993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

tæve eller hanhund??? tæve eller hanhund???

Hej igen,

Hvad synes i er det bedste at vælge ( schæferhund)...en tæve eller en hanhund?

Vi har selv kun haft tæver før( bullterrier, lab, dansk svensk) og der har aldrig været problemer med dem...det er selvfølgelig lidt irreterende at man skal give dem trusser på når de bløder.

har også hørt at hanhundene kan være meget mere dominerende og svære at håndterer, men tæverne kan virke yderst hysteriske og meget underkuret når de er i løbetid....

Hvad mener i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tæve eller hanhund???
  • #1   5. sep 2007 jeg tror det afhænger af racen, men jeg vil næsten sige når i har haft bullterrier er det lige meget. det jo en yderst stærk psyke hund i forhold til en behagesyg schæfer... - af dem jeg kender.

synes du skal vælge hvad du er mest tilfreds med og hvad der tiltaler dig mest

• #2   5. sep 2007 Det er jo forskelligt :o)
    Jeg er mest til tæver.

• #3   5. sep 2007 Og jeg har aldrig givet Daisy trusser på når hun har blødt...

• #4   5. sep 2007 Ja vores bulletrrier havde ble på når hun var i løbetid.....ja det gav min kæreste den altid på...

• #5   5. sep 2007 Hvorfor er du mest til tæver?

• #6   5. sep 2007 Jeg får aldrig en hanhund.. Jeg gider ikke al deres strinten og humpen.. Og jep har passet en rottweiler han.

Tina S: det er ikke og bliver aldrig brugt i mit hjem.. løbetidstrusser..

• #7   5. sep 2007 Gider i ikke være søde at begrunde jeres svar feks hvorfor en han er bedst eller hvorfor en tæve???det ville være super.

Har hørt at tæver knytter sig mere til en og hele familien ..specielt børn, hvor hanhunde knytter sig mest til dem som træner dem. ALTSÅ det er stadig en schæferhund jeg taler om.

• #8   5. sep 2007 Hmm..
    Personligt er jeg mest til Hanhunde.. Har jeg altid været.
    De prøver somregel grænser af, og kan vise dominans ja, men det er jo mest bare i en periode smiley .. til de finder ud af hvem der bestemmer.. Lidt ligesom små børn. Hehe
    Kan ikke svare på om Hunhunde ka være hysteriske, for har kun ejet 'hankøn' smiley

• #9   5. sep 2007 Det er jo umuligt at sige hvad der er 'bedst', eftersom vi alle er forskellige smiley

• #10   5. sep 2007 Har haft schæfer tæve og ville vælge en tæve igen, hvis jeg skulle have en schæfer, men ene og alene grundet hende, har aldrig haft en han...

Min begrundelse for, at ville vælge en tæve, er at hun var så hengiven over for både min daværende mand og vores fælles to børn, så det halve kunne være nok, hun var måske endda også en smule overbeskyttende overfor ungerne, det er meget muligt, at en han ville have samme adfærd, men da jeg aldrig har haft en han, kan jeg ikke udtale mig om det :o)

• #11   5. sep 2007 Ja, jeg mener også at tæver er mildere..

• #12   5. sep 2007 "tæverne kan virke yderst hysteriske og meget underkuret når de er i løbetid...."

Jeg har en schæfertæve og vil aldrig bytte hende væk for en million hanhunde.
    Og det der står oven over kan jeg slet ikke genkende i min tæve.

• #13   5. sep 2007 Jeg har valgt hanhund begge gange jeg har haft schæfer. Den ene gang fordi jeg ikke rigtig gad eventuelt svineri med løbetid og så fordi tæverne kan blive lidt ved siden af sig selv i den periode. Og så skal man passe så meget på dem, når de er i løb ;o)

Anden gang valgte jeg hanhund af de samme årsager som ovenstående, plus det, at vi træner brugshundesport og så synes jeg der er lidt besværligt, hvis damen ikke er stabil året rundt.
    Samtidig havde jeg jo vænnet mig til hanhunde-temperamentet, som jeg ikke synes er specielt besværligt - hanhunde er nok lidt mindre hysteriske, men skal til gengæld oftere have at vide hvor skabet skal stå mens de vokser op.

