{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

efter opfordring for reese.. og svar {{forumTopicSubject}}

Ja jeg fik klar besked på at man ikke må skrive noget negativt i folks profil men skulle tage den i en tråd, synes måske det burde være lige omvendt men det gør jeg så nu.

reese skrev på sultans profil:
Hold nu op

med Jeres hale/ører brok...
Ta det i en tråd i stedet for i folks profiler.
Eller ville det være ok at jeg brokkede mig i din profil Henriette over, at du laver papirløse hvalpe, på en handhund fra DK´s ældste og meget respekterede kennel ? Nej vel..

SVAR TIL REESE

Ok.. det vil sige jeg må ikke have lov til at give min bemærkning til hvorfor jeg afviste hunden.. ????
Jeg synes ikke om og viol gøre mit for at man ikke reklamerer for at hente hunde i polen (og gå gennem diverse hundehandlere) for at få en hund med kuperet ører og hale, fordi man ikke kan få det herhjemme fordi det nu engang er ULOVLIGT.. Men det er dog absolut ikke det værste det er at man støtter hundehandeln og alle diverse sygdomme der kommer derfra, jeg har sgu ikke lyst til at støtte den form for forretning , eller klappe folk på skulderen der støtter det.

At du så vil angribe at jeg laver papirløse hvalpe på som du siger det en handhund fra DK´s ældste og meget respekterede kennel
Begge mine hunde er tjekket for diverse sygdomme de har begge stamtavle og fordi jeg ikke gider rende og udstille min hund , da jeg ikke brydes mig om det . Og jeg så sælger mine hvalpe uden stamtavle, ja det kan jeg vitterlig ikke se hvad du flyver sådan af for.
Jeg ved sgu med mig selv at jeg går mere op i hvad der sker med mine hvalpe end nogen af dem (ikke alle vel at mærke) der går på udstilling , laver hvalpe med stamtavler osv.
Så du kan på ingen måde ramme mig med dit stamtavle fis, jeg kunne da godt tage på en udstilling og få hundene avslgodkent gve 250 kr ekstra for en stamtavle og så sælge dem for 5000 mere, men nu er det sgu ikke pengene jeg går op i. Jeg går op i mine hvalpe får et godt hjem. Så du kan slet ikke røre mig med det der, min samvittighed er helt ren.

Og nej jeg vil stadig ikke støtte import af hunde fra østlandende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  efter opfordring for reese.. og svar
  • #1   11. jun 2005 øøøh...ved ikke om man må blande sig her, men prøver alligevel.... vil ikke blande mig i den konkrete sag, blot kommentere spørgsmålet om papirløse hvalpe...
    At have stamtavle på en hund handler absolut ikke kun om at udstille.... Udstillinger er et redskab til at få bedømt de hunde, man vil bruge i avlen... på en udstilling vurderer uvildige dommere, hvordan hunden er i forhold til standarden, som beskriver "ønskehunden" indenfor racen...
    En stamtavle fortæller noget om, hvilken hund/hvalp man anskaffer sig....man kan se oplysninger om f.eks forældres HD status, præmieringer (igen.. hvor meget ligner de ønskeprofilen for racen)
    En stamtavle fortæller, hvem forældre, bedsteforældre og oldeforældrene til hvalpe/hunden er, noget som er meget, meget vigtigt, hvis man vil avle med sin hund, man kan dermed sikre sig, at man ikke parrer nært beslægtede individer !

    En stamtavle koster kun få hundrede kroner...dem der sælger hvalpe med og uden stambog og kræver adskillige tusinde kronr for at levere en stambog med hunden har sandsynligvis ikke helt rent mel i posen, men ønsker netop, at folk skal fravælge stambogen, fordi man i virkeligheden ikke kan levere en sådan!

    Hvis begge forældre har stambog er det ikke særligt svært at få stambog på hvalpene...de fleste klubber forlanger blot en 2.præmie på en udstilling og så kan der være forskellige yderst fornuftige krav såsom øjenlysning, HD fotografering og lign.

    Ikke et ondt ord om blandingshunde...de fleste er absolut sunde, skønne hunde, men ikke alle har sat sig ind i hvad de racer hunden er blandet af kræver.. smiley
    Ægte hunde uden stambog...hvorfor? En stambog er ikke snobberi, men sund fornuft, når det gælder avl smiley

    Så hvorfor fravælge at få stambog på sine ægte hvalpe?
    Forstår det ikke helt.....


