1.088 visninger
|
Oprettet:
Hvad betyder denne adfærd? {{forumTopicSubject}}
Jeg har efterhånden oplevet dette nogen gange efterhånden og forskellige hunde, der gør det.
Kommer gående, der kommer en anden hund og ejer gående. Hunden ligger sig ned, helt ned og når vi går forbi/nærmer os, hopper de op, gøende og nærmest er ved at rive ejeren omkuld.
Det skal lige siges at vi ikke hilser eller noget, vi går bare forbi, Mickey og jeg.
Er det en usikker adfærd eller hvad er det?
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Jasmina er en usikker hund.. Jeg tror hun farer ud når de kommer tæt på fordi hun simpelthen ikke ved hvad hun ellers skal gøre. Vi arbejder meget på det, men det er svært med timingen synes jeg :b..
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 151
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
Der blev jeg fortalt at det at lægge sig er et kraftigt dæmpende signal, som siger "Jeg gør ikke noget - jeg er ikke farlig".
Maggie lægger sig, og når hunden kommer tæt nok på hopper hun op i hovedet på den logrende i håb om den vil lege. Tror ikke det at lægge sig nødvendigvis skal tolkes negativt
aug 2012
For mig lyder det som en stor, overstadig legesyg hund ts beskriver. Kender mange, især schæfere og slædehunde der gør præcis som ts beskriver - og for dem er det bestemt glæde ved at se en anden hund
Ved angst vil den da ofte skyde bagparten nedad eller have halen mellem benene..
aug 2012
aug 2012
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 391
Min hund har gjort det samme fra hun var bette hvalp - en perfekt dækøvelse (som desværre ikke er helt så god, når hun får kommandoen) - og farer op når den anden hund er tæt på i bare leg; aldrig aggressivt. Hun elsker andre hunde.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Vi møder en anden hund, som også ligger sig ned, men det er på en helt anden måde og de får også lov til at lege.
Har mødt flere hunde, som ligger sig ned.
Men det med at ligge sig ned og farer sådan frem på en ubehagelig måde, ja, jeg forstår det ikke helt?
Vi havde faktisk en episode med en hund, der gjorder dette og vi lod dem hilse, men det var ikke godt og sidenhen kunne hverken den eller Mickey tåle synet af hinanden.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Alternativt overskrider i dens grænser, den dæmper jer for at få jer til at blive væk, i kommer for tæt på, hunden føler sig presset og går istedet i den modsatte grøft for at få jer væk.
Men det er meget svært at vide når man ikke kan se situationen!
aug 2012
Maggie gør præcis som du beskriver, dog uden at gø men måske lidt lege-knurre lidt og det er kun positivt - men det foregår normalt også med logrende hale.
Hvad betyder denne adfærd?