Humperi er ikke et problem, hvis man har fået sat forholdet på plads inden kønsmodningen...

En hanhund er superhengiven, og ikke bare overfor den, som den træner med, men overfor alle, som den betragter som en del af sin flok.
    Men det tror jeg er fælles for begge køn...

Jeg har overvejet i det små at få en tæve næste gang - det er min mand, der træner med Cassius og jeg tror, det vil være lettere for mig at træne med en lidt blødere tæve.... Måske ;o)
    Men jeg er nu generelt mest til drenge ;o)

• #14   5. sep 2007 Tæverne er p.... hysteriske. Det skal der ikke herske tvivl om.

Jeg har tæve nu, og har haft tæver alle de år jeg har haft hunde. Den næste skal være en han ;o)

• #15   5. sep 2007 Ane_Mari N, haha gud ja ka jeg da huske fra min mormor og morfar's gamle hunhund.. Den lettede både ben, og 'hyppede' på sine bamser.. Nøjaktigt som en hanhund! ;D haha..

• #16   5. sep 2007 Tæve- ofte mere førbar = lettere at træne, klart en fordel som første træningshund.
    Løbe tid de tæver jeg har haft har ikke haft problemer med løb og svineri og kunne ikke drømme om bukser.

Han - ingen løbetid, tåler ofte lidt mere end tæver, kan være en stor mundfuld som første gangs træningshund, og hanner er i løb året rund, tæven kun to gange om året *SS*

Tæver mindre end hanner.

• #17   5. sep 2007 og vil da lige sige at jeg træner tæve , min mand hanhund

• #18   5. sep 2007 og har nu heller aldrig oplevet min tæve være "underkuet" år hun er i løb, men har mange gange oplevet vores gamle han være totalt unden for rækkevide, når der er tæver i løb.

• #19   5. sep 2007 Ane_Mari N, Haha det må dælme se sjov ud.. ;D

Hehe, I må også sove godt (:

• #20   6. sep 2007 Vores hanhund er meget kærlig og har virkelig knyttet sig til både christian og jeg.

Han er utrolig hengiven, men tilgengæld skal han ofte have at vide, hvordan vi leger og at det ikke er på hans premisser.

Det største problem vi har med ham er, at han ikke kan døje andre hanhunde oh mænd og store damer, må ikke komme for tæt på, når jeg lufter ham.
    Han er meget beskyttende og det kan være skide irriterende og jeg er åbenbart ikke stærk (psykisk) nok til at overbevise ham om, at JEG nok skal klare de situationer, hvor der enten kommer en løs hanhund, eller en fuld mand, som skal spørge dumt.

Jeg er ret vild med min hunds drive og energi og jeg elsker den kraft han besidder og at han altid er top klar til "kamp" (og her mener jeg træning, en løbetur, en cykeltur, leg med anden hund, eller lign.) og at han ALDRIG har dage, hvor han er dvask, doven, eller hysterisk.

Men på trods af hans højt elskede temperament, er det nok til at jeg aldrig skal have en hanhund igen, for mine oplevelser med Tjalfe har fået mig til at miste lysten til endnu en dominerende hanhund, eller værre endnu, en utryg og usikker hanhund, som straks går i forsvarspossession og bliver farlig.

Aldrig igen, MEN nu har vi jo også overtaget en problemhund og han har ikke set andre dyr, før han var 8 mdr., så det er vel egentligt ikke så underligt, at han er lidt dum, når der kommer andre hunde hen imod ham.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud til en schæferhunde klub og se dem træne og så kan du også se forskellen på tæver og hanhunde i aktion og spørge ejerne til råds. Der findes altid mennesker, som har haft den samme race i 20 år og som går op i dem med liv og sjæl.

Kommentér på:
tæve eller hanhund???

Annonce