  • #2   11. jun 2005 oki jeg er ejer af en ikke stamtavle hund (kryds) og meget muligt at du mener der er mange der ejer kryds ikke har sat sig ind i hvad det er for racer der er i... men synes nu også at det problem er imellem dem med "ægte" hunde.....

    Ærligt synes jeg det er syndt, uanset om det er kryds eller papirhund, at man ikke sætter sig ind i racerne... vi læste først om Sankt bernharden og Dogo argentino før vi købte Aiko (gæt hvad der er i ham) og er glad for at vi gjorde det..... Det eneste der kom bag på os, var alt savleriet.. arj spøg til side....

    Godt være at en stambog er sund fornuft, men vi med kryds kan jo ikke gøre for at der ikke er pæne papirer på vores dyr....


    Hi hi lige til sidst *Christel & Klaus* R, er min hund mindre ægte und fordi der er flere racer i ham???


    Han har da fire poter og siger vov vov


  • #3   11. jun 2005 Hej ..

    Ja jeg har detsværre set hvordan nogen hunde der primært bliver brugt som avshunde og udstillingshunde kan blive behandlet. Jeg ønsker når jeg sælger en hvalp at den UDELUKKENDE bliver brugt som familiehund. Derfor. <jeg ved godt som jeg også skrev i mit indlæg at jeg "bare " skulle have en 2. præmie så kunne jeg lave DKK stambøger, jeg kan også vælge ikke at tage DKK stambog og f.eks. en DHL der kræeves ingen udstilling. Men jeg er ikke interesseret i at mine hvalpe skal have en stamtavle, da ja mener jeg at har de en er der større sandsynlighed for at de ikke ender som familiehund. Jeg ved jeg er meget upopulær på dette område. Men lad det være det. Jeg har som sagt stamtavle på begge hunde og hvalpekøber for også disse at se så de kan se der ikke er noget indavl. Nej en stamtavle er måske ikke snobberi, men meget af det der følger med udstilling osv. er. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogle folk bliver direkte forarget over der ikke er stamtavle på mine hvalpe.
    Jeg vil dog sige jeg kunne ALDRIG finde på at avle på 2 ægte hunde uden stamtavle, da jeg ville være sikker på der ikke var indavl imellem. Jeg tager stor afstand til mange af de ting som f.eks. Grand Danois klubben står for. for eksempel at fejlfarvede ikke bør leve , i mine øjne er det direkte svineri at aflive et sundt og raskt dyr blot fordi den ikke har en ønsket farve.
    Men hver sin mening, jeg har min du din og det er ok.
    Heldigvis er vi da forskellige


  • #4   11. jun 2005 Anne ...

    jeg kunne ikke have sagt det bedre selv..
    Desuden skal også siges at der også forekommer defekter osv i hunde med papirer.


  • #5   11. jun 2005 Henriette... hvis jeg engang skal have en grand D, vil jeg godt købe den hos dig, med eller uden papir... skal alligevel kun være nussehund

  • #7   11. jun 2005 Anne Lise det var godt nok noget af en tavle... pas nu på at i ikke tager fejl, når i går på toilettet

  • #8   11. jun 2005 anne> du har fuldstændigt ret...det gælder ikke kun blandinghunde....men det kan være meget, meget sværere at forudsige hvilket temperament o.s.v en blanding af forskellige racer vil få og derfor er det her meget, meget vigtigt at sætte sig ind i alle de racer, hunden er blandet af...
    Man bør naturligvis altid sætte sig så meget så muligt ind i, hvad det er for en race, man anskaffer sig...blanding eller ej...

    Og selvf. er din dejlige blanding da lige så meget ægte hund, som en raceren...det er bare en dum og måske forældet betegnelse for racerene hunde... smiley

    Og heldigvis er der da gode, fornuftige ansvarsfulde mennesker, som gerne vil eje en blandingshund...ville da være en katastrofe, hvis alle de blandinger, der bliver lavet skulle aflives smiley

    Mener bare, at folk tit avler i blinde og ved alt for lidt om, hvad de laver....
    Og har så svært ved at forstå, hvorfor man fravælger at få stambog på hvalpe, hvis forældre har stambøger...

