{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

overfald igen {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det endnu engang. Vanni og jeg var ude at gå tur, og da vi nærmer os nogle som bor længere henne på vores vej, ja der hopper deres hund over hækken (som er 150 cm) Vanni sætter sig ned og kigger på mig, og den anden hund kommer nærmest flyvende, og så snuser hundene til hinanden, men så hopper den anden på Vanni....
Der skete heldigvis ikke noget, men jeg synes det er pisse træls, for ejerne af den anden hund, de ved at den hopper over hækken, men det er som om de er ligeglade, og der skete jo ikke noget som hun sagde. Det kan godt være at der ikke skete nogle fysiske skader, men jeg har en hund, som jeg gerne vil kunne gå på udstilling med, og når han oplever andre hanhunde på den måde, så ender jeg jo med at få en aggresiv hund. Den pågældende hund har overfaldet Vanni før, hvor resultatet netop var, at Vanni ikke kunne lide andre hunde, og det var vi lige ved at få dæmpet så meget, så det ikke var et problem mere. Men nu kan vi jo så starte forfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overfald igen
  • #1   25. aug 2007 Meld dem til politiet, hvis du har snakket med dem om det før, og den bliver ved med at gøre det.

så ville jeg ikke overveje det 2 sek mere før jeg meldte det

• #2   25. aug 2007 jeg ville nu bare gå en anden vej... jeg går ikke forbi der hvor jeg ved der er risiko for det..

• #3   25. aug 2007 Mamma: jeg har sagt, at de er nød til, at holde deres hund på deres grund, hvor der ikke er risiko for at den hopper over hækken.... Jeg har også overvejet af melde dem... Men så skal der jo bare ske det mindste her hos os, og så anmelder de os. Har nemlig nogle venner som har haft en del problemer med den pågældende ejer

• #4   25. aug 2007 Mette P: det er lidt svært at gå en anden vej, for hvis jeg vil ud og gå med hunden, er jeg tvunget til at gå forbi deres hus...

• #5   25. aug 2007 Team vomløs.... Kan du ikke bare gå den anden vej??? Der må da være en anden vej, eller du bor på en blind vej eller hvordan???

• #6   25. aug 2007 Ja, jeg ville nu ikke gå den anden vej..... Det kan ikke være meningen at man skal tage hensyn til folk, der ikke gør deres pligt: At sørge for at holde deres hund på egen grund.
    Jeg ville til gengæld melde det til politiet. Så kan de melde dig for alt muligt, ja.....men hvor seriøst tror du politiet tager det, hvis de kender de mennesker, og ved at det er "hævn"?

• #7   25. aug 2007 Vi bor på en blind vej, hvis jeg skal gå en anden vej, så skal jeg igennem andres hække og haver:-)

Og når vi skal forbi deres hus, går vi altid på den anden side af vejen, for at undgå, at den ikke skal komme. Men i princippet burde jeg da ikke skulle gå en anden vej, fordi de ikke kan styre deres hund.

• #8   25. aug 2007 Når ejeren går tur med hunden (som er en border collie) så er det i flexsnor, så hun ikke kan holde den, det var sådan det gik galt sidst

• #9   25. aug 2007 nåh jeg smutter lige et par timer igen:-) skal lige kører min bedre halvdel i byen:-)

• #10   25. aug 2007 Jeg har en gang oplevet at der var to små hunde som sprang ud gennem deres hegn og på mine hunde, selv om de var så små at der ikke skete noget med mine hunde, og gudske tak og lov, heller ikke med deres, så ville jeg ikke tvivle et øjeblik med at melde dem igen.

udelukkende kun fordi deres små hunde mange gange før er hoppet ud af haven og vi selv har hjulpet dem med at fange dem igen, så har de jo ikke forsvarligt lukket haven af.

og jeg tør ikke gå med mine hunde alene herhjemme mere fordi deres have ligger lige skråt over for vores hoved dør som jeg er nød til at gå ud af.

jeg syntes du skal melde dem, de lyder ret ligeglade og som du selv skriver det er meningen at du skal udstille din hund, og så er det ikke skide smart hvis han ikke kan med andre hunde pga dem.

• #11   25. aug 2007 kan godt se det er et problem når du ikke kan gå den anden vej :O((

jeg synes ellers det er almindelig hundeejerpli at tage hensyn til hundene.. Derfor går jeg den anden vej, hvis det kan lade sig gøre... Ingen grund til at hidse hunde op.

• #12   25. aug 2007 Nej så kan jeg godt se det er svært, øv øv!!!

Lise juul.....Nu var det heller ikke fordi man skulle "føje" dem der ikke kan styre deres hunde. Ville bare selv vælge at gå den anden vej, fremfor at få min udstillings- eller for den sags skyld "almindelige" hund flænset eller skræmt... Ville skam gøre det for min HUNDS skyld, ikke for at gøre det nemmere for dem.

• #13   25. aug 2007 Jeg ville ikke vælge, at gå en anden vej - du er i din fulde ret til at gå der - og de har ingen ret til, at deres hund kommer ud af haven - Jeg ville helt sikkert melde dem.

Det er sku så træls når vi andre ikke kan gå tur med vores hunde i snor - uden at de bliver overfaldet af andre. - jeg forstår godt at du gerne vil have - at han ikke bliver ødelagt - jeg har det på samme måde med mine hunde :-))

• #14   25. aug 2007 Præcis, Mytte smiley

• #15   25. aug 2007 Ulla.... Så dine hunde skal lige i slagsmål og skræmmes fordi DU har ret til at gå der, men i samme vending siger du at du ikke vil ha at dine hunde skal ødelægges...... hmm, det lyder altså liiiiiidt dobbeltmoralsk smiley

Nu har hun ikke andet valg, men hvis man KAN undgå det, ville det da være at fortrække..... altså for hundene!!

• #16   25. aug 2007 for pokker hvor du uheldig Gitte, hvorfor kan dog folk ikke passe bedre på deres hunde, måske bliver vannie snart bange for alle hundene ...

• #17   25. aug 2007 Det er slet ikke dit problem
    Team vomløs (Gitte) nu også med tosafoto :
    Det er ejernes forbaskede pligt at holde deres hunde inde på matriklen! Det er lovbefalet -
    Har du talt med ejeren? Hvis og det ikke hjælper - så anmeld dem. Det er du i din fulde ret til.

• #18   25. aug 2007 Christine *Team Frozen* G :
    Dobbeltmoral synes jeg ikke lige er et ord, der passer ind her.... Dobbeltmoral ville, i min verden, være at kræve at andre havde styr på sine hunde, mens man lod sine egne rende løse..*SS*
    Hun skriver jo, at der ikke er nogen anden vej at gå, så jeg ville holde på min ret og melde dem! Og selvom der var en anden vej at gå, ville jeg da melde det alligevel...Der kan jo også være andre der uanende går den vej, og så bliver overfaldet.

Kommentér på:
overfald igen

Annonce