590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Alene hjemme.. Alene hjemme..

Aiya er 13 uger og ikke renlig endnu..

Det er selvfølgelig ikke galt når vi er hjemme, for så lukker vi hende ud eller går en tur en gang i timen, men hvad gør vi når vi ikke er hjemme?

Er den seneste uge kommet hjem til et plaskvådt køkkengulv - og mener virkelig plaskvådt - anede ikke hvalpe kunne tisse så meget, men det er jo lidt trælst..

Er begyndt kun at give hende en ½ skål vand når jeg kører hjemmefra, men det er ligesom om hun tisser lige meget uanset..

Hvad kan man gøre for at forhindre det? Syntes det er iorden hun ligger en dej og en tisseklat eller to, men at hele gulvet skal sejle er da lige overdrevent nok..

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme..
  • #1   24. aug 2007 gi tid gi tid... hun er jo ikke så gammel endu...

• #2   24. aug 2007 Mia: Nej har læst det er dumt, da de så bare vil blive ved med at tisse det sted hvor avisen ligger..

• #3   24. aug 2007 Mia: Okay.. Jamen det vil jeg prøve så.. Hun var nemlig også vænnet fra kennelen af til at tisse på en avis, men efter jeg læste det var dumt, tog jeg den fra hende..

• #4   24. aug 2007 At få en renlig hund er slet ikke så svært..

Hunden skal ud hver 3. time, døgnet rundt.

Og den skal ikke bare lukkes ud i haven, nej den skal ud at gå sig en tur.

Og så nar den gør det, roser du hunden .. hvor er du dygigt osv.

Selføllig berør det så noget af din fritid og nattesøvn... men sådan kan man få en hund renlig i løbet af 10 dage.

seæføllig kan der værer et uheld i ny og næ..

• #5   24. aug 2007 Bruger også avis til mit lille pus, hun er næsten renlig om natten... Har kun små uheld ind i mellem...

Mht om dagen, kan du give hende isterninger i en skål, - så plasker hun ikke så meget vand indenbords... Kommer self. an på hvor mange timer hun er alene;o)

• #6   24. aug 2007 Aviser udskyder bare siutationen.. smid den avis ad h..... til... og så på med tøjet og ud med hunden...

Hold kæft hvor er folk dovne... hvis man ikke kan læse hundens signaler, når den skal ud...

Hunden skal ud når den har sovet.

Når den har spist.

og når den søger mod døren...

Så let r... fra pc'er og gå en tur med hunden.

• #7   24. aug 2007 Schæfer: Som jeg også skrev går vi tur med hende hver time, men det er ikke så nemt at gå tur med hende når vi er på arbejde og det er der problemet er..

• #8   24. aug 2007 Simba: Lyder som en god ide, men kan de godt slukke tørsten i en isterning? Hun er alene i 7-8 timer hver dag..

• #9   24. aug 2007 Mia: Ja, det kan godt være schæfer er hjemme hele dagen, men der er altså ca 98% af os eller flere der også går på arbejde for at tjene paenge :o)

• #10   24. aug 2007 Har set indslag hvor en hund blev meget syg af at spise isterninger. Skal nok prøve at finde det men det kan åbenbart være meget farligt.

• #11   24. aug 2007 Asta: Det kan jo måske have noget med kulden at gøre? Det må da være koldt for en lille hvalp at få sådan en kold isterning i halsen.. Måske den også kan sætte sig fast, ved det ikke.. :o)

• #12   24. aug 2007 - - Love My Little Puppy-

Det har intet med om jeg går hjemme eller ej.. nu har jeg haf hund sin jeg var 14... og jeg har altid kørt med samme fremgangsmåde.. som jeg har skevet ovenfor..

så jeg ved at det virker...

IDu søger råd.. jeg gir dig et råd... om du vil følge det, det er så op til dig selv..

• #13   24. aug 2007 Fandt brevet her fra vores Bull Terrier gruppe hvori det beskrives hvad der skete en gang hun brugte isterninger i vandet. Det er fra USA men vi har det lige så varmt (nogen gange) herhjemme så det muligvis ske her også. Jeg er sikker på at det er i orden jeg har sakset det direkte for at hjælpe og oplyse om evt. problemer. Undskylder det er på engelsk.

Hello Everyone,
    I am writing this in hopes that some may learn from what I just went
    through. We went to the Steel Valley Cluster this past weekend.

After showing we went back to our site/set up and got the dogs in their crates to cool off.
    After being back about 30min. I noticed Baran was low on water. I took a hand full of ice from my cooler and put it in his bucket with more water....
    We all then started to get all the dogs Ex'ed and food ready for them.

After checking the dogs and thinking they were cooled off enough we fed everyone. As we were walking around picking out the feed dishes from the crates, one of my friends stated that Baran seamed like he was
    choking. I we nt over and check on him and he was dry heaving and was real droolly. I got him out of the crate to check him over I noticed he had not eaten, he was in some what distress. I checked him over from head to toe
    and did not notice anything. I walked him around for about a min. when I noticed that he was starting to Bloat.
    I did everything I was taught to do in this case. I was not able to get him to burp, and we gave him Phasezime.

