{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Janet C
Janet C
Tilmeldt:
5. dec 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3

hundesele {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 8 måneders gammel rottweiler/shæffer blanding, der er begyndt at snappe efter os, når vi skal have selen af ham efter en tur.
Han virker bange/usikker og jeg tænker på, om det kan være en følge af dyrelægebesøg, hvor de kommer listende bagfra med en sprøjte!
Da han ellers går pænt og desuden lyster bedre, når vi kun har ham i halsbånd overvejer vi, at få et halvkvæler halsbånd til ham.
Vi har altid brugt sele uden problemer....og den er alletiders, når 50 kilo hund skal holdes fra at løbe efter krager og andre hanhunde.
Har I nogen erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundesele
  • #2   1. mar 2017 Jeg har også store hunde, og jeg går altid med dem i halsbånd. Så hvis jeres lystrer bedre i halsbånd, ville jeg da bare bruge det.

  • #3   1. mar 2017 Har i prøvet at træne med positiv forstærkning? Masser af ros og godbid når i tager selen af og han selvfølgelig er sød. Ignorer hvis han er usikker. Dette ville jeg prøve en uge. Det andet er symptom behandling.

  • Janet C
    Janet C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #5   1. mar 2017 Det er bare kommet så pludseligt:(
    Men går over til halsbånd fremover, vil gerne beholde mine fingre lidt endnu.


  • Janet C
    Janet C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #7   1. mar 2017 Minion, hvad er det med rottweiler blandinger og seler?
    Han virker som om han bliver forskrækket over at man "piller" ved låsen på siden af kroppen


  • #9   1. mar 2017 Jeg ville nok tage forbi en kiropraktor/massør/kranio sakral terapeut for at få smerter udelukket... Nu hvor det er kommet så pludseligt. smiley

  • Janet C
    Janet C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #10   1. mar 2017 Ok, så er Bassemanden altså helt normal:(
    Vi kører på med halsbånd, eftersom han går fint i snor.
    Tak for beroligende svar smiley


  • #12   1. mar 2017 Jeg tænker smerte eller mislykket træning.

    Håber virkelig ikke din dyrlæge kommer snigende, for så ville jeg godt nok finde en anden.
    Min hund ved altid hvad der foregår omkring ham, jeg bruger sele og selvom han til tider godt gider at lege/bide når den skal af/på, så har jeg goldt fast i træningen af at jeg må røre/pille/klappe alle steder. Så hvis ikke din hund har smerter, så ville jeg skynde mig at komme igang med træningen.

    Ros for berøring over alt. Pil ved poterne, tænderne, halen osv...

    Ville aldrig acceptere den adfærd, tænk hvis han pludseligt kommer til skade og i skal røre ham på hans hellige steder.


  • #13   2. mar 2017 Jeg ville få hunden tjekket for eventuelle smerter - en pludselig ændret adfærd har altid en forklaring, og denne kunne godt være smerte; ikke nødvendigvis noget alarmerende, måske er det blot musklerne der er ømme når selen skal af smiley At finde og fjerne årsagen er vigtigt. Det kan også bare være at han ikke kan lide selen, og så er det bare at prøve af med enten en anden sele eller halsbånd, hvis altså hunden kan gå i snor uden at trække smiley

Kommentér på:
hundesele

Annonce