1.951 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
skambid skambid
er der nogen der er skide seje til det med skambids paragraffen ?
0 synes godt om
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Definition af skambid
?Et skambid er defineret ved følgende:
Flere dybe, punktformede sår, der når dybt ned i underhuden eller penetrerer ned i muskulatur; det skal tydeligt fremgå, at der er tale om flere bid, og at det er foregået med nogen voldsomhed, eller
udrivning (dyb flænge) i underhud/muskulatur (altså ikke kun i huden/skindet), eller
bidlæsioner, der medfører tab af væv (bortset fra ubetydelige skader på hundeører), eller
bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter.??
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.559
Der ligger en masse tråde om det emne her i galleriet.
https://www.hundegalleri.dk/forum/sogeresultat?search=skambid
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
ejer påstår at politiet ikke vil gøre noget - politiet vil ikke snakke med mig før imorgen, så jeg vil bare være forberedt.
mar 2008
maj 2009
Om politiet taler med dig i dag eller i morgen ændrer vel ikke så meget, hovedsagen er, at de vil tale med dig og gøre noget ved situationen.
Håber, at du ikke er kommet alt for meget til skade.
maj 2009
Ejeren til den bidende hund har vel taget sig godt af dig.
mar 2008
det er desværre ikke første gang den bider. jeg havde håbet at kunne blande politiet uden om, men ejer vil ikke fjerne hunden..
Vi ville jo gerne havde den væk, så vi ikke skal være bange for at gå i vores egen have og gård. Men jeg må jo tage den ned politiet og udlejer. øv!
maj 2009
Hvis der har været flere episoder som er meldt til politiet, så skal de reagere.
Jeg kan slet ikke forstå, at ejer reagerer sådan.
En ting er, at vedkommende er glad for sin hund og nødig vil miste den, men så må vedkommende jo tage ansvar. På med mundkurv og snor.
Håber, at udlejer også tager det alvorligt.
mar 2008
første episode er desværre ikke meldt til politiet, da hende der blev bidt ville lade tvivlen komme dem til gode...
maj 2009
Jeg synes at det der gør det endnu værre er at det er en der bor i samme hus, og at det kan udvikle sig til nabokrig.
Håber, at hende der ikke har meldt det til politiet vil tale med politiet nu.
mar 2008
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
Håber politiet er behjælpelige her.
Rigtig god bedring til dig
sep 2017
Følgere: 547 Emner: 157 Svar: 10.816
Mit bud er at ejer får en bøde af klækkelig størrelse, men at hunden får lov at leve. Måske med påbud om line og/eller mundkurv.
God bedring med hånden
mar 2008
Jeg må se hvad politiet siger imorgen.
var reglen om skambid ikke engang, at 1 sting var nok?
Øv jeg håber den bliver fjernet. Ellers vi jo selv tvunget til at flytte.
sep 2017
Et dybt hundebid kræver efterfølgende penicillin i drop, så det siger noget om, at dit bid ikke er så dybt.
Jeg ville nok forsøge at få udlejer til at overtale damen til selv at skille sig af med hunden, og alternativt kan han smide hende ud. En aggressiv hund, som ikke er under kontrol og som bider, er en overtrædelse af de almindelige ordensregler, som lejere skal overholde. I praksis er det svært at smide folk ud fra lejemål, men det er udlejers hovedpine.
sep 2017
https://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/03kontor/Ind_Udfoersel_Levende_dyr/Rapport_fra_arbejdsgruppen_om_skambid.pdf
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.072
Er meget meget enig. Uanset hvordan hunden er.. så ville jeg virkelig ALDRIG byde den x antal måneder i en pension, uden alm. håndtering, ture osv.
Uanset hvordan hunden er, synes jeg simpelthen, at det er synd for hunden.. hunden er jo ikke OND. Ja måske den har nogle issues.. men der KAN ske bid til mennesker, når man kommer mellem flere hunde, som vil slås.
