{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Babett i konkurrence. {{forumTopicSubject}}

I dag har Babett og jeg været i Maribo, hvor vi har deltaget i PH – unghundekonkurrence, vi var 11. HF og hunde, som deltog i dagens program.

De 11 øvelser og kommentarer:

ØV. 1 - Fri ved fod: - fradrag på 0,6 p. hunden sider skævt flere gange. Opnår 10,4 p.

ØV. 2 – Apportering: - fradrag på 1,0 p. hund taber apporten 1 gang. Opnår 10,0 p.

ØV. 3 – Halsgivning: - fradrag på 0,2 p. hund drejer lidt ud. Opnår 10,8 p.

ØV. 4 – Spring: - OK– ingen fradrag – opnår 11,0 p.

ØV. 5 – Afdækning: fradrag på 5,6 p. hund kryber 4 gange – hund rejser sig efter 1,40 min. – opnår 5,4 p.

ØV: 6 – Fri ved cykel – OK - ingen fradrag opnår 11,0 p

ØV. 7 – Gerningstedssøg – OK - ingen fradrag opnår 26 p.

ØV: 8 – Spor - OK - ingen fradrag opnår 26 p.

ØV: 9 – Rundering – fradrag på 11,5 p Mangler 1 genstand, bevogtning/halsgivning/tilvejebr. Opnår 19,5 p.

ØV: 10 – Anholdelses opgave, - fradrag på 11,0 p overskrider tiden (max 4 min) tid 5,10 min. opnår 0,0 p.

ØV: 11 – Stop af stokkebevæbnet person – fradrag på 1,9 p – 1 eks. kom. Hund sætter sig ikke. Opnår 18,1 p.

Så vi opnår i alt 148,2 point ud af 180 p. og bliver samlet nr. 7 i konkurrencen…

Dagen startet kl 04,45 – skal være i Maribo kl. 07,00 – Morgen kaffe og brød samt indskrivning og betaling,

Kl. 08,00 starter konkurrencen – og den er først færdig omkring kl. 15,00 – så det er lige en lang dag man skal igennem..

Babett

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Babett i konkurrence.
  • #1   9. sep 2007 Hvor fint smiley

• #2   9. sep 2007 Flot....men ja i må være trætte *ss*

• #3   9. sep 2007 Fint nok.. Bare ærgeligt at i misser de store øvelser, det koster jo dyrt smiley

• #4   9. sep 2007 Jo jeg er træt, har jo kørt det meste af Lolland rund, så og så ud at løbe og gå spor,, det er sq hårdt, men det er skide sundt at få rørt sig..

Så er det dejlgt m,ed et varmt fodbad oven på sådan en dag..

• #5   9. sep 2007 Annette A

Ja, men sådan er det når man har med levende dyr at gøre..
    Men det er jo den samme hund man har med ud og den samme man har med hjem..

Næste gang bliver om 14 dag, så er det Sjællandsmesterskaber, som Babett og jeg er udtaget til..

Så nu skal der lige lægges let ekstre i selen og trænes på en del af øvelserne...

• #6   9. sep 2007 Jamen det ser jo ikke helt skidt ud ;o)

Det er altid rart at få afgjort, hvor der skal finpudses og hvor der liiiige skal lægges lidt ekstra opmærksomhed... - specielt når man som du skal til sådan en sjov konkurrence som et Sjællandsmesterskab.

Hvad siger du selv, er du tilfreds med resultatet?

• #7   9. sep 2007 Hvad gik galt i 10`eren, den plejer du da ikke at miste?

Vi har jo også lige haft DM udtagelse i patruljeklassen, men vi var ikke gode nok. Desværre fik vi ingen med til DM fra område 3.

• #8   10. sep 2007 Winther :

Hvad der gik galt på 10'er?

1. Jeg fumler med at få kabinhagen af hunden,
    2.. Da hunden så er sendt afsted, og jeg spurter afsted efter hunden, tager jeg fejl af terrranget.
    Fig. løb ind på et gl. togspor, hvor der er volde på begge sider, jeg tro at det er en bred å, og forsætter op ad en skrænt, og kommer in i noget tæt bevoksning,

Hunden kommer tilbage til mig, så jeg må sende hende af sted igen, og nu råber fig. AV.

Fig står ikke mere end 2½ m. fra mig, men jeg kan ikke komme hen til ham, da jeg har fanget mig selv inde i dette tæt bevokset.. så jeg må kravle og under og over gren mm..

Da jeg så når frem. godt forpustet, visiter og fører fig ud. ja, så var der ikke mere tid tilbage.. 5,10 min.

Så det var nogle dyrer point at smide.

------------------------------

Surt ikke at opnå point til udt. hvad så skal du med som fig.?

Vi hat 2 hf. sek.1 som skal med, begge i patruljekl.

• #9   10. sep 2007 Nej fik slet ikke nok point.
    Område 3 har 1 sektion 1 med, de skal jo ikke have så mange point da de har reseverede pladser.
    Højeste point sektion 1 er 223, laveste 202,8
    Højeste point sektion 2 er 227,7, laveste 217,9
    Den højeste pladserede var faktisk en Alderslysthund, som er højavl....

Husk, giv dig bare god tid til karabinhagen i øvelse 10, husk at kigge op inden du slipper hunden, er fig væk, så nedlæg protest, for han må først løbe når hunden er sluppet og på vej, har man først sluppet så er det for sent. Belært af bitter erfaring smiley

• #10   10. sep 2007 Vi var 8 hunde til udtagelsen, blev nr 4 med 194, et eller andet, bagefter synes jeg egentlig det var godt nok, det var første patruljekonkurrence for mig, var oppe mod gode erfarne HF og spor og felt var svær og det blæste en hel pelikan..så, kommer da bare igen næste år, prøvede da, modsat andre patruljehunde som ikke gjorde smiley

Kommentér på:
Babett i konkurrence.

Annonce