{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Jeg vil lære hundesprog! {{forumTopicSubject}}

Hvis der er noget der kan irritere en gammel mand som mig, så er det at jeg ikke kan hunde sprog!

Nu har vi jo fået vores lille pisse irreterende hvalp, men vores lille Grosser kan styre den uden problemer.

Om morgen når hun får hvalpeflip og tæsker rundt for at bide i alt og alle, så ligger den gamle køter bare midt i det hele, og hvis hun nærmer sig ham når han sover, så kommer han bare med et dybt og roligt knur.

Resultatet er at den lille terrorist ikke så meget som snuser til ham, mens hun fortsætter sit haj angreb på resten af huset.

Egenligt lidt fascinerende! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil lære hundesprog!
  • #1   5. okt 2017 Jeg står med præcis den samme oplevelse når jeg ser min søde tæve kommunikere med de 9 møgflabede hvalpe.
    Tænk, hvis man havde de evner, nårman har unghund!!


  • #3   5. okt 2017 Ja, det ville være smart at kunne.

    Jeg har da også prøvet at efterligne ham, men det virker ikke! smiley

    Første aften hvor de var sammen, efter at de havde leget lidt. ville hun hele tiden have kontakt med ham, på trods af at han havde knurret af hende (altså stop nu).

    Lige pludselig, så lavede han det nummer hvor han knalder tænderne sammen foran snuden på hende (jeg tror vi alle fik et lille chok da han aldrig har gjort det før), men den der høje klik lyd til følge.

    Kan huske jeg blev lidt nervøs for, om de ville kunne sammen, men dumme uvidende mig. For det er utroligt hvor god han er med hende.

    Hun stoppede da også med det samme!

    Lige siden har hun aldrig generet ham når han sover (altså på nær det dybe rolige knur når han vil have hun stopper).

    Jeg har også prøvet at knalde tænderne sammen foran snuden på hende, men det eneste jeg opnåede var ondt i tænderne, med en lettere hovedpine til følge! smiley


  • #4   5. okt 2017 @John.
    Hun er 10 uger, læg dig kommandoen den virker ikke endnu. smiley


  • #6   5. okt 2017 Vi prøvede det første gang med vores tæve, der nu er 4 år - altså det der med at have en ældre hund samtidig.
    Og HOLD da op, en forskel, det gør.
    Coffey var godt nok kun ung voksen, men det han kunne helt naturligt ville vi aldrig kunne efterligne...



  • #7   5. okt 2017 Hm, det virkede ikke hos mig med en voksen og en "hvalp på 6 måneder", den voksen blev bare så glad for at der kom en legekammerat kun for hans skyld, så den opdragelse der skete, var at den voksen lærte den unge at lege smiley

    Men ok, den lille var så heller ikke en normal velfungerende hund, så måske derfor der ikke skete en egentlig opdragelse smiley


  • #9   5. okt 2017 Det er nemlig rigtig skønt at have en rigtig voksen og fornuftig hund når man får hvalp; man for SÅ meget forærende smiley
    Jeg fatter simpelthen ikke alle dem der har så pokkers travlt med at få hund nr 2 når den de har er mellem 9-10 mdr og 2 år. Jeg vil faktisk helst have at min voksne er min. 3 år når jeg får en hvalp smiley
    Éen gang fik jeg sagt ja til at få en hvalp og den vi havde i forvejen var 1½ år gammel. I guuuder er tivoli med fræk hvalp og ung lømmel samtidig. Sidstnævnte kunne på igen måde bidrage med fornuft i opdragelsen af hvalpen og de to endte faktisk med ikke at have et specielt godt forhold. De var altid lidt i 'konkurrence' med hinanden og på vagt overfor hinanden. Så aldrig igen så lille aldersforskel. Med med en voksen hund får man godt nok meget hjælp i opdragelsen af hvalpen smiley


  • #10   5. okt 2017 @Isabelle.
    Yep, jeg vil se fin ud i det sæt. Om det så virker, se det.... smiley

    @Mette.

    Ja, tydeligvis.

    De leger ind i mellem trækleg med en bamse.

    Det er pudsigt at se ham trække rundt med hende inde i stuen i det roligste tempo, mens hun kæmper med næb og klør bare for at stå fast, og får hun bare lidt med poterne så laver hun den der rusken med hovedet. Hun kæmper en kamp!

    I cirka halvdelen af tilfældene så lader han hende "vinde", og så løber hun en sejrsrunde rundt med bamsen i munden, mens han ligger og glor på hende.


    De gange han "vinder", så lægger han sig altid op på sin plads, og forsøger hun at tage fat i den igen, så knurrer han den der "nu stop du knurren".

    Om han reelt er bevidst om hvad han lærer hende ved jeg ikke, men det er godt for hendes leg med andre hunde fremtidigt tror jeg.


  • #12   6. okt 2017 Hun ser fin ud, og flot farve. Det lyder som om de to nok skal blive gode venner. Fedt han lader hende vinde bamsen smiley

  • #13   6. okt 2017 Det er også derfor det altid undrer mig med folk, der "kan hundesprog".

    Nope - det kan du ikke .. hvilket man jo tydeligt ser, når du fortæller om dine oplevelser med den voksne og din nye.


  • #14   6. okt 2017 Sådan helt seriøst, så tror jeg, at der er større sandsynlighed for, at hunden lærer menneskesprog - tale nok undtaget smiley Selv en race med massivt kranium læser tydeligt mit kropssprog. Nogle gange stritter hendes medfødte stædighed dog lidt imod.

  • #16   6. okt 2017 @Lens

    Tak.

    Hun er godt nok ikke køn i mine øjne (måske også undfair at sammenligne den med verdens smukkeste race Grosseren, men sådan er det)), men min bedre halvdel havde en drøm om lige den race, og så skal hun da have det.

    Charmerende er hun altså!

    @Minas Far.
    Ja, det er ret pudsigt, jeg gad egenligt godt vide om det er normalt, eller min Grosser bare hurtigt bliver udmattet. smiley

    @Søren.
    Det er jeg heller ikke i tvivl om. Mener endda at have læst en undersøgelse som viste at hundes væsen er sådan indrettet, at vi mennesker automatisk finder den enkelte hund helt speciel.

    Meget manipulerende hvis du spørger mig. smiley

    I får lige et lille billede mere af damen:


    profilbillede
  • #18   6. okt 2017 Clinton gik på hvalpehold med en Broholmer. Den var så nuttet istarten. Men hold dog op hvor den hurtigt blev kæmpestor smiley
    Stormy var også helt fantastisk tålmodig med Perle og lod hende vinde trækkelege osv. Da vi så fik Clinton var Perle på præcis samme måde overfor hende. Det er faktisk først da han blev ca 1 år gammel at hun holdt op med at behandle ham som en hvalp.


  • #19   7. okt 2017 Det lyder som om, at I har fået en værre lille bandit i huset smiley Godt at der i det mindste er én i familien som kan styre hende smiley
    Og hvor er hun dog bare kær smiley Tillykke med hende smiley


Kommentér på:
Jeg vil lære hundesprog!

Annonce