{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

A N
A N
Tilmeldt:
29. jan 2022
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Hundesele {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg vil gerne hører hvilke hvilken hundesele I vil anbefale i følgende situation. Jeg har en stor hund ca 42 kg, som jeg ofte tager med ud på legeaftale med en bekendts lige så store hund. Jeg har brugt en Julius K9 sele, den sidder ikke helt så godt, som jeg gerne vil (bruger dogs Creek pathfinder til normale gårturer). Men k9 selen kan tage de tæsk den får når, de ruller rundt. Fornylig har den anden hund lært at åbne selen og så trække den af smiley . Halsbånd er ikke en mulighed, da den så holde fast i det, og min drejer rundt for at komme løs. Dogs Creek selen bliver hurtigt slidte pga hårdhændet behandlingen, derfor skiftet til Julius K9 selen. Min hund skal have sele eller halsbånd, jeg vil have et sted at sætte hundetegn og noget at holde i, hvis det er nødvendigt. De to hunde er virkelig glad for hinanden og leger rigtig godt sammen smiley . Så nogen gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesele
  • A N
    A N Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #2   29. jan 2022 Det er desværre ikke en mulighed at tage til hegnet hunde område, og min skal have halsbånd eller sele på til hundetegn, når vi er ude også selvom der er hegnet. Skulle min smutte vil jeg heller selv hente end basse skal en tur omkring dyrlæge/internat for at de kan finde mit nummer smiley

  • #3   29. jan 2022 Måske den sele maxi zoo, beregnet til mynder, den har to remme om maven, så hvis hunden for åbnet den ene har din hund stadig sele på?

  • #4   29. jan 2022 Bare et lille råd, brug halsbånd til hundetegnet i stedet for sele hvis hunde skal lege sammen, risikoen for at hundene vikler sig ind i hinanden er væsentlig støre ved seler end ved halsbånd.
    En hund kan komme slemt til skade hvis den vikles ind i en anden hunds sele.


  • #5   29. jan 2022 Leg bør foregå uden både sele og halsbånd, da begge dele kan give alvorlige skader, når ben, kæbe eller tænder sidder fast.


  • #6   29. jan 2022 Kenjan, i Kenjan får du en sele der holder til flere hundes liv.
    Eller Niggeloh, også en sele af god kvalitet og holdbarhed.

    Og enig med Bodil, tag selen af hunden når de leger, det kan gå virkelig galt når de "vikler" sig ind i selerne.


  • #7   29. jan 2022 Det er rigtig Malene, men det tager loven ikke hensyn til.
    Hunden skal have halsbånd på med navneskilt.


  • #9   29. jan 2022 Julius K9 selen burde forbydes. Den sidder helt forfærdeligt på alle hunde.

    Jeg ville kigge på Non Stop Line Harness eller Dog Copenhagen Air Walk. Begge giver helt frie skuldre, og kan holde til rullefald og lidt leg. Alternativt ville jeg da bare bruge halsbånd - særligt når alternativet er en Julius sele smiley


  • #10   29. jan 2022 jeg vil have et sted at sætte hundetegn

    Det skal sidde i halsbåndet smiley


  • #11   30. jan 2022 Halsbånd til hundeleg, også for at kunne give den helt gas med bevægelse smiley

  • #12   31. jan 2022 Jeg har - for hundrede år siden - set en hund brække et forben fordi den under leg fik benet i en anden hunds sele smiley Derfor anbefaler jeg også altid at man tager seler af inden hunde skal lege.
    Jeg kender en del der sætter hundetegnet i et halsbånd der er så tyndt at det knækker, hvis hunden hænger fast i noget eller en anden hund får kæben om det. En af mine venners jhunde har hundetegnet i en tynd lædersnor istedet for et halstbånd.


Kommentér på:
Hundesele

Annonce