{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

At få det man ønsker :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og opdaterede lidt tekst på hundenes gallerier, og faldt over det, jeg havde skrevet om Nimbus, lige da jeg fik ham:

"Jeg satser på at ende med en hund i knæstørrelse, som er trænbar, hengiven, modig, kærlig, fyldt med power og med en god tænd/sluk-knap. Hvis han slægter sine forældre på, så bliver han en rigtig god lille hund :-)"

Imponerende nok, har jeg stort set fået det hele.
Det eneste, jeg ikke umiddelbart vil kalde ham er modig. Ikke at han hverken er sky eller frygtsom, men hvis der er noget, der er lidt farligt, så er der ingen tvivl om, at han hellere vil trække sig/holde afstand/gå væk - end at gå frem.
Han har ikke noget af aussiens "røv i bukserne".

Til gengæld har jeg fået alt det andet nærmest i overmål.
Hans tænd/sluk-knap er HELT fænomenal.
Når han venter på sin tur til fx. agility, er han så afslappet, at han næsten sover - men i samme øjeblik han kommer ind på banen, så sprudler han af fart, energi og overskud.

Hvordan har jeres hunde udviklet sig?
I hvor høj grad har I fået det, I forventede? Eller noget helt andet eller bedre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få det man ønsker :-)
  • #1   18. feb 2022 Dejligt at få det man ønsker sig og at det der ikke heeeelt blev som ønsket er til at leve med smiley
    Jeg har en enkelt gang fået noget, der ikke faldt ud som ønsket. Og egenligt var det nok fordi jeg ikke fik beskrevet præcist nok hvad det var jeg ville have overfor opdrætter: Min gamle Carlson skulle have været en typisk Irsk Terrier med massere af drive og gå-på-mod. Han var jorden sødste og rareste hund som var 'god mod børn og dyr' og ultranem på rigtig mange måde. Men du godeste, hvor det var op af bakke at træne med ham pga den manglende drive, jagtlyst osv. Jeg løb AG og han var så nem at løbe med og han lavede stort set aldrig banefejl. Men tempo kunne man ikke få - han gav sig aldrig 110% Jeg startede i DcH programmet med ham. Vi fik vildt mange pokaler med hjem i C-klassen; han var superlydig og C-klassen kan man komme igennem udelukkende på lydighed. Det er ikke nødvendigt med drift smiley I B-klassen fik vi kam til vores hår smiley Min fik dog oprykning til A-klassen med popo'en i vandskorpen. Og så blev han pensioneret.
    Med Perle ønskede jeg mig en god 'begynderdober' og det fik jeg smiley Drift men ikke overdreven drift.
    Med Clinton var ønsket en rigtig 'rødhåret' irer, utrættelig, fuld af spilopper, initativer og skøre indfald. Han er et skørt vildfarent missil og jeg elsker ham for det. Han elsker hundetræning, men er håbløs at gå til konkurrencer med smiley Vores kompromis er blevet rally (de små afsluttede øvelser, variationen og at mor må snakke med ham undervejs lader til at passe herren godt smiley ). Spor træner vi for os selv.
    Med Penny har ønsket være mere drift end Perle og så ellers dobermann med alt hvad det indebærer af kærlig og evigt deltagende damptromle. Hun er selvfølgelig kun lige knapt 5 mdr, men indtil videre lader det til at jeg har fået det jeg ønskede mig. Hun er en lille tornado og vildt meget 'på' når man arbejder med hende. Hun finder lynhurtigt ud af hvad det er jeg gerne vil have hende til (og ja, jeg træner meget shaping med hende og hun er FED til det). Og så er hun en dejlig kærlig og tillidsfuld puttegris smiley


  • #2   18. feb 2022 Hvor lyder det dejligt med hunde, der er faldet ud næsten som I ønskede smiley

    Atlas må sige at være noget af en "skuffelse" smiley . Til gengæld har jeg lært en masse andet af ham. Jeg ønskede mig en aktiv, træningslysten golden, som jeg kunne gå markprøver og løbe agility med. Atlas døjer med stress og usikkerhed, især overfor andre hunde, og så har jeg fået at vide mere end en gang, at rød og grøn ledning vist ikke er sat rigtig i oppe i hjernen. Agility drømmen droppede jeg ret hurtigt, men jagttræning arbejdede vi med længe. Men med en hund, der kan fokusere på at arbejde hver anden eller tredje gang jeg er ude med ham, så er det holdt fuldstændig på hyggeniveau. Desuden stresser han over konkurrencesituationer.

