{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Hvad betyder denne adfærd {{forumTopicSubject}}

Vi går tur, hunden ser en anden hund og lægger sig ned i hyrdestilling med halen nede. Må trække hunden med videre. Der skal meget til for at bryde “tilstanden”. Kommer hunden tæt på bliver den anden hund kontaktet ret direkte.
Jeg oplever det både ved min egen hund og andres.
Det er måske nok noget man skal se i situationen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder denne adfærd
  • #1   14. mar 2022 Nogle hunde de underkaster sig. det er en normal adfærd hvis fremme hunde kommer for tæt på smiley kan os være hvis det er en hunhund som føler at den anden hund er større heller han hund så kan den godt finde på og ligge sig ned . men det kan osse være fordi hunden er bange heller sur så kan den anden hund mærke det og så ligger sig ned

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 748
    #3   14. mar 2022 Jeg har en af vores "hvalpe" snart 4 år på ferie p.t., ejerne havde fortalt, at når han så en anden hund, så lagde han sig ned og de kunne ikke få ham med videre, når den anden hund kom tæt på rejste han sig og farede frem i hovedet på den anden hund for, at hilse smiley

    Forleden dag havde jeg ham med på tur sammen med 2 af de andre hunde, min datter og barnebarn, der så jeg adfærden for første gang, han har ellers været med flere gange uden at vise adfærden.

    Jeg siger til min datter, det er en mærkelig adfærd, det er første gang jeg ser den , hvortil den anden hundeejer siger; Det er fordi han insisterer på at hilse og spørger så om de må hilse smiley Hvortil jeg svarer nej. Den anden hundeejer fortæller mig så, at det er meget vigtigt, at han får lov at hilse ellers lærer han ikke hundesprog smiley

    Jeg har set adfærden flere gange ved andre hunde, men ikke en griffon, så adfærden kan være tillært af, at det har givet succes med at hilse, men den er ikke hensigtsmæssig, hvis de rejser sig op og drøner lige op i hovedet på en anden hund, det er så uhøfligt og kan ende galt.

    Slutningen på episoden her, var at han ikke fik lov at hilse og det ville han aldrig få lov til med den adfærd, hvor jeg har fået at vide, at han springer frem. Har set andre hunde lægge sig ned og rejse sig stille og roligt op, når den anden hund kom langt nok hen og det er en mere stille og rolig tilgang til hilsning, selv om den også starter med at de lægger sig ned.

    Hundesprog kan han, ellers ville han ikke kunne begå sig i flokken herhjemme smiley



  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #4   14. mar 2022 Bliver hunden stiv, og fastholder den en meget intens øjekontakt med anden hund??

    Jeg tænker helt sikkert ikke hilse adfærd eller underkastelse hvis det er tilfældet.


  • #5   14. mar 2022 Min gør det jo, da det er instinktiv kommunikation for hende. Ser hun en anden hund og de begge er løse, så ligger hun sig ned, til den anden hund kommunikerer om, den ønsker fredelig kontakt. Så rejser hun sig og løber hunden i møde, så de mødes på halvvejen, og hundene hilser fredeligt.

    Virkelig konfliktnedtrappende adfærd, i hendes situation. Hun stivner ikke og overdriver ikke med nedstirren, det hele foregår stille og roligt. Men jeg hiver hende ikke ud af situationen, da hendes adfærd er ønskelig og instinktiv.

    Men hvis din vovs adfærd skyldes stress, angst, agression, er det selvf. ikke hensigtsmæssigt. Hvad vurderer du selv?


  • #6   15. mar 2022 Ja han bliver nærmest hypnotiseret og stiv i det

    Jeg er ikke en hilsetosse og går en bue udenom de andre hunde da jeg heller ikke ser det som en hilsen

    Det er kun hvis det er nogle vi kender godt og jeg ved at hundene er gode for hinanden


  • #7   15. mar 2022 Når han bliver helt stiv i kroppen, er det et stort "nej tak!"

Kommentér på:
Hvad betyder denne adfærd

Annonce