Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration, hvornår...
  • #1   31. aug 2007 http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=638/sprog=1/grp=3/menu=15/

Jeg ville ikke gøre det alt for tidligt. Vent til han bliver kønsmoden...

• #2   31. aug 2007 Lige med på en lytter

• #3   31. aug 2007 Hvis det blir gjort i en tidlig alder, kunne jeg forestille mig, at det kunne gå ud over væksten, da de har brug for deres kønshormoner til at give den sidste portion mandlighed, højde osv.
    Men i f.eks USA mener jeg at have hørt, at det blir gjort tidligt.

Fordelen ved at gøre det tidligt kunne være, at de aldrig når at træde ind i det univeres, der omfatter dufte, der er så gode så man ikke hører NOGET SOM HELST og bare er FULDSTÆNDIG FIKSERET på tøserne. Og jeg kunne derfor forestille mig at der kom en mere sikker effekt, end hvis hanhunden når at få et RUSH ved at stå med snuden dybt begravet i måsen på en tæve.

Men det er kun forestillinger, jeg gør mig... ;o)

• #4   31. aug 2007 Som sagt ville jeg vente til han er mellem de 9mdr til 1 år.

• #5   31. aug 2007 Jeg har set en hund der var blevet kastreret i en meget tidlig alder, og den var meget lille i forhold til hvad den skulle være. Ejeren sagde selv at det var pga kastrationen at den var stoppet med at udvikle sig og vokse.

Tidligst vil jeg sige som 6-7mdr gammel.

• #6   31. aug 2007 Min søsters er nemlig et halvt år, og dyrelægen mener det skulle være blevet gjort noget før...

Jeg er godt nok forvirret...

• #7   31. aug 2007 Felix blev det som 6 mdr. jeg ved ikke om der er forskel på store og små hunde...min dyrlæge ville først gøre det der. Vi gjorde det inden han blev kønsmoden for at mindske risikoen for han blev sær over for andre af samme køn...

• #8   31. aug 2007 Tine: Dyrelægen sagde sidste gang at det ikke kunne gøres allerede nu

• #9   31. aug 2007 Hehe ja jegved det ikke... Men det er bare sådan som min søsters (som sælger sagde var et halvt år) jamen han er så dominerende og hører overhovedet ikke efter... Det ville jeg gerne undgå, men ikke for en hver pris---

• #10   31. aug 2007 Jeg ville bestemt ikke gøre det før hunden var 6 mdr, det synes jeg er alt alt for tidligt!

Som sagt synes jeg aller tidligst som 6-7mdr gammel, men jeg ville selv vente til hunden var nogle månder ældre end det.

Jeg fik Felix kastreret som 2½ år gammel, og han har ingen drifter når det kommer til tæver mere overhovedet og tro mig han var stor slem før. Så hvis det er det du er bekymret for, så sker der altså ikke noget ved at vente til han er lidt over de 6 mdr.

• #11   31. aug 2007 Nå du skrev lige mens jeg skrev....går du til træning med ham? For det hjælper også meget når du står med de problemer du skriver.

Er han dominerende overfor dig eller andre hunde?

• #12   31. aug 2007 Tja - Kenzo blev kastreret da han var knap 10 måneder - og han er overhovedet ikke vokset siden ( hvilket er lidt uheldigt, da han i forvejen ikke er så stor) har dog hørt at det ikke er unormalt og at der efter lidt tid kommer gang i væksten igen - jeg synes måske vi fik gjort det lidt for tidligt, men det er jo altid nemt at være bagklog!

• #13   31. aug 2007 Annette: Det er min søsters hund, puha en skræk... Jeg ville nødig have min Baz blev sådan... Han er VIRKELIG dominerende, hopper på ALT...

Tina: Baz er ikke sådan... Jo måske... Jeg har katte og jeg synes altså det er som om han forsøger at parre med dem... Kan det være leg, for har kun set ham forsøge at parre en anden hund...

• #14   31. aug 2007 Annette: Lige nu går vi til hvalpetræning med ham... MEN ved ikke hvor meget vi får ud af det

• #15   31. aug 2007 Ane: Fordi jeg har fået af vide jo hurtigere jeg gør det jo bedre hund får jeg...

• #16   31. aug 2007 Altså vil ikke gøre mig klog på det, men har hørt at hunden skal være fyldt 1 år... Ved ik om det er rigtigt...

Kommentér på:
Kasteration, hvornår...

Annonce