    Og nus så lige din dejlige Aiko en ekstra gang herfra smiley


  • #9   11. jun 2005 *Christel & Klaus* R
    Så er der nusset herfra... nu sidder han og ser helt salig ud...



  • #10   11. jun 2005 Takker anne *S*

    Anne Lise *LOOOOOOLL*

    Ja jeg er også opvokset med rundkørsler /kryds) og de er sgu nøjagtig ligeså dejlige som papir hunde.
    Bliver sgu lidt sur nogle gange over det hele skal være så fint så fint. Jeg ved at hverken Balder eller Celeste har lyst til at gå og vise sig frem på en udstilling, sådan er de og hvorfor skulle de så tvinges til det ?
    Tit kan gadekryds have en endnu større charme end papir hunde fordi mange papir hunde bliver avlet til at skulle se så korrekte ud . Ulighederne er jo charmen. Tænk sig hvis alle var ens , det ville sgu da være sørgeligt. man kan ikke lave en perfekt hund. Den kan ikke vales frem , ikke i mine øjne. En perfekt hund det er den enkelte hund der passer perfekt ind i ens familie.
    Sådan er det , for mig smiley


  • #11   11. jun 2005 henriette > vi stambogsfører selv i DHL og her kræves både præmiering på udstilling og HD fotografering m.m.

    Nu skulle mit indlæg ikke opfattes som et angreb...er ked af hvis det opfattes som sådan...

    Vi går selv på udstilling og er altså alt andet end snobbede og møder meget sjældent snobberi på udstillingerne...tværtimod...her er hygge, socialt samvær og masser af gode snakke og udvekslinger af erfaringer... ved ikke hvordan det er I DKK...

    Og så i øvrigt hatten af for, at du går højt op i dine hundes sundhed og at hvalpene får gode hjem... smiley


  • #12   11. jun 2005 citat fra C&K:

    men det kan være meget, meget sværere at forudsige hvilket temperament o.s.v en blanding af forskellige racer vil få og derfor er det her meget, meget vigtigt at sætte sig ind i alle de racer, hunden er blandet af...
    Man bør naturligvis altid sætte sig så meget så muligt ind i, hvad det er for en race, man anskaffer sig...blanding eller ej...

    HØRT HØRT

    Det kan aldrig siges ofte nok (IKKE ment negativt til NOGEN UHA)

    Når jeg tænker på ALLE de mennesker jeg efterhånden har mødt, der IKKE aner hvad der er i deres hund.... for forældrerne var også "rund-kørsler" som ingen længere kunne huske hvad var i....ingen VED hvad der ligger i hundens temperament og hvad der kan komme...

    INDRØMMET....der er også store forskælligheder inde for SAMME race i temperament, men der er også avlet eksv. brugsegenskaber ind som gør at man kan forudsige - og forberede sig på meget.

    Hvis man køber en "ukendt" rund-rund-kørsel kan man ikke......og SÅ MANGE af de dejlige blandingshunde jeg har mødt - er forsvundet igen efter 1½-2 år når hundens temperament og sind sætter igennem....





  • #13   11. jun 2005 Læs nu mine indlæg...har ikke spor imod blandingshunde...har mødt mange pragtfulde, sunde, dejlige gadekryds eller hul-i-hæk hunde..ike et ondt ord om dem smiley

    En stambog har ikke noget at gøre med, at det skl være fint.....


  • #14   11. jun 2005 må smutte...får besøg af hvalpe-familie...vender tilbage senere.. smiley

  • #15   11. jun 2005 C&K - sådan har jeg heller aldrig opfattet jer *S* - tvært-om ;o)

  • #16   11. jun 2005 henriette K hvad hvis dine hvalpekøber senere vil ha hvalpe var en stambog så ikke en hjælp for racen så man ikke kommer for langt væk fra standarden, hvad angår sundhed

  • #17   11. jun 2005 bare lige et indlæg ... Vores gamle nick havde stambog - og købt i dyredomme ( hos en svindler viste det sig , eller en der kavede indavl ) - så nick slog klick ...

  • #18   11. jun 2005 Er helt enig med Reese og C & K
    stambøger er ikke snobberi men sund fornuft og med at gøre kvaliteten bedre!


