{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

At ha' store og små hunde sammen.. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring/oplevelser med at ha' markant små hunde og markant store hunde i samme hjem ?!
Jeg har gået og tænkt på det i et par dage nu..
Jeg kender til 2 'episoder' med dette...

1. Var at parret havde en D/S. En lille en, den mindste i kuldet.
Så skulle manden selvfølgelig ha' sig en Rottweiler ligepludselig og købte en hvalp.
Der gik ikke lang tid før at de måtte gå af med Rottweileren igen, da D/S'en sad oppe i sofaen og nægtede at komme ned når Rottweilerhvalpen var i rummet...

2. Var min veninde der fortalte om et ægtepar der har Chihuahuaer.. En 2-3 stykker. Så anskaffede de sig en Engelsk Mastiff.
Da mastiffen var 1 år gammel, bed den en af Chi'erne så den skulle opereres..
Mastiffhvalpen blev aflivet...
Jeg ved ikke i hvilken sammenhæng, mastiffen bed Chi'en. Men det har jo ikke behøves at være i mere end lidt voldsom leg, før at sådan en lille Chi' kommer til skade....

I begge tilfælde synes jeg bare at der er udvist uansvarlighed og det virker ikke særligt gennemtænkt noget af det....

Så eftersom at jeg kun har 'oplevet' 2 tilfælde, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i andre har prøvet eller set hos andre.....

Det er ikke fordi at jeg overvejer at anskaffe mig en hund til. Det er bare simpel tankevirksomhed og nysgerrighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ha' store og små hunde sammen..
  • #1   9. sep 2007 Aner det ikke men følger da lige lidt med...

• #2   9. sep 2007 kender en episode med en Shæfer og en japansk spids. hvor kåd leg førte til at Shæferen kom til at brække ryggen på den japanske spids (hvalp)

• #3   9. sep 2007 Det kan jo sagtens lade sig gøre, man skal selvfølgelig vælge racer der kan hamle op med hinanden mentalt, også skal man jo vide hvad man har med at gøre, dvs have GRUNDIGT kendskab til begge racer og være god til at læse sine hunde - det er nok der de fleste fejler, de vælger racer der ikke "harmonerer" og de kan ikke se de signaler hundene sender....

• #4   9. sep 2007 Hejsa..
    Vi har lille Sacha som måske vejer en to-tre kilo.. og så har vi Chika som er en grand danoise, og altså bliver meget stor.. udover det har vi Coco som er 54 cm og noget af en krudtugle.. vi har så absolut ingen problemer! Sacha bestemmer, og hun skal nok fortælle dem hvor skabet skal stå, hun leger fint med dem uden problemer. hun sover tæt op af Coco i hundekurven om natten smiley udover dette.. har min mor og far også en schæfer og en cavalier, dette er der heller ikke det mindste problem i, de elsker hinanden over alt på jorden.. så det er vist langt fra altid der er problemer smiley

• #5   9. sep 2007 Altså min Laura leger bedst med de store hunde. Hun er alt for voldsom til dem på hendes egen størrelse. Men hun er heller ikke super lille..
    Hun er Mops/Terrierkryds og kommer nok til at veje ca 10 kilo. Så hun er ikke mini.
    Vi har en Chi'hvalp på hvalpeholdet og den er bare så bittemini i forhold til selv lille Laura....

Så Laura ville bestemt egne sig til de store hunde, men stadigvæk - Hun er ikke mikro som f.eks Chi'er, Yorkie og Pomeranian..

• #6   9. sep 2007 Sacha er virkelig lille og spinkel. selvfølgelig kan der ske uheld (er ikke sket endnu) men det fungerer rigtig godt her hos os. ungerne elsker hende, for hun kan ligge ved dem og blive nusset og de kan holde hende når vi går tur.. men jeg er mere til de store hunde, så vi har lidt af hvert smiley

• #7   9. sep 2007 min lille chihuahua går tit sammen med min svigerfars amerikanske blldog. de har kendt hinanden siden de var hvalpe. og den store passer meget på den lille. den lille finder sig ikk i noget som helt og det er faktisk den lile der bestemmer dvs spiser først mm. de er noget så skønne sammen.

