst naivt og uvidende, og virkelig virkelig chokerende, at en opdrætter reelt ikke har dybere viden om avl end dét.

    Jeg håber der er nogen, der lige sparker sig selv i rumpen og tager et kursus eller to mere, for det dér er faktisk ikke godt nok. Som opdrætter bør man have bare et minimum af viden om genetik og avl, og hvis ikke man selv opdager det, så må andre simpelthen lige sige "hovsa - du skal vist på skolebænken igen" smiley


  • #90   24. jun 2021 kennelblindhed.....

    det er virkelig dårlig branding for racen at tørre ansvaret af på ejeren.

    Jeg vil vove at påstå at det er pga opførsel som det her at nogle går uden om DKK når de skal købe. Det er jo grotesk at være vidne til. har man lidt viden om køb så løber man langt væk.

    jeg afventer stadig at en af de mange opdrættere svarer på mit spørgsmål herover.

    Udover en dårlig branding så udviser I lige nu en larmende tavshed som heller ikke just stiller det her i bedre lys.

    indtil en svarer må jeg derfor konkludere at man ikke kender til genetikken bag stopknap, afreagering og hæmning, tre ting som burde være basis viden hos alle der avler dyr på 70 kg ish som skal ud og bo i familier og bevæge sig rundt mellem resten af befolkningen.

    men jeg kan naturligvis ændre opfattelse hvis jeg får et seriøst svar.


  • #91   24. jun 2021 Lens: Du får næppe et svar. Jeg har lavet lidt research på racen og i den forbindelse talt med en tidligere repræsentant for racen. Høn har ikke længere racen fordi sundheden er pilringe og fordi ingen rigtig er interesseret i at forbedre noget som helst. Racen døjer en del med bla.HD, AD, hudproblemer,allergi og bøvl med hjertet.
    Der er faktisk foruroligende mange lighedspunkter mellem DDB og den engelske bulldog , også i kulturen omkring racen(efter min mening).


  • #92   24. jun 2021 Anne Julie, sådan har jeg det også med racen. Den er stukket helt af og trods jeg i tidernes morgen kendte til nogle ddb folk, så turde jeg ikke igen ( Harley var en blanding med ddb)

    Har lige været inde og lure racen igen. Bare billeder af dem, får mig til at løbe skrigende bort. De er jo tons tunge at se på smiley


  • #93   24. jun 2021 Ja, og deres bevægelse er ofte heller ikke sådan helt fantastisk at se på. Og jo bevares de er ikke små elegante nips, men alligevel....

  • #94   24. jun 2021 Desværre er det sådan - i hvert fald i DK - at rigtig mange opdrættere tilsyneladende ikke er klar over, at langt den vigtigste faktor, i hvilket temperament en hund ender med at have er GENETIK. En opdrætter har et sindsygt stort ansvar for at sikre, at de hvalpe de sender hjemmefra metalt er robuste nok til at klare en helt almindelig dansk hverdag. Det er ganske enkelt ikke OK at avle hunde hvor man som hvalpekøber skal starte med at lære hvalpen at verden ikke er et farligt sted.
    Man kan gøre meget med god prægning (hos opdrætter), miljøtræning og socialisering. MEN man kan aldrig helt rette op på et grundlæggende dårligt temperament. Den hund TS beskriver er en usikker (og formegentligt dårligt præget) hund med uhyggelig dårlige afreaktioner (hændelsen sidder i hunden 6 TIMER efter). Evne til at afreagere (ryste en hændelse af sig) er i den grad arveligt og ikke noget man kan 'socialiserer' sig ud af.
    Så kære opdrættere drop fokus på udstillingsresultater og fokuser på mental og fysisk sundhed istedet. Få fx mentalbeskrevet jeres potentielle avlsdyr og betragt et dårligt resultat som diskvalificerende - uanset hvor køn hunden er.
    I skulle gerne lave hvalpe - uanset race - der er frejdige nok til at møde verden med nysgerrighed og frygtløshed, når de er 8 uger gamle.
    Det kan ikke være rigtigt, at det er forbeholdt os med brugslinier af brugsracer eller hardcore terriers, ikke at skulle bekymre os om at lære hundene at torvet lørdag formiddag eller mærkeligt underlag ikke er farligt. Og hvorfor er det kun os der skal kunne have den fornøjelse af have hunde, der ikke klapper helt sammen fordi de bliver forskrækkede, men bare ryster det af sig omgående og får lyst til at undersøge hvad det var istedet.
    Desværre oplever jeg - som instruktør på hvalpehold - lidt for ofte at folk skal starte med at lære hvalpen at verden er et trygt sted og at andre mennesker, hunde og græsset ikke er farligt. Det er både med og uden stambøger og alle mulige racer. Og det er lige fra hvalpene er 8 uger - og dermed ikke bare fordi ejer har socialiseret kræet dårligt.


  • #95   24. jun 2021 Skræmmende altså, at avle på hunde med så dårlige afreaktioner, og skræmmende at mange af jer møder usikre utrygge hvalpe på jeres hold, det burde slet ikke være sådan.

