{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Populær hund. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg den sidste 1½ måneds tid, blevet dagligt kontaktet både personligt, telefonisk og på mail, om hvalpe, folk er bare vild med Babett, og spørger om jeg ikke snart skal ha hvalpe på Babett, for så vil de meget gerne ha en hvalp af hende.

Der kommer mange rosende ord fra disse mennesker, og jeg må desværre bedrøve dem med et nej, Babett skal ikke ha hvalpe, hverken nu eller senere.

Men det er da rart at Babett er så populær, og at man får sådanne henvendelser, det er da positivt.

Hvis jeg skulle opfylde disse menneskers ønsker, så vil de næst 6 løbetider (3½ år) være med parring og hvalpe. Men jeg er ikke interesseret, jeg har haft opdræt, og ved hvilket arbejde og tid der skal ligges i det, så hvalpene bliver præget på den helt rigtige måde..

Men det er svært at få folk til at forstå det, de tror at hunden bare passer sig selv og sine hvalpe..

Vil du lade dig lokke / friste af et sådan tilbud…??????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Populær hund.
  • #1   31. aug 2007 Nej, ikke hvis jeg på forhånd havde bestemt mig for at tæven ingen hvalpe skulle have.

• #2   31. aug 2007 Nej , hvis jeg var i din situation ville jeg sige

MIT arbejde ( med hvalpene), Min beslutning

• #3   31. aug 2007 ja jeg ville lade mig lokke *GG* for jeg elsker at have hvalpe, selvom det er et kæmpe arbejde...

det er nok derfor jeg kun har hanner nu, for ikke at lade mig lokke *GG*

men jeg savner det squ.....

• #4   31. aug 2007 Synes det er super skønt , at høre at du er dit ansvar bevidst og ikke bare avler fordi pengesedlerne bliver viftet om øjnene på dig ! Stor respekt for dette !

• #5   31. aug 2007 Schæferbanden - fedt at få ranerkendelse for sin hund.
    Nej, jeg ville ikke få hvalpe, blot fordi folk spørger, man kan jo egentlig heller ikke sige det er et "tilbud". Det er både dyrt og hårdt arbejde at have hvalpe - og iøvrigt, HVOR seriøse er de interessede, hvis man lod sig friste ?? Jeg plejer at spørge en del indtil, om det er racen ellen lige min hund konkret de er interesserede i, og om de vil have hund nu og her. Hvis det er tilfældet plejer jeg at hjælpe dem videre til opdrættere der har hvalpe.

Iøvrigt kan man jo se på din hjemmeside, Mogens, at du træner meget med Babette - ofte gør folk sig ikke bgreb om hvor msindsyg mange træningstimer der gør Babette til det hun er og det de falder for, man bilder sig ind, at får de bare en hvalp efter hende, så får de det hele forærende....

Men fedt for dig med skulderklappene og anerkendelsen - den slags varmer jo altid :o)))

• #6   31. aug 2007 ranerkendelse = anerkendelse.....

• #7   31. aug 2007 "Tyrkfejl er gatis" ..... LOOOL

• #8   31. aug 2007 Nej det ville jeg ikke turde mere at have hvalpe, Det kræver at du har tiden og du sætter dig ind i hvilken familie der få dem og at følge op på det for at sikke at de har det godt.

Jeg ved at der en harind fra somme er god til det hun i Jylland hele ugen for at tjekke op på alle sin hunde.

• #10   31. aug 2007 aldrig ..jeg ville ikke kunne gå af med rosas hvalpe hvis hun nogensinde fik ..hvad hun ikke gør

• #11   31. aug 2007 Nej, aldrig.. Jeg tager imod rosen og så er det det.. Jeg skal ikke have nogle hvalpe medmindre jeg selv ønsker at opfostre og tage mig af et kuld hvalpe.. Man skal ikke have hvalpe på andres opfordring.. Det skal være helt og særdeles ens eget ønske.. smiley

• #12   31. aug 2007 Nej absolut ville jeg ikke lade mig friste af sådanne tilbud
    Der var flere der var efter mig om hvornår Dina skulle ha hvalpe. Hun havde udstillingsresultat iorden men desværre C-hofter så derfor skal der ikke avles på hende selv om det er tilladt ;0)..
    og ingen tvivl om din Babett er en dejlig hund ;0)

• #13   31. aug 2007 Nu er det noget andet, men der er nogle stykker som heeelt vildt gerne ville ha en hvalp efter Daisy :o)
    Hun skal selvfølgelig ikke ha hvalpe da jeg aldrig i mit liv ville avle på en hund uden stamtavle. Heller ikke upskuld som folk kalder det.

• #14   31. aug 2007 * Smydi *
    Selfølliger er der en del som jeg kender som godt kunne tæne sig en hvalp fra Babett, folk solk som ved hvad det virkelig drejer sig om.

Det er folk som har haft hund i årtier, og ved hvad der kræves.

Og så er dem jeg kke, ikke kender til det arbejde der ligger bag for at få en god og afbalancere hund.

Men som jeg hele tiden har sagt og vil holde fast i, Babett skal ikke ha nogen hvalpe.

• #15   31. aug 2007 Theresia....jeg ville da bare være glad og stolt hvis jeg var ejer af Babett.....men iøvrigt skuffe folk med et "nej desværre"....
    Lise

• #16   31. aug 2007 Hmmm ja kan så godt forstå du ikke sætter hende i alv, for det kræver jo også lige lidt mere en bare at være god, der skal jo lige en kåring til mm. :o)

Så fornuftingt :O)

• #17   31. aug 2007 mrn omvendt har hun så meget at tilføre racen ville det da være en skam hun ikke kommer i avl.

Kommentér på:
Populær hund.

Annonce