    Til gengæld har jeg lært en masse om adfærd, motivation, stress og at møde hunden der, hvor den er smiley , og jeg knuselsker min lille mandagsmodel. Så må den næste bare blive min konkurrence hund smiley .


  • #3   18. feb 2022 A&Atlas, jeg har det lidt som dig. Inden jeg fik Teemo, havde jeg nogle helt klare ideer og ønsker til hvad jeg ville have. Noget af det var måske også at sætte forventningerne lidt for højt, det er jo en hundehvalp, et levende væsen.
    Teemo er alt hvad jeg ønskede mig og mere til på langt de fleste områder, han er den bedste, sødeste, sjoveste, mest energiske, kloge lille hund i verden. Men vi har desværre også problemer med separations angst og usikkerhed. Han bliver 2 år lige om lidt, og han rykker sig heldigvis rigtig meget lige nu, men den konkurrence/udstillingshund jeg drømte om bliver han aldrig. han kommer aldrig til at gå i Rosas fodspor og blive min "servicehund". Men jeg er også kommet til et punkt, hvor jeg elsker ham som han er, og i stedet for at ærgre mig over alt det vi ikke kan eller som han ikke er, så finder jeg alt det han er og kan, og vi får det fedeste og bedste liv sammen alligevel, selvom vi skal over nogle bump på vejen smiley

    Jeg håber vores kommende hvalp, kan gå i Rosas fodspor, at jeg kan tage ham med til udstilling, konkurrencer og hvad jeg ellers kan finde på. Men hvis ikke, så elsker jeg ham for det han er, præcis som Teemo.

    Lucky er og har altid været alt hvad jeg ønskede mig, og Rosa var alt hvad jeg ikke vidste jeg manglede. smiley Men jeg havde heller ikke store forventninger til dem inden de kom hjem, og det har måske også lidt at sige i forhold til at man så ikke bliver skuffet, når de udvikler sig anderledes end man måske troede de ville.


  • #4   18. feb 2022 Sam er på mange måder faldet ud som jeg håbede på, han er min første egen hund, og første hvalp.
    .
    Hans tænd/sluk knap er så suveræn god, han har så meget power, hvilket er så vigtigt, for at få noget fedt ud af ham trænings mæssigt
    Det bedste ved ham, er hans robuste sind, han har så gode afreaktioner.

    Tilgengæld er hans beslutsomhed og selvstændighed lige i overkanten, det har betydet at mange konkurrencer, er gået i vasket, fordi Sam på det givende tidspunkt, bare ville noget andet (ofte slå næsen i jorden og skride).
    Samt han lever og ånder for at finde vildt! Han kan aldrig være løs uden at være bag hegn, og jeg var stensikker på at jeg kunne lære ham at gå uden snor, derfor bliver han heller aldrig den konkurrence makker jeg havde satset på, da han ofte stikker af, når snoren kobles af... Jeg har lært at leve med det, så nu laver vi kun ting Sam elsker allermest.
    Schweiss spor, lure coursing, vandre turer, canicross, agility og nosework, jeg har lært at han faktisk performer aller bedst, når han har 2-4 ugers pause inden konkurrence, så er han "sulten" på opgaven på en helt anden måde, og når han er på, så er han fuldstændig fantastisk at arbejde med smiley

    Men altså jeg elsker ham præcis som han er, han er virkelig mit et og alt, han er så speciel smiley


  • #5   18. feb 2022 Sally - jeg har fået en smule mindre power end jeg havde håbet til træning. Hun er ret meget klassisk sofa bolognese.
    Ville jeg i dag ønske det anderledes - nope. Jeg forguder den hund. Hun må ikke ændre sig. Hun er min guldklump. Det er næsten skrækkeligt men også helt igennem fantastisk. smiley


  • #6   18. feb 2022 Jeg har i det store og hele fået præcis den hund jeg ønskede mig:
    En ivrig og aktiv lille hund, som er robust og med på det hele. En fantastisk træningsmakker der har en god portion arbejdsglæde - i flere discipliner - og en hund der på hjemmefronten elsker at putte og kan lide fysisk nærhed; men stadig har tilpas selvstændighed.

    Der er de små ting - hun vil ikke svømme eller gå i vandet.. hun er ikke rigtig interesseret i legetøj på træningsbanen.. hun er svær ift. håndtering.. men overordnet set har jeg fået hvad jeg forventede.
    Mit eneste problem er at jeg træningsmæssigt godt kunne ønske mig "mere af det hele", men det er jo ikke hundens skyld smiley

    Til gengæld regnede jeg ikke med at få sådan en lille djævel og en freaking pestilens. Altså hold nu kæft hvor er hun bare ekstra spicy. Men det har bare hjulpet mig til at indse hvilken type hund jeg godt kan lide (og nej det er IKKE det modsatte smiley ) og jeg sætter virkelig kæmpestor pris på det der "noget helt andet", som jeg fik med i købet. Jeg kunne slet ikke forestille mig det anderledes smiley


  • #7   19. feb 2022 Hvor dejligt smiley jeg har også fået det perfekte match i en hund. Det var lidt tilfældigt at det blev Marley, jeg kendte knapt nok racen. Men jeg forelskede mig i stedet, ham og racen.
    Han er rolig, nem og samtidig vimmer, glad og sjov. Han følger pænt med hvor jeg skal hen, og synes det er det bedste i verden at være med.
    Nogle gange synes jeg han er lidt for hæmoride men det er også en rendyrket selskabshund

    Og så er han ikke den skarpeste altid.. det skal indimellem skæres ud i pap. Han synes træning er noget pjat medmindre han kan se godbidden lige foran.


  • #8   19. feb 2022 Hø hø da vi købte Balder, fik vi ikke liiige helt det, vi havde forventet.

    Han er en sød og kærlig hund. Aktiv og legesyg, hvilket vi havde ledt efter. Så det er super dejligt. smiley

    MEN han er langt fra så trænbar, som de langhårede var. Han er en hel del mere selvstændig. Og han er for jagtglad til at gå uden snor. smiley

    Han er til gengæld ret intelligent sammenlignet med Max, der var lidt som et kinderæg. smiley


  • #9   19. feb 2022 Da vi købte Berta for knap 10 år siden, var vi på udkig efter et hyggedyr, der gad at komme med os rundt på små ture i byen og så hjem og putte i sofaen. Det har vi fået i den grad! Men hun har også vist os, at man faktisk godt kan træne med mopsen (fx sportræning og tricks) og at de gerne kommer ud på oplevelser.

    Nu hvor hun er ved at rykke op i seniorklassen, er hendes stædige træk ved at blive mere udtalt smiley så nu gider hun ikke helt lige så meget.

    Med Elvis har vi fået os lidt af en kegle, ha ha. Han er mere "hæmoride" end Berta, ikke helt så god til andre hunde og lidt mere sensibel. Men gud, hvor er han dog bare dejlig med alle sine særheder, og jeg ville ikke være ham foruden!


  • #10   19. feb 2022 Jeg har fået noget helt andet. Myrna er på nogle områder meget typisk pharaoh. På andre punkter helt atypisk. Hun er f.eks. lidt.. Sart.. Autistisk.. Det kan godt være lidt en udfordring engang imellem. Men hun er verdens dejligste, og jeg elsker hver eneste fiber af hende og hendes halvsære væsen smiley

  • #11   22. feb 2022 Åh, hvor er det bare dejligt, at læse alle jeres beretninger - tak!
    Og jeg kan sagtens følge det der med, at de hunde, der "falder lidt ved siden af", faktisk er dem, man lærer allermest af, og som kommer mest ind under huden på én.
    Sådan har jeg det jo selv med Lufkaz nu (og med Lanka tidligere)
    De der hunde, med et lidt anderledes sind, de sætter sig bare fast på en stor, stor plads i éns hjerte smiley


  • #12   22. feb 2022 Ja, jeg lærte faktisk temmelig meget om hundetræning af min gamle driftforladte gyngehest Carlson. Jeg lærte også en hel masse om motivation og belønning.
    jeg lærte også at folk, der påstår at alle hunde sagtens kan bruges til alt, ikke aner ret meget om hunde og hundetræning smiley



Kommentér på:
At få det man ønsker :-)

Annonce