We jumped on the golf cart to take him down to the Show vet to find out that he did not have a bloat kit, He referred us to the clinic that was to be on call, but we found out that the clinic was closed.
    After finding another clinic that was open we rushed Baran to that one. We call ahead and let them know that we were on our way. They were set up and waiting on us and got Baran stable very fast. After Baran was stable and out of distress we transported Baran to AVREC were he went into surgery to ma ke sure no damage was done to any of his vital organs. I am very happy to say that Baran is doing great, there was
    not damage to any vital organs, and he still loves his
    food.

In surgery the doctor found that Baran's stomach was in its normal anatomic position. The Doctor and I went over the events of what happened up to the point of Baran's Bloating. When I told him about the ice water he asked why I gave him ice water, and have I always did this.
    I told him my history behind this practice and his reply was "You have been very lucky for the past 15 years." The ice water I gave Baran cause violent Muscle spasm in his stomach which caused the bloating. Even though I figured his temp was down enough to feed and give
    him this ice water his internal temp was still high. Dr.
    Vogf stated that giving dogs ice to chew or ice water is a big NO, NO; there should be not reason for them to have ice/ice water. Normal water (room Tem
    p.), or cooling with cold towels on the inter
    thigh. This is the best way to help cool a dog.

I felt the need to share this with everyone, in the hopes that some may learn from what I went through, I do not wish this on anyone. Baran is home now doing fine. He does not like the fact that he has to be walked on lead in the yard to keep him from running. He hates not being able to go out and rough house it with the others, but is doing great.
    So please if you do use ice and ice water, beware as
    what could happen.

Sorry so long and excuse the mispellings…

• #14   24. aug 2007 Kan ikke sige så meget andet end: Giv tid, giv tid...

Jeg vil heller ikke anbefale at bruge avis, da man så kan få svært ved at lære hunden at holde op med at tisse på aviser.

Måske skulle du trappe tisseturene når du ER hjemme lidt ned? Det kan jo være at det er svært for hunden at lære at holde sig i længere tid, når den normalt kommer ud hver time.
    Ellers synes jeg at I har brugt den helt rigtige fremgangsmåde til at gøre hende renlig :o)

• #15   24. aug 2007 Okay.. Det kan godt være man skal holde sig fra isterningerne så..

• #16   24. aug 2007 Hannibal: Jamen det er ikke når vi er hjemme der er et problem.. Det er når vi IKKE er hjemme :o)

• #17   24. aug 2007 det med han tisser når i ikke er hjemme er vel fordi han ikke kan holde sig så længe endnu kommer nok når han blir ældre smiley hans blære vokser jo også smiley det vi gør med vores to inden vi skal nogen steder hen er at lufte dem lige inden vi køre og så bare håbe på det bedste at de ikke tisser der hjemme og har lagt mærke til jo ældre de er blevet jo længere tid kan de holde sig smiley

og nu kan de begge holde sig 7- 9 timer uden uheld smiley

• #18   24. aug 2007 og så lufte dem emd det samme vi kommer hjem.. det første vi gør der er at gi dem snor på og gå en tur smiley

• #19   24. aug 2007 Sille: Ja, men hun tissede slet ikke så meget i starten da vi fik hende og hun var alene.. Det er det jeg ikke kan forstå..

• #20   24. aug 2007 okay mærkelig.... kan det være hvis det har været varmt og hun har drukket en masse hen af dagen? har i haft ringet til en dyr læge og spurgt hvad der måske kan gøre det?

• #21   24. aug 2007 Tålmodighed er hvad der skal til, det bette pus er jo ikke så gammel endnu, og som eksempel har jeg kendt og hørt om hunde der endnu ikke kan holde sig 8-9 timer når de er 6-10 mdr.

Ikke noget med at tage vandet fra den, eller kun give isterninger, hunde skal have adgang til rent vand.

Jeg ville ikke selv bruge aviser da jeg mener det er noget underligt noget.

Prøv at øge intervallerne mellem tiseturene når I er hjemme, så den får 'øvet' sig i at holde sig.

Held og lykke og husk tålmodigheden.

• #22   24. aug 2007 Sille: Varmt? Tror jeg næppe.. Det har været totalt dårligt vejr hele ugen og vi har ingen varme i huset.. :o)
    Har ikke ringet til dyrlægen, tænkte det var ligeså nemt at få hjælpe herinde, for det er jo ikke fordi hun er syg..

• #23   24. aug 2007 okay smiley

• #24   24. aug 2007 Øget tisseri kan være et symptom, og så skader det aldrig at få en ekstra snak med sin dyrlæge i tilfælde hvor man er i tvivl.
    Hellere ringe en gang for meget...

