{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

Hvordan lærer man sin hund... {{forumTopicSubject}}

...At bruge en kurv...?

Jeg har købt en kurv til Baz i stuen også har han en kasse inde i soveværelset...

Kurven inde i stuen bruger han aldrig og ville gerne lærer ham at bruge den, bare når vi har gæster og sådan noget... Også bare når han bliver ældre... Han skal selvfølgelig ikke ligge i den hele tiden...

Kassen bruger han meget...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lærer man sin hund...
  • #1   11. sep 2007 har du et tæppe i kurven i soveværelset så lig det i den nye kurv og se om det ikke hjælper, kan være det er fordi den er fremmede

  • #2   11. sep 2007 Mie

    Han har tempur både i kassen og i kurven, men alligevel vælger han at ligge midt på gulvet...


  • #3   11. sep 2007 Sætter hunden op i kurven ( Faktisk på samme måde, som man lærer en kat at bruge kattebakken).

    Når man har sat hunden i kurven, så får den enkommando, bliv. - Det kan godt være hunden ikke forsrtår det lige med det samme, men så må man blive ved, med at sætte den op i kurven..

    Men til sidst - finder hunden ud af det. - og når den er blevet dygftigt, så siger man bare kurven.


  • #4   11. sep 2007 hej Anja..
    Cadence bruger heller ikke sin kurv i stuen, der lægger hun sig også på gulvet... Men det er nu meget sødt for så bruger hun dørtrinnet som pude..
    følger lige lidt med, måske kan jeg rådne =)

    ses vi lørdag?


  • #5   11. sep 2007 Schæferbanden

    Det vil jeg da prøve... Er der noget jeg kan smide i kurven, eller tage noget af mit parfume på... Han er helt vild med alle mine ting, sko, bukser, undertøj, sko osv osv...


  • #6   11. sep 2007 Jeg har lært mine ordet tæppe - dvs. at vi har et tæppe liggende på gulvet, her går alle tre hunde så hen og lægger sig, når vi har gæster og skal til at spise smiley

  • #7   11. sep 2007 Anja H

    Bare gi den en godbid, så den finder ud af det er dens plads.
    Men måske en bold eller andet, det skal jo ikke være en hel legkasse.


  • #8   11. sep 2007 Er ved at lære Laura 'gå op i kurven'...
    Hun har fanget den på 1½ dag.....
    Gider ikke at hun sidder og glor på at min søn spiser og venter på at der falder noget ned.
    Går hen til kurven og siger 'gå op i kurven' og roser hende når hun gør det.
    Når hun går ud, gør jeg det samme igen og igen og igen. Uden at blive irriteret og snakke surt til hende. Så vil hun nemlig slet ikke smiley

    Hun fangede den hurtigt..


  • #9   11. sep 2007 Det er lige præcis det Stine...

    Jeg vil gerne kunne have gæster og kunne tilbyde dem noget uden Baz står og tigger... Jeg ville også gerne når han var vant til kurven kunne forklare folk at når han ligger der ar han helle...

    Så det er ligeså meget for hans som vores skyld...


  • #10   11. sep 2007 Jeg tror hunde flytter meget rundt i løbet af natten, jeg havde en hund der lå to timer i sin kurv, så to timer på gulvet i gangen og så ind ved siden af sengen. Det kan også være hunden ikke har lyst til at ligge det sted kurven står, man kan evt. prøve at flytte den hen et andet sted og se om det ændre på noget. Min hund vil ligge tæt på os altid så står kurven i gangen og vi sidder i stuen, så ligger han også i stuen, på gulvet eller under bordet.

  • #11   11. sep 2007 Anja H - Ja, er også mit mål smiley
    Men jeg vil så også sige til mine gæster at de skal ignorere hunden når den får denne kommando og at det kun er mig der giver den.
    Det er svært for hunden at gå over i kurven, hvis det lige er så hyggeligt at sidde og blive kløet bag øret istedet...

    Men jeg vil så også bestræbe mig på at Laura har været ude og gå og er tilfreds når hun skal ligge i sin kurv, ellers er det en meget utålmodig lille hund der ligger derovre smiley

    Men øv rigtigt meget. Mest når der ikke er andre forstyrrende elementer som gæster eller børn. Smid evt et par kiks derned eller giv hunden et tyggeben eller noget spændende den kan ligge og gnaske lidt i , hvis den ikke rigtigt gider.
    Men vigtigst af alt ( i mine øjne ) er at den er træt når den skal lære at ligge der smiley


  • #12   11. sep 2007 Stine

    Jamen jeg vil slet ikke give ham kommandoren når der er andre før han gerne vil ligge i kurven... Han skal være tryg ved at ligge der... Og som jeg skrev så skal folk lade ham være når han ligger der...


  • #13   11. sep 2007 Anja - Nå ja, glemte lige at han ikke har vænnet sig til kurven endnu smiley Sorry....
    Men synes selv at det er en super kommando at lære dem... Hader når hunde vandrer frem og tilbage....
    ( Altså når de hár været ude og gå og alt det der smiley .. )


  • #14   11. sep 2007 Stine

    Ja det er netop det... Og tror egentlig også det giver hunden ro at have sit eget spot hehe


Kommentér på:
Hvordan lærer man sin hund...

Annonce