{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bedre indendørs forhold for landbrugsdyr
  • Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #1   15. maj - og her er godt udendørs liv for grise.
    Billedet er af nogle af dem, jeg havde på gården/skolen i Slangerup for mange år siden. SKØNNE grisebasser smiley

profilbillede
  • #2   16. maj Jeg holder meget af grise (både på tallerknen og i levende live smiley ). Engang når tiden er til det skal jeg have nogle af de gamle danske sortbrogede grissebasser. Og ja, det bliver frilandsgrise. Først og fremmest til eget brug, men også til lidt salg (pønser lidt på en gårdbutik - vil udvider nok dyreholdet med nogle Herefordere til næste år smiley ). Der må være andre end mig, der sætter prise på et dejligt stykke svinekød med en helt anderledes smag end det 'tamme' kedelige hvide noget man kan finde i køledisken smiley

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #3   16. maj Jeg kommer gerne og køber en halv gris, Mette smiley

Kødet fra skolens grise var SÅ lækkert. Nogle af eleverne nægtede dog at spise det. De havde jo næsten lige ligget og nusset med smågrisene i halmen, så spise dem kunne de virkelig ikke smiley

• #4   16. maj Jeg siger til når jeg engang har en halv gris til salg smiley
    Kødet fra grise der har gået udenfor hele livet er bare så meget anderledes end det konventionelle. De gamle sortbrogede har mørkere kød og de er federe end de moderne lyserøde. Fedtet sidder bla. som marmorering inde i kødet. Jeg blev solgt til dem dengang jeg som agronomstuderende rendte på dem i et tema-fag om avl, hvor der også var en hel del om gamle racer hvor vi også var ude og 'gramse' på de gamle racer. Og jo flæskestegen har pletter, men dem kan man ikke smage smiley

Kommentér på:
Bedre indendørs forhold for landbrugsdyr

x