• #25   24. aug 2007 Har ikke selv brugt det med isterningerne, - så det i den der tv-serie på TV2...
    Men man skal jo heller ikke blande isterninger i vandet, de skal bare have en 3-4 isterninger uden vand i en skål. Så slikker de lidt på dem, eller drikker det smeltede...
    Alle mine hunde har haft "tisseaviser" om natten, og de er blevet renlige uden problemer...
    Du kan os holde øje med hvor meget hun drikker inden du tager på arbejde, så blæren ikke er fyldt inden du kører;o)

Schæferbanden, - måske du skulle gøre nytte af brokketråden, eller i hvertfald lige læse spørgsmålet inden du smider kommentarer efter folk....

• #26   24. aug 2007 tror også du skal øge intervallet med tisseture, når i er hjemme. den bliver jo vænnet til at tisse meget ofte, hvis i lufter en gang i timen, og så er det klart, at den ikke kan holde sig mens i er på arbejde. vi startede med hver 2-3 time og så gradvist øge intervallet. Hele døgnet. Og hvis den tisser derimellem, så løft den op og sæt den udenfor. Den er nødt til at lære at holde sig i mere en en times tid af gangen

• #27   24. aug 2007 Her er et link til brokketråden:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=122947

• #28   24. aug 2007 Hannibal og Joan. Vil lige advare om at det ikke er alle hunde der stopper med at tisse når man løfter dem.. Jeg gjorde det med Bella og hun tissede bare videre.. Hun kunne ikke stoppe igen, så der var en lang streg af tis hvis man løftede hende.. Det valghte jeg derfor ikke at gøre, men hun blev nu alligevel ret hurtigt renlig.. Og hvis hun virkelig skulle tisse og døren til haven ikke var åben kom hun ud på toilettet og tissede over risten.. *GG*

• #29   24. aug 2007 Bodil: Jeg tager heller ikke vandet fra hende, men fylder kun skålen op så hun ikke overdrikker.. Når jeg kommer hjem er der alligevel vand tilbage uanset om den har været halvt eller helt fuld..

• #30   24. aug 2007 Det vil jeg prøve så..

Tak for alle jeres råd..

• #31   24. aug 2007 hun er blevet større ikke?:O),så tisser man også mere,spiser mere ,drikker mere.selvom hun stadig er ret lille ;O)

• #32   24. aug 2007 Når hun kommer ud hver time og tisser, når I er hjemme, vil det jo sige at i de 8-9 timer hvor I ikke er hjemmer, er det 8-9 gange hun ikke kan komme ud og tisse, som "normalt". Intet under at køkkengulvet er overtisset.
    Ved godt at folk skal arbejde, men det er da mange timer at lade en så lille hvalp være alene.
    Var til et foredrag engang, hvor foredragsholder var postbud , da han skulle have ny hund (schäfer) holdt han 3 ugers ferie fra arbejde. Han tilbragte megen tid med at sidde i en stol ved siden af hunden, for altid at opdage dens signaler. Efter de 3 uger var hvalpen renlig og gik ikke udenfor deres matrikkel.

• #33   24. aug 2007 Inge: Jeg har aldrig skrevet 8-9 timer, men 7-8 timer, som er normal arbejdsdag nu varer.. Og vi har lige haft 2 ugers ferie sammen med hende.. I de 2 uger havde hun ikke et eneste uheld, til trods for hun også var en del alene i huset, da vi er ved at lægge nyt tag på..

• #34   24. aug 2007 Love....: 8-9 eller 7-8 er da i grunden ligegyldigt. Det er mange gange hvor den er "vant" til at komme ud og så ikke kommer det.
    Hun kan jo også tisse i "protest". Har lige haft jer, i nærheden, i 14 dage og lades nu alene, i en for hende skræmmende verden.
    Er selv pt hundesitter, på en 16 uger hvalp, som hyler murene ned omkring sig og alle naboerne, når "mor" går fra ham for at arbejde i 5 timer. Skal så til at lære ham at være alene hjemme og renlig!
    Enten hjalp jeg, eller boligforeningen kunne forlange hunden fjernet, da den var/er til gene for de omkringboende.
    Har I ikke en person der kan komme og lufte den lille, og snakke lidt med hende mens I er væk?

• #35   24. aug 2007 Inge: Nej det har vi desværre ikke..

• #36   24. aug 2007 Love.....: En skam at du bor i den anden ende af landet. Jeg har altid plads til en til :o)

• #37   27. aug 2007 Love my little ....

Alle mine hunde har altid været alene min. 7 timer indenfor, når jeg har været på arbejde... De er alle blevet renlige inden de fyldte 8 mdr. - Og de har alle haft aviser, når de var alene....
    Så mon ikke dit lille pus klarer sig;o) - Om du bruger aviser eller ej, er jo så en smagssag...

Kommentér på:
Alene hjemme..

Annonce