{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Anja S
Anja S
Tilmeldt:
16. jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180

Hvordan lærer man hunden {{forumTopicSubject}}

at lukke døre efter sig ???

Hvalp har lært sig selv at lukke døren op når hun mener hun vil ind efter fodersøg i haven, eller hvis hun har "leget" med naboens hund (læs: løbet ved siden af, de er hegn imellem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lærer man hunden
  • #1   18. mar 2011 Hvordan lukker man en dør op??? Hehe, åbner man den ikk op? Smiler. Jeg har ingen anelse

  • #2   18. mar 2011 (Evt klik og) beløn, når hunden rører døren med snuden eller poten, som du får den til. Hvis det er poten skal der måske et eller andet blødt på det sted hunden skal røre.
    Og så langsomt over lang tid (måneder højst sandsynligt) bevæger du dig længere væk imens hunden bliver mere og mere sikker på, hvad det er den skal. Så prøver du, at lade den lede efter mad og være klar til den kommer ind og så siger du "luk" døren og så gør hunden det og det gør du igen over lang tid, til den gør det ad sig selv. Men hunde er forskellige også mht til træning, så du skal selv prøve, at fornemme, hvad din hund behøver i træningen, for at den lærer det.:-)


  • #3   18. mar 2011 Stine R hedder det så ikke bare at "åbne". For man kan da ikke "åbne i". Lige som det med at bakke baglæns. Man kan heller ikke bakke forlæns. Smiler.

  • #4   18. mar 2011 Hehe, ja du har fuldstændig ret, fesen humor vi har hva (;

  • #5   18. mar 2011 Ja det tøt siges. Undskyld TS.
    Jeg har været ved at lære Charlie det. Først skulle han lære at røre en genstand med snuden (targeting(staves)). Jeg fandt ud af ,ved at spørge herinde, at det var smartest at lære ham at "dutte" på en "Post-it" blok. Når hunden kan det så kan du sætte "post-it" på de ting du vil have den til at røre.
    Håber at det gav mening. God fornøjelse.


  • #6   18. mar 2011 Jeg tror ikke du kan lære den at lukke døren efter sig, uden en masse træning, men det kