{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Solveig
Solveig
Tilmeldt:
19. jan 2013
Emner: 5 Svar: 45

Det at få hund {{forumTopicSubject}}

Hey HG smiley

Jeg ønsker mig virkelig en hund. Det samme gør min mor og min søster, det eneste problem er min far.
Vi har huset med en stor have, vi har tid og pladsen indenfor til en lille vaps, men min far har desværre meget imod det.
Problemet bunder nok i, at dengang har var lille boede han på en gård med sin familie, hvor de havde hund. Men ikke en sød hund, den fællede over det hele og der lå hundelorte i haven og den var ikke særlig venlig.
Alle disse problemer var der kun fordi hans hund var en gårdhund som egentlig skulle bo udenfor men som også kom ind en gang i mellem og var beskidt og hundelortene blev ikke samlet op fra haven og sådan. Og selvom det er virkelig lang tid siden ligger det meget dybt i ham at have noget imod hunde og dyr generelt.

Det eneste han skulle med denne hund var at gå tur med den nogle gange så det ikke altid bare var min mor og jeg og min søster (når hun bliver gammel nok, hun er kun 5 nu) der havde det job og så min mor ikke skulle gøre det selv når jeg ikke er hjemme og når jeg flytter hjemmefra.

Min mor og jeg ville sørge for at passe den om natten indtil den er gammel nok til at man ikke skal det mere, og det er mig som skal stå for hundetræning på en hundeskole.

Alle i familien bør jo være enige når man anskaffer sig en hund, men det er bare meget frustrerende at det én stædig mand som skal afgøre det.
Derfor: har I nogle gode råd til, hvordan man kan få ham til at indse, at det at have hund ikke er lort hår over det hele - men at der også er en masse glæder ved det som vi alle kan nyde godt af? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at få hund
  • #1   20. jan 2013 har du ikke i nabolaget en hund der mangler en lufter/hundezitter, så du kunne starte med at passe den....for tror din far bliver meget svær at overtale.....hvor gammel er du selv?

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #2   20. jan 2013 Jeg passer allerede naboens hunde når ejerne skal ud og rejse, to dejlige hvide schæfere. Men hundene bor i deres eget hus og så kommer jeg og lufter dem fire gange om dagen. Datteren er også hjemme, men hun gider ikke have ansvaret for begge hunde mens ejerne er væk.
    Jeg er selv 16, 17 til marts smiley


  • #3   20. jan 2013 Hvad du konkret skal gøre angående din far ved jeg ikke.. Men det kan være at han også tænker at det er fint du vil gå med den nu, men hvis du er 17 (om lidt ihvertfald), så er det måske bgrænset hvor mange år endnu du bliver boende hjemme.. Og en hund kan jo sagtens blive 10-12 år.. Siger det bare smiley

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #4   20. jan 2013 Mette: ja, det er også derfor at min far skal med på idéen. Men jeg har 2-3 år hjemme endnu og det kunne være virkelig dejligt med en lille hund i familien smiley
    Jeg ved med sikkerhed at jeg skal have en hund når jeg er flyttet hjemmefra og tiden er der, men det ville bare være så hyggeligt med en hund herhjemme de sidste par år hvor jeg skal bo her smiley


  • #5   20. jan 2013 Det er rigtigt, det er virkelig dejligt at have hund. Tænker bare på det med at lufte og aktivere hunden. Det lyder jo helt sikkert som om at du ved hvad det går ud på med at have hund smiley men du skriver at det eneste din far skal er at lufte hunden engang imellem, ellers er det normalt dig og din mor der skal det. Men hvad så når du flytter hjemmefra?

  • #6   20. jan 2013 Jeg kan sagtens forstå dig og din mor, men omvendt set er det da også en smule unfair at pådutte andre noget de bestemt ikke ønsker at være en del af og ud fra erfaring, jo mere man presser desto mindre er man åben overfor det.
    Måske er det bedre at vente til du flytter hjemmefra og kan få din egen hund, kan være han åbner mere op for ideen, måske ikke.

    Ellers kan det være i kan lokke ham med på kennelbesøg?


  • #7   20. jan 2013 Eller også skal det måske være din hund.. Altså som i at DU får en hund nu og så tager den med dig når du flytter hjemmefra.. Det kunne også være et kompromis smiley

  • maria p
    maria p Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #8   20. jan 2013 Som Mette S skriver, kunne DU få en hund, og ellers er der jo racer der fælder mere end andre. Nogle racer fælder konsekvent hele året rundt, nogle kun 2 gange, og nogle igen næsten ikke... Endvidere kan man mindske det ved ofte at børste og kæmme hunden, så det kan du jo sætte dig lidt ind i..

    Men som andre også har sagt tænker han jo nok også på hvad der sker om 2-3 år, og det skal du nok også... Hvis det er dig der træner hunden, vil den se dig som den øverste leder - og det kan være rigtig hårdt for en hund når denne leder så pludselig forsvinder.. Fx. da min far døde(top-leder) blev vores lille D/S gårdhund rigtig deprimeret, og det første lange stykke tid (en-tre mdr. rendte han konsekvent rundt på de pladser hvor min ofte var, den snusede og pev... Også da min venindes far døde(igen top-leder), var hunden virkelig kuldret, begyndte at prøve grænser af, og forsøgte at tage styringen i hjemmet... Så det er også værd at tænke over om det er fair for hunden hvis du er dens leder, at du så flytter om 2-3 år, hvis du ikke kan få den med.. Desuden er det jo heller ikke sikkert du kan få den med, selvom det er af min overbevisning at flere udlejere hellere vil sige god for en voksen hund end for en hvalp, da der er mindre chance for lejligheden bliver smadret og at hunden får seperationsangst... Der er det nemmere at vurdere en voksen hund..


  • #9   20. jan 2013 Min storebror havde det lidt lige som din far. Efter at have fjernet hundelorte fra haven hele sit liv var han begyndt at lægge frustrationen over på dyr, så han med sine egne ord hadede dyr. Men da han så så min nye hvalp var han solgt, og måtte indrømme at de der små pelsene væsener egentlig var meget søde. Så jeg tror du skal passe på med at presse din far for meget, men i stedet lokke ham lidt uden han lægger mærke til det. Vis ham et billed af en sød hund og sig uskyldigt: se far er den ikke sød?
    Det kunne være det virkede. smiley


  • #10   20. jan 2013 Thumbs up for at være sneaky smiley sådan er det tit med mænd - man skal kringle den, så de tror at det var dem selv, der fik ideen... smiley

  • #12   20. jan 2013 Altså selv om hunden er en familiehund, der skal bo i huset, så vil den stadig fælde og slæbe skidt med ind....

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #13   20. jan 2013 Camilla: ja det er heller ikke fair over for min far at få en hund hvas han ikke vil have den. Jeg har bare en idéom, ar hvis vi fik en hund ville han lidt efter lidt begynde at kunne lide den. Jeg tror ikke at jeg kan lokke ham med på kennelbesøg desværre, det tror jeg ikke han går med til smiley

    Madam mim: hæhæ, jeg er ikke så meget til fester og alkohol, det meget hyggeligere med en hyggeaften sammen med nogle mennesker jeg holder af smiley
    Jeg er godt klar over det store ansvar og jeg er sikker på, at når jeg flytter hjemmefra vil min mor og søster tage sig alt den tid til den lille hund, som den behøver, så er det ikke fordi den ikke vil få opmærksomhed og stimulering.
    Det er mest fordi, at min mor ikke vil have det store ansvar helt alene når jeg ikke er der, og hun vil gerne have, at min far skal være villig til at tage del i gåturene og opdragelsen, hvilket jeg fuldt ud forstår smiley
    Jeg har allerede kigget på nogle forskellige racer og jeg må sige at jeg er helt vild med den islandske fårehund, som også skulle være god til førstegangshundeejere. Jeg har allerede læst en del om den race, men er er åben hvis I er nogle som ved noget om den smiley

    Mette: uh, det lyder faktisk som en meget fornuftig idé! Så ville han vide, at den ikke skulle bo der så længe og så kan han måske bedre affinde sig med den. Og måske endda begynde at kunne lide den... smiley

    Maria: jeg har tænkt meget på at få en islandsk fårehund, som jeg har kunnet læse mig frem til, fælder inde halvårlige perioder. Men jeg havde tænkt at inddrage børstning helt fra hunden var hvalp som en del af en daglig rutine. Og så gøre det til en hyggelig pause for både den der børster og for hunden smiley
    Jeg havde slet ikke tænkt over, at hunden ville komme til at se mig som den øverste leder og at den ville blive helt kuldret når jeg flytter. det ville godt nok være synd for den. Det betyder jo så også, at enten er det mig der træner den og så får jeg den med når jeg flytter ellers må min mor træne den. For det du fortalte om vil jeg ikke byde en hund smiley

    Camilla: årh en dejlig historie, jeg håber godt nok også at min far ville indse at en hund er meget sød!
    Jeg har allerede forsøgt med det uskyldige vink en gang i mellem, men det skader jo ikke at blive ved med det smiley


  • #14   20. jan 2013 Ellers så må du danne alliance med din mor, hun må kunne overtale ham på lidt andre måder end du kan. smiley

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #15   20. jan 2013 Mette: haha, ja det er ret så smart det virker når man skal overtale ham til nogle mindre ting smiley

    Mr. C: ja, jeg tror at du har ret. Han skal nok falde for den når først vi har fået den hjem, men det kan han jo ikke se nu. Så den svære del er at få ham til at indse det smiley
    Ja, jeg toror jeg vil forslå den idé med at det bliver min hund til min mor snart når tiden er rigtig smiley

    Ib: ja jeg er godt klar over at det vil komme skidt med ind i huset, men det vil aldrig blive i lige så høj grad som hans gamle hunde gjorde det. Som jeg skrev før vi jeg også inddrage børstning som en del af en daglig rutine hvilket jo vil mindske fældningen smiley


  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #16   20. jan 2013 Camilla: ja min mor og jeg har allerede en alliance. Vi benytter enhver lejlighed til at se på hunde inde på Google og snakke højlydt om det at få hund. Men hun har ikke givet ham "dødsstødet" endnu så han siger ja. Hun vil heller ikke presse han for meget smiley

  • #17   20. jan 2013 Haha 'dødsstødet' den var ny. Men god idé med ikke at presse på for meget, det kunne have den modsatte virkning. De der mænd er jo så stædige. smiley

  • #18   20. jan 2013 Kender du ikke en som har jordens aller sødeste, nemmeste og renlige hund, som du kan låne? Du kan jo bare sige at du skal passe hunden fordi de skal på ferie, og derfor er den nødt til at være hjemme ved jer.. Så kan det være han kan bløde lidt op. Men det skal være et pragteksemplar af en hund.. Den må ikke fælde, tigge, gø, skide i haven eller hvad end det er han synes er træls ved hunde..

    Så du er nødt til at finde ud af hvad han IKKE vil have, og så finde en hund der ikke gør det..


  • #19   20. jan 2013 Men så er du også nødt til at finde ud af hvad han kunne være til af hundetype.. Uden at spørge ham direkte. For hvis han er til selvstændige hunde, så nytter det jo ikke noget at få en hund der sidder klistret op af en hele aftenen.

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #20   20. jan 2013 Camilla: haha, nemlig smiley

    Mette: det gør jeg desværre ikke, jeg kender kun min nabo som hat to store hvide schæfere som gør helt vildt... Og fælder meget og selvom de er dejlige tror jeg ikke det ville give min far en positiv oplevelse;-)
    Jeg kender ikke andre med hund som jeg føler, at jeg kan spørge smiley


  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #21   20. jan 2013 Jeg skal lige et smut ud til min pony så der vil gå noget tid inden jeg svarer, men t
    Jeg vil se frem til at læse flere af jeres gode råd smiley


  • #22   20. jan 2013 Mette kom ellers med en god ide, hvor bor du henne, altså landsdel det skulle vel ikke være vestjylland som os, så kan jeg hjælpe dig. Ane

  • Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 5 Svar: 45
    #23   20. jan 2013 Rødtop: desværre ikke, jeg bor i Værløse nær Kbh. Ellers mange tak fordi du er villig til at hjælpe, det er virkelig sødt af dig smiley

    Madam min: mange, mange tak det varmer virkelig!
    Jeg vil helt sikkert kigge inde på den hjemmeside du linker til. Med hensyn til at vise min far denne tråd, så har han faktisk set den ved et uheld. Jeg havde glemt at lukke den ned efter at have brugt iPaden og derfor så han denne tråd og læste det hele igennem. Han har ikke selv sagt til mig at han har set den, men min mor fortalgte at han havde sagt til hende at han godt kunne se hvor meget det betyder for mig, men han har som sagt ikke sagt noget til mig endnu smiley

    Mange tak for alle svarene, og hvis I har flere ideer eller tips er jeg stadig meget, meget åben smiley


Kommentér på:
Det at få hund

Annonce