  • #20   11. jun 2005 Må hellere fortælle Aiko at han er dårlig kvalitet

  • #21   11. jun 2005 Hvorfor ikke bare give alle hunde der ikke har stambog et stempel i røven, hvor der står at de ikke er egnet til videre avl??

  • #23   11. jun 2005 hi hi nu er 165 jo heller ikke meget..... tror du skal møde Aiko live en dag

  • #25   11. jun 2005 Anne Lise du skal være velkommen til at prøve..... han vil da ikke væk fra sin mor og så vil jeg da gerne se dig bære en 65 kilo tung hund :-S

  • #26   11. jun 2005 Åh så er det vi er inde i det der igen...
    Jeg synes sgu det er lidt trælst at høre på. Fair nok så er Celeste ikke så fin en grand danois som din.. og så elsker jeg måske ikke racen så meget som dig... Men det ville sku da også være sørgeligt hvis jeg elskede racen højere end jeg elsker MINE hunde. Men ok du er den første der har sagt det om Celeste og fred med det.
    Jeg ved hvad der ligger bag celeste og balder altså deres forfædre. Celeste har ligeså mange champions på hendes statavle som Balder har som du jo har så travlt med er for så respekteret kennel osv. Så racetypiske gener kan hun da ikke være helt foruden.
    Jeg er bare træt af at høre på det hele skal være så perfekt så perfekt. Igen siger jeg det, en hund bliver for mig ikke perfekt gennem avl, en hund er perfekt i det øjeblik denpasser ind i familien om den så er et kryds , har papirer eller ej. Mht. Sygdomme og gen ja så siger jeg det igen der er mine gennemtjekket.


  • #27   11. jun 2005 Henriette, jeg synes nu godt nok at der var noget forkert ved Celeste... tror det er den ene øjenvippe den er gal med (hvis hunde altså har ådan nogen)

  • #28   11. jun 2005 at du kan være bekendt at føre racen videre...fyha skam dig

  • #29   11. jun 2005 bliver nu egenlig også ret fornærmet over at du mere eller mindre hentyder til at at mine hvalpe ligner gadekryds. og som det skal siges var begge Celestes forældre avsgodkendt hendes far var DKCH og du siger hun ikke er racetypisk , jamen så er der jo stadig heller ingen garanti for at selvom begge forældre er avlsgodkendt at hvalpene så er racetypiske. Og ved mig siger jeg det lige igen man kan da sagtens se hvordan forældre dyrene ser ud i flere generationer. Og fejlfarvede kommer også meget ved stamtavler, så er du vel også af den mening at de bare skal aflives, og det er fandme svineri hvis du spørger mig.

  • #30   11. jun 2005 anne m
    *LOOOOOOOL*
    Ja hvad fanden tænker jeg på jeg skulel sgu skamme mig.. sådan noget svineri.


  • #31   11. jun 2005 Henriette du kan godt se at få det ordnet

  • #32   11. jun 2005 ja for fanden sorry sender hende til øjenvipperetter mandag morgen *G*

    Og foresten herniette er blevet udkonkurret en bred virus af 90210-itis har bredt sig over Hg her til aften og Brenda har nu overtaget min profil


  • #33   11. jun 2005 åh åh godt jeg er blevet vacineret så

  • #35   11. jun 2005 ja men ser nu der er ået lidt kaj og andre kontra anne og lotte i den nu, hvem ved måske brenda bliver vappet af pinden smiley

  • #36   11. jun 2005 Anne Lise oki så kan jeg ikke gøre så meget.... han er lidt for glad for sådan nogen små duftende nogen

  • #37   11. jun 2005 gud forresten reese glemte hvis at svare dig.. Jo du må da meget gerne brokke dig i balder eller Celeste profil eller hvalpenes for den sags skyld over at jeg laver papirløse hvalpe med Balder... Jeg skal skam ikke stoppe dig som jeg sagde min samvittighed er helt ren jeg kunne aldrig drømme om at støtte at man slår et raskt dyr ihjel fordi den lige har en anelse forkert farve.. Så bare skriv løs
    smiley


  • #38   11. jun 2005 jamen BRenda det skulle jo være noget fra vores ungdom jo

Kommentér på:
efter opfordring for reese.. og svar

Annonce