{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Hvalpeflip - kan ikke finde ro {{forumTopicSubject}}

Vi har jo søde Bombay på 11 uger som er mega fed at arbejde med på træningspladsen. Han er super kvik og lærenem. Dog kæmper vi noget med hans bideri. Hvalpe bider og det gør ondt, det er vi helt på det rene med.

Tre gange om dagen får han et hvalpeflip, som går hårdt ud over os. Han hænger i bukser, ben, fødder, arme, hænder osv. Og han hænger fast. Han trækker, knurrer og er helt udenfor rækkevidde. Hans fokus er helt væk.
Først troede vi, det enten var over- eller understimulering. Nu hælder vi til, han sover (eller hviler) for lidt. Han sover syv timers tid om natten, om dagen er det meget begrænset. Nogle timer, men ikke særlig tungt. Det virker, som om han ikke kan finde ro. De første to uger var han helt væk, når han sov. Nu kan vi dårligt skifte stilling i sofaen, før han er der. Det er blevet værre den sidste uges tid.

Ift bideriet har vi selvfølgelig prøvet det med at pive, det kører ham bare mere op. Ignorerer vi, bliver han ved, indtil vores tålmodighed slipper op.

Hvordan søren får vi lidt ro på, når han kører helt op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpeflip - kan ikke finde ro
  • #1   8. aug 2021 Det gjorde min hvalp også og jeg har altså ladet mig fortælle at det er helt normalt smiley

    Som du selv er inde på, så hjælper det ikke at pive, prøve at "ignorere det", vende sig om osv. - eller distrahere med legetøj, for det er ligemeget når hunden kun har ét for øje og det er mord af mennesket.... så det jeg gjorde, da Umi havde de nedsmeltninger flere gange dagligt, var at tage en pause bag en glasdør i 20 sekunder. Så gik jeg ind igen og vurderede om jeg kunne tilbyde hende noget andet i stedet (eller måtte trække mig igen).

    Men om I får ro på, når han kører op.. det tror jeg ikke.. det er noget, der går over med alderen. I kan have nok så meget legetøj og Kong og ting liggende, men I kan ikke undgå de der flip eller erstatte dem med ro. Det er en del af at være hvalp og udvikle sig, og det går over igen smiley Efter noget tid...


  • #3   8. aug 2021 Linda - Ja, det er der helt bestemt. Det er bare med at finde det, der lige virker på den enkelte. Han er fuldstændig ligeglad med skæld ud. Jeg går generelt ind for så lidt skæld ud som muligt, men skal da også indrømme jeg bare er menneske og fejler af og til.
    Nogle gange lykkes det at lokke ham væk med lidt godbidder, hvis han ikke er helt kørt op. Så kan vi få det kørt over til noget sit og dæk med succes smiley


  • #4   8. aug 2021 Fünke - Det lyder så meget som os. Vi er også nødt til at gå væk for at få ro på os selv. Det føles lidt, som du beskriver, at hans fokus er mord på os smiley Vi tæller ned til det går over

  • #5   8. aug 2021 Sæt snor på hunden og forhindre den i at køre over gevind smiley at lokke med godbidder eller “aflede” med legetøj er simpelthen noget af det dummeste man kan gøre, du belønner jo hunden for at køre op, forhindre det og beløn for ro, dvs snor på, sæt dig roligt i en stol og hold roligt hunden til den slapper af, beløn så massivt fx med et rigtig godt råt ben;)

  • #7   8. aug 2021 Hvalpeflip i så alvorlig grad er ikke normalt. En hvalp bør kunne afledes.
    Sørg for mere ro om dagen. Tid hvor han enten er alene, og får sovet, eller hvor I laver ingenting. I skal ind i en rytme.
    Hvis han ikke kan stoppes i sine flip, må han i snor eller bag gitter som pause. Men det er klart bedst at forebygge.


  • #9   8. aug 2021 Bodil - Tja, man prøver jo lidt af hvert af de råd man kender smiley

    Isabelle - Haha åh puha. Men følelsen af at være fanget kan jeg nu godt genkende til en vis grad smiley

    Malene - Det vil vi prøve. Vi bruger utrolig meget tid foran tv'et lige pludselig. I dag har vi kun gået en enkelt tur (han er selvfølgelig blevet luftet) og ellers slapper vi bare af. Ja, så har han fået sin mad på græsset. Det lader til, han hviler mere end den foregående uge. De andre hvalpe jeg har haft, har da også haft flip og bidt i arme og ben, men synes godt nok det her er markant mere end jeg før har oplevet. Vi må prøve med endnu mere ro smiley


  • #11   8. aug 2021 Nu var det “bare” en corgi, som jo har væsentlig mindre drift, end en schæfer, men jeg gjorde som Bodil beskriver. Det var simpelthen ikke muligt at nå ind til hende, når hun fik sine flip. Jeg havde prøvet alskens afledninger og at lukke hende væk, men hun var fuldstændig vanvittig smiley smiley

    Jeg brugte en særlig snor, hvor det nederste stykke til karabinhagen er metal, så hvis hun bed i snoren, fik hun ikke noget ud af det. Snoren brugte jeg til at holde hende væk fra alt - hænder, arme, fødder, ben, bordben, sofa, og så fik hun den af, når hun blev rolig. I starten tog det nogle minutter, hvor hun teede sig som en tasmansk djævel, men efterhånden faldt hun hurtigt ned.

    Om det kan virke på en driftig bandit med fjedere i benene, ved jeg dog ikke smiley


Kommentér på:
Hvalpeflip - kan ikke finde ro

Annonce