805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kasteration, hvornår? Kasteration, hvornår?

Hej HG'er smiley

Jeg ville hører jer ad hvornår i ville anbefale at kasterere jeres hanhund?
Louis er 2½ år, og skal kastereres. Han skal ikke lave nogle "upser" hvalpe, og han bliver kugle skør når der er tæver i nærheden som er i løbetid eller på vej til det, og synes det er synd. Derudover har jeg hørt de også falder mere "til ro" af det.
Pt. bor vi hos mine svigerforældre, som har en kastereret hanhund, så her bestemmer Louis 110%, og har han altid gjort, selvom deres hund er 3 år ældre. Men de leger jo rigtig meget i løbet af dagen, eller hele tiden jo.
Fra d. 1.7 får vi vores nye lejlighed, så tænker om det er bedre at vente dertil? så de ikke leger sådan? eller?
Altså vi har ferie i uge 23, hvor vi havde snakket om at det skulle være, for så kunne vi være der for ham, men vi har også ferie i uge 27?? Ih altså, jeg ved det ikke..
Hvad ville være bedst? Og hvornår ville i gøre det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration, hvornår?
  • #1   28. maj 2011 Det kommer helt an på hvor svært det ville være at holde ham i ro, for det skal han i starten. Når han er så gammel som han er betyder det nok ikke så meget at vente til uge 27. Generalt vil jeg anbefale at man kastererer mellem 9 mdr og 1½ år, man kan også tidliger men man skal være klar over at hanhunde som bliver kastereret før de er 9 mdr har tildens til at få længere ben.

• #2   28. maj 2011 Jeg har altid fået afvide det er bedst at vente til de er blevet hvertfald 2 år, pga noget med udviklingen.
    Tror vi venter til uge 27 så, for tror ikke på vi kan holde ham i ro ellers, så skal der hvertfald ske vilde ting med ham smiley Han er en vildbasse med stort V smiley

• #4   29. maj 2011 Kan desværre ikke finde den videnskabelige undersøgelse på nettet som der er blevet lavet omkring det. Men det er bevist at hanhunde som bliver kastereret inden de er 9 mdr, har øget tildens til at få længere ben end hvad der ellers er normalen for racen. Dette har normalt ikke den store betydning med mindre man har planer om at bruge hunden til agility og den er en lille eller mellem hund, for der kan man risikere at den skal i en højere klasse hvilket kan være afgørende for hvor langt man kan komme med den.

• #5   29. maj 2011 Nu er det jo ikke kun et adfærdsproblem der ligger til grund for at de vil have ham kastereret, så kan ikke se nogen grund til at de først skal bruge penge på at kemisk kasterere ham.

• #6   29. maj 2011 Ville aldrig kemisk kasterere ham først. Har hørt alt for mange dårlige ting omkring det, og ser heller ikke grund til det.
    Og nej, han har heller ingen adfærdsproblemer, han skal bare ikke lave nogle forkerte blandings hvalpe af nogen art smiley
    Og så kan det også være han falder mere til ro.

• #7   29. maj 2011 Bent til I er flyttet, han ska være i ro en uge efter, og rende rundt med halskrave, så ville helt sikkert vente smiley pøj pøj med ham smiley

• #9   30. maj 2011 Ja, det har vi, men derfor ønsker vi at være på den sikre side. Og eftersom han ikke skal lave hvalpe, er der ingen grund til han har "dem"!
    Så kan slet ikke følge dig med det er en dårlig undskyldning??

• #11   31. maj 2011 Tjaa sådan har jeg slet ikke opfattet det og kan sagtens følge Mette A

• #13   1. jun 2011 Jeg har ikke nævnt en specifik race, det er generalt for alle racer.

• #15   2. jun 2011 Der står bestemt ingen steder at han bare render rundt??
    Og hvis han gjorde, så var det måske lidt sent at kastere ham nu? eftersom han er 2½ år, og kunne ha mange hvalpe i verdenen som vi ikke kendte til så??

• #17   3. jun 2011 Det gør du.

Kommentér på:
Kasteration, hvornår?

Annonce