    Det er så vigtigt med et godt temperament, hvor hunden kan afreagere og ryste ubehagelige oplevelser af sig.

    I min race, gør DKK opdrættere heldigvis et suverænt arbejde, på at teste mentalitet (mental beskrivelse med ønske profil), samt sundhed.
    Og udelukke dem fra avl som ikke har de bedste resultater med sig.

    Hvis det er så skidt med mange racer, burde man så ikke begynde og mental beskrive dem, så man netop kan se hvordan/hvor hurtigt de kan afreagere i flere presset situationer? smiley


  • #96   24. jun 2021 Status Lucky har ingen hjerne tumor
    Og vi har adfærds psykolog på .
    Som mener Lucky blev yderst stresset og angst af situationen
    Jeg arbejder med ham i små bider som aftalt med hende
    Lucky er dit gamle jeg igen kan med alle mennesker og andre hunde og min familie
    Jeg skal arbejde i meget små bider og indtil videre giver det pote han har ikke vidst aggressivitet synes de 6 timer efter bidet
    Og idag slikkede ham min hånd gennem døren og tog i mod mad i små bidder .
    Så vi har valgt at give det en chance med masser af arbejde og så lidt som overhovedet mulig stress .


  • #98   24. jun 2021 [i][Og idag slikkede ham min hånd gennem døren og tog i mod mad i små bidder .
    Så vi har valgt at give det en chancei]]

    Det forstår jeg ikke rigtig?
    Vil det sige, at hunden ikke er sammen med jer, men er spæret ide og får godbidder og kontakt gennem en dør ?
    Hvis det er tilfældet, så synes jeg godt nok at det er synd for hunden..............
    På den måde bør en hund ikke leve.


  • #99   24. jun 2021 Nej det er kun mig der ikke er sammen med ham andet end ved døren indtil haven han er skam inde
    Det andet vil da ikke være værdigt
    Jeg går også tæt på når vi er ude og gå tur
    Og idag var vi i en hundegård der ligger tæt på



  • #100   24. jun 2021 ..... og hvorfor er du ikke sammen med ham?
    I mine øjne er det altså helt forkert, at du har en hund du ikke vil være sammen med/tør være sammen med.

    Hvorfor beholde hunden når du ikke er tryg ved den?
    Hunden kan godt mærke, at du ikke er tryg ved den, og det er synd.

    Og hvordan foregår det når i har fri?
    Er hunden så lukket ud mens familien hygger, eller er det dig, som går i et andet rum for dig selv?


  • #101   24. jun 2021 Vi er hjemme hjemme gående og deler huset op
    Vi følger hvad adfærds psykologen mener vi skal og det er vigtigt det også bliver i hundens tempo
    Så vi tager små skridt og håber det snart lykkedes jeg synes bestemt der er fremskridt


  • #102   24. jun 2021 Hvad er det, adfærdsbehandleren og I tænker "snart lykkes"?

    Jeg spørger af ren nysgerrighed fordi - i mit hoved - så er det dér ikke noget man træner væk. Hunden bliver måske, på en eller anden måde i hverdagslivet omgængelig nok, men den er jo stadig i bidrisiko. Og der er stadig noget helt galt et eller andet sted.

    Jeg undrer mig bare over hvad det er man reelt vil træne hen imod, hvis det er ok jeg spørger? smiley


  • #104   25. jun 2021 Lige som Funke og Isabelle er jeg meget nysgerrig på at få at vide, hvad det er i skal træne hen imod?

    Og må man spørge hvem jeres adfærdsbehandler er.?
    Når man vælger adfærdsbehandler skal man se sig godt for, for det er ikke en beskyttet titel, alle og enhver kan kald sig det og arbejd som adfærdsbehandler, også dig selv.

    Jeg forstår det simpelthen ikke.
    Hunden har ikke udvist aggressiv adfærd siden den episode, du vil beholde den, så jeg går ud fra, at du ikke er bange for den, så hvor skal den holdes adskilt fra dig?
    Hvad er formålet med det i træner?


  • #105   25. jun 2021 Mon ikke bare den midlertidige opdeling er en ekstra sikkerhedsforanstaltning, til man har evalueret hunden grundig?
    Det lyder til at ejer og adfærdsbehandler har styr på det. De kender og arbejder med hunden, det gør vi andre jo ikke.


  • #106   25. jun 2021 Det er naturligvis rigtigt AG men det lyder jo som om at rådgiveren også er utryg ved at sætte dem sammen.....



  • #107   25. jun 2021 AG, men hvad er det der trænes hen imod?
    Ifølge behandleren er hunden jo ikke aggressiv, det der skete var på grund af episoden.
    Fint med det, men så er der jo hellere ikke grund til at hunden ikke må være sammen med Line.
    Den eneste grund jeg kan se til at hunden ikke må være sammen med Line som jeg kan se, er at hun ikke stoler på hunden og er bange for den.

    Line er flere gange blevet spurgt om, om hun er tryg ved hunden og om hun stoler på den, men har aldrig svaret på det.


  • #108   25. jun 2021 Anni
    herover svarede hun nej.

    jeg synes det er en uholdbar situation for familien


  • #109   25. jun 2021 Lens, ikke kun for familien, men også for hunden.