• #8   9. sep 2007 Har to store Gd'er og Humphrey sammen...... Der har ALDRIG været noget.....
    Inden Humphrey kom, havde vi en Chihuahua, sammen med dem... Ingen problemer der.... Chihuahua ( Sweeti ) Bestemte alt... hvis hun lå i deres kurv eller noget... så lå de på gulvet...

• #9   9. sep 2007 Vi har en dobermann 72 høj og en blanding gravhund/beagel 32 høj de kan ikke undværre hinanden.. og her hjemme er det den lille som bestemmer

• #10   9. sep 2007 Alberts bedste ven er en stor hund. I hvert fald i forhold til ham smiley De elsker hinanden overalt på jorden.

(link fjernet)

• #12   9. sep 2007 Min veninde havde da en Lahsa Apso da hun købte sin amstaff. Det gik rigtig godt, og det var den lille da bestemte hvis de kom op og toppes ( hvad de næsten aldrig gjorde ). De burde ha været omvendt da, amstaffen var en tæve og lahsaen en han.

Den eneste ulempe jeg lige kan tænke på, er at den store kan komme til at træde på den lille i leg - det er ikke skide godt, hvis den lille er 3-4 kg, og får 30 - 40 kg ovenpå sig.....

• #13   9. sep 2007 Herhjemme har vi Lady (toypudel) og Bette (lab. blanding) det fungerer rigtig godt. Bette driller Lady en gang imellem, men ellers er der intet smiley
    Det er Lady som bestemmer.
    Det sker en gang imellem at de leger (når lady har lyst, selvfølgelig :b ), og det er ikke nogen "nærleg", Lady står og gør, og Bette farer gennem huset, mens Lady løber lidt frem og tilbage smiley

• #14   9. sep 2007 Mine forældre har en schæfer (Dino) og en d/s gårdhund (Tejs)

Dino havde de i ca. 2 år, så kom Tejs, og de er faktisk lige gamle.. Ca. 3 år i dag.

Der har ingen problemer været...

• #15   9. sep 2007 Vi har 2 grand danois og en fransk bulldog, det går helt fint..

• #16   9. sep 2007 Vi har haft Akita ( dem vi har nu ) med en Shiba . .

Der har aldrig været noget . . ´

• #17   12. sep 2007 jeg har haft en rottweiler sammen med en Amerikansk Cocker.. Her var det den bette der bestemte, nok både fordi hun var ældst og var der først..
    Så selvom Buster (rotti) han var noget af et skrummel at tumle med, så var det altid Sissi (cocker) der satte ham på plads.. og endnu bedre.. min kat bestemte over begge hundene, og de havde respekt for hende, selvom de jo faktisk begge ku knække nakken på katten.. smiley
    såååeh tror det er et spørgsmål om hundenes personligheder.

• #18   12. sep 2007 tak for jeres feedback, fik jeg slet ikke sagt.....
    Glad for at det langfra er som de tilfælde jeg har hørt om !!!
    Men det kommer jo også an på som nogle siger at hundene skal passe sammen, på trods af størrelsesforskellen..... smiley

• #19   12. sep 2007 Stine P - jeg er ret overbevist om at racernes psyke skal passe lidt sammen....

• #20   12. sep 2007 Smydi - du kan ikke ha' andet end ret på det punkt !! smiley

• #21   12. sep 2007 Herhjemme er det 13 kg Barney der bestemmer smiley

• #22   12. sep 2007 Bjørnebanden - Han ser også meget bidsk og farlig ud smiley
    Det er en ordenlig flok du har dig der smiley

• #23   13. sep 2007 Stine P
    ja for dælen.. han er en stor farlig hund... blanding af doberman/GD/Rotweiler og pit bull.. hvis du spør ham
    smiley ja flokken var lidt større.. men er skåret noget ned det sidste år .. desværre smiley

Kommentér på:
At ha' store og små hunde sammen..

Annonce