Igen.. jeg kender ikke omstændighederne, jeg hader bare at se, at hunde bliver låst inde i et bur i x antale måneder eller ÅR.. før de bliver aflivet. Det er sgu heller ikke ok
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 734
Den ENESTE grund til at hunde sidder i frygtelig længe i bur er jo at ejerne vælger at trække sagen i langdrag ved at nægte at aflive når det kræves.
mar 2008
Igår er den på en eller anden måde kommet ud af deres lejlighed og gik direkte efter min ene hund - hvor jeg fik hånden i mellem..
udlejer har bedt hende fjerne den senest imotgen, fordi den slet ikke er står registreret i deres lejekontrakt.
Jeg må sige jeg er ligeglad med om politiet henter den - jeg gav hende muligheden for at undgå det, ved selv at fikse det, hvilket hun ikke ville.
- jeg vil ikke sætte mine hundes liv på spil, eller risikere at børn og andre mennesker skulle blive bidt.
Jeg ringer til politiet uanset hvad. Og så må vi se hvad der sker...
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.072
Jeg kender til ét eksempel.. hvor hunden INTET havde gjort.. den blev hentet og ejeren havde intet at skulle have sagt.
Det var naboer herude, hvor jeg bor, som havde ondt i røven, over en "stor staff" - ja, ingen papirer på den, og den VAR stor.. men stakkels hund..
Ejeren kunne IKKE vælge selv at tage til dyrlægen og få den aflivet.. pga. race (som ingen jo ærligt kender..).
Og NEJ, jeg støtter absolut IKKE op omkring blandingshunde som KAN ligne noget ulovligt, men det var simpelthen for latterligt.. Og gik KUN udover hunden og ejeren.
Så ja, jeg er ret skeptisk omkring sådan noget her.
Lort KAN ske.. men nej, selvfølgelig skal det ikke ske om og om igen, det siger lidt om hundens problematikker, og ejerens manglende evner, desværre.
Det skal lige siges.. jeg har altså INTET imod, at sådanne hunde bliver aflivet.. slet ikke.. de har IKKE ejere der magter deres problematikker.
Det jeg HAR noget imod, er deres evt. tid i en pension, hvor de bare sidder.. uden et alm. liv.. og venter på døden- Ja, det har jeg noget imod, uanset hvor mange den har bidt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Der kan siges meget skidt om sagsbehandlingstider, for nej, det er ikke rimeligt, at de sager tager så lang tid, når det betyder at hundene imens skal rådne op på internater (eller aflives før sagen er afgjort), men er der tale om en farlig hund, så må hensynet til omgivelserne i min verden vægtes tungere end den ene hund, det går ud over.
Det var noget andet, hvis ejer straks undskyldte og sørgede for forholdsregler (hegn, mundkurv, snor osv) så det ikke skete igen, men det er jo ikke tilfældet her.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.780
Hvis ikke første angreb er anmeldt, er der en risiko for, at ejer kun får bøde og pålæg om snor/mundkurv nu.
maj 2009
mar 2008
politiet sendte min anmeldelse videre til deres dyrepoliti, så dem skal jeg kontakte imorgen.
maj 2009
Forhåbentlig har hun taget ansvar og har fundet at andet hjem til den.
Nu mangler hun så bare at ringe på hos dig med et par gode flasker vin og sige undskyld
mar 2008
mar 2008
jeg må indrømme jeg er glad for den ikke er her i blokken længere, så det ikke er os der skal døje med den i mellemtiden.
mar 2008
Men øv hvor har jeg også ondt af pigen.
Jeg ved godt hvilken beslutning jeg selv havde taget hvis det var min hund. Jeg ville slet ikke kunne tilgive mig selv, eller klare tanken om, at det potentielt kunne være endt meget værre!
Jeg skal liiige oven på igen.. jeg kan godt mærke jeg er lidt mere opmærksom når vi går tur. Så i aften tager min kæreste med ud og gå en lang tur, så vi kan gå forbi en masse hunde og få oplevelsen ud af kroppen.
skambid