    Jeg kan ikke se nogensteder, at hun svarer om hun er tryg ved hunden eller ej.


  • #110   25. jun 2021 enig. jeg synes heller ikke hundens tarv skinner igennem her i det beskrevne.

    i #44 svarer hun at hun er meget nervøs... hvilket jeg virkelig godt forstår


  • #112   25. jun 2021 Tilliden har jo været brudt og skal opbygges igen.
    Hvis hunden har været rigtig stresset og presset skal stressen jo først væk. Og det gøres jo ved at se på og fjerne diverse triggere.

    Så de træner vel på at opbygge og genskabe relation og tillid.

    Mange lever et fint liv med en hund der på et tidspunkt har bidt en anden hund eller person eller ejeren.
    Det behøver ikke være en dødsdom, men det skal tages seriøst og der skal arbejdes med problemet.
    Der skal ikke bare findes undskyldninger og fortsættes som før.


  • #113   25. jun 2021 AG forskellen er efterreaktionen.

    at den har bidt er ikke vigtigt som sådan. det er de seks timer bagefter plus at familien er bange som spiller ind


  • #115   25. jun 2021 Isabelle
    Nej



  • #118   25. jun 2021 Isabelle
    Stressen er jo nok ikke kommet af den ene episode.
    Det opbygges normalt over tid for pludselig bryde ud i fuld lue, når hunden ikke kan klare mere.
    Jeg tror vi taler om en usikker hvalp/unghund som til sidst kommer for langt ud og overreagere.
    Men mon ikke adfærdsdimsen og ejer har styr på det og overvåger situationen nøje?
    Det vælger jeg at tro.

    Hvis din hund bliver bidt af en stor sort hund, skulle din hund gerne kunne skelne på diverse sorte hunde og deres kropssprog. Og dermed ikke reagere på alle sorte store hunde.




  • #120   25. jun 2021 hunde generaliserer. de kan sagtens reagerer på alle sorte hunde eller bare alle hunde efter en oplevelse.

    men de skal ikke forblive aggressive i seks timer efter en oplevelse.


  • #121   25. jun 2021 Isabelle, du er helt rigtig på den.
    Taliban var meget bange for store sorte hunde, da hun blev tumlet et par gange af sorte løse Labradorer.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #122   25. jun 2021 Hunden kan ikke klare ret meget. Så udsætter man den for ting. Hunden skal lære at begå sig.

    Så undre det mig egentlig ikke at det på et tidspunkt koger over. Sådan en hund skal være et sted hvor den ikke skal forholde sig til særligt meget. Min mening.

    Det lyder til at man prøver at gøre alt det rigtige. Jeg tror bare den kamp er tabt på forhånd. Altså hvis man tror den kommer til at skulle fungere som familie hund.


  • #123   25. jun 2021 Vi har mere end en adfærdspsykolog på kontaktede flere forskellige de første par dage
    Det er tilliden vi begge arbejder på
    Lucky er blevet stresset i situationen
    Jeg synes selv der er virkelig meget fremgang
    Lucky er jo ikke en hund 10-40 kg han vejer 70 kg
    Og jeg vejer under så selvfølgelig har jeg haft virkelig meget angst efter episoden
    Jeg døjer med angst i forvejen så bruger de redskaber jeg har
    Min familie og jeg er klar til virkelig at gøre alt hvad der kan gøres for at hjælpe ham
    Viser det sig at opgaven bliver mere end vi kan klare er der jo ikke så meget at gøre
    Men jeg / vi synes at han fortjener en chance
    Ps jeg læser alle jeres kommentarer og synes i alle har noget fornuftigt at sige
    God weekend til jer


  • Julia S
    Julia S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #125   26. jun 2021 Ligger adfærdsterapeuten overhovedet vægt på arvelig gener, hvem er opdrætter ? !
    Og det at jeres DDB fra i fik den, ikke har været sund mentalt, men hele tiden har været sky mm.
    At rette op på mental sundhed, specielt hvis det er genetisk el. Tilbage fra opdrætteren, er jo nærmest umuligt at rette op på.


  • #126   26. jun 2021 Når man har angst (lider jeg selv af) er det ret vigtig at ens hund er psykisk stærk, så den ikke går op i limningen når man selv gør det smiley

  • #127   26. jun 2021 Suk smiley

  • #128   26. jun 2021 Jeg forstår godt, at det er en svær beslutning. Men ud fra det jeg læser, er det ikke en hund der har det godt. Det er meget muligt, at i med hjælp, kan komme videre. Men er det nok? Vil i nogensinde turde stole 100 % på ham? En hund der ikke kan falde til ro i 6 timer, er der noget alvorligt galt med. Kan du leve med, at gå i angst for, at han gør det igen? Jeg har ondt af både jer og hunden. Men jeg tror at han har bedst af at få fred. Det kan være den største gave, vi kan give vores hunde. Det både om der er noget fysisk eller psykisk galt. Vores egne følelser må aldrig stå i vejen.

Kommentér på:
Aggressiv dogue de Bordeaux

Annonce