{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Hvad betyder denne adfærd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden oplevet dette nogen gange efterhånden og forskellige hunde, der gør det.

Kommer gående, der kommer en anden hund og ejer gående. Hunden ligger sig ned, helt ned og når vi går forbi/nærmer os, hopper de op, gøende og nærmest er ved at rive ejeren omkuld.
Det skal lige siges at vi ikke hilser eller noget, vi går bare forbi, Mickey og jeg.

Er det en usikker adfærd eller hvad er det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder denne adfærd?
  • #1   20. feb 2013 Vil sige det er en adfærd der indikerer til leg. Min hund kan også finde på det, og har mødt mange hunde der gør det smiley

• #2   20. feb 2013 Jasmina ha gjort det et par gange, hun gør det ved små hunde hun ikke kan læse, mops, fransk bulldog bla. Hun ligger sig i øjenhøjde for at tyde dem..

Jasmina er en usikker hund.. Jeg tror hun farer ud når de kommer tæt på fordi hun simpelthen ikke ved hvad hun ellers skal gøre. Vi arbejder meget på det, men det er svært med timingen synes jeg :b..

• #3   20. feb 2013 det er et par hunde der gør det hver gang vi møder dem, minder om en slags panikanfald. som om de prøver at gemme i første omgang ved at flade helt ud, da det så ikke virker og vi stadig kommer hen til dem farer de op i et panikangreb. den ene ved jeg har dårlige erfarninger med andre rottweilere

• #4   20. feb 2013 Anton lægger sig helt ned og loger med halen og så lader han den anden hund snuse og hilse og når det er gjort så vil han lege men han er jo også kun 10 1/² måned

• #6   20. feb 2013 Jeg linker lige til en debat jeg selv har oprettet: http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/537556-spoergsmaal_til_hundens_adfaerd

Der blev jeg fortalt at det at lægge sig er et kraftigt dæmpende signal, som siger "Jeg gør ikke noget - jeg er ikke farlig".

Maggie lægger sig, og når hunden kommer tæt nok på hopper hun op i hovedet på den logrende i håb om den vil lege. Tror ikke det at lægge sig nødvendigvis skal tolkes negativt smiley

• #8   20. feb 2013 Det er jo også et spørgsmål om at se på kropssprog, hale, ører, ansigt osv smiley
    For mig lyder det som en stor, overstadig legesyg hund ts beskriver. Kender mange, især schæfere og slædehunde der gør præcis som ts beskriver - og for dem er det bestemt glæde ved at se en anden hund smiley

Ved angst vil den da ofte skyde bagparten nedad eller have halen mellem benene..

• #10   20. feb 2013 Jeg tror vi misforstår hinanden. Jeg mener også at hunden lægger sig helt ned ved "legemode" smiley

• #12   20. feb 2013 Ja, det skrev jeg da også smiley Tror bare vi misforstod hinanden

• #13   20. feb 2013 Som andre skriver er det vigtigt at kigge på helheden - halen, hovedstillingen, ørerne og det samlede kropsbillede.

Min hund har gjort det samme fra hun var bette hvalp - en perfekt dækøvelse (som desværre ikke er helt så god, når hun får kommandoen) - og farer op når den anden hund er tæt på i bare leg; aldrig aggressivt. Hun elsker andre hunde.

• #14   20. feb 2013 Jeg føler ikke at hunden går i legeposition....

Vi møder en anden hund, som også ligger sig ned, men det er på en helt anden måde og de får også lov til at lege.

Har mødt flere hunde, som ligger sig ned.

Men det med at ligge sig ned og farer sådan frem på en ubehagelig måde, ja, jeg forstår det ikke helt?

Vi havde faktisk en episode med en hund, der gjorder dette og vi lod dem hilse, men det var ikke godt og sidenhen kunne hverken den eller Mickey tåle synet af hinanden.

• #15   20. feb 2013 Jeg tænker hunden er usikker så, men gerne vil lege. Den er måske vant til at blive straffet når den springer af sted, og forbinder det med noget ubehageligt, og bliver derfor udadfarende istedet!

Alternativt overskrider i dens grænser, den dæmper jer for at få jer til at blive væk, i kommer for tæt på, hunden føler sig presset og går istedet i den modsatte grøft for at få jer væk.

Men det er meget svært at vide når man ikke kan se situationen!

• #18   21. feb 2013 Hvis du tolker det som noget negativt ville jeg spørge ejer hvorfor den gør det - ofte kender de deres hunde bedst. Eller bare lade være med at lade din hund hilse, din skal jo helst ikke have en dårlig oplevelse.
    Maggie gør præcis som du beskriver, dog uden at gø men måske lidt lege-knurre lidt og det er kun positivt - men det foregår normalt også med logrende hale.

Kommentér på:
Hvad betyder denne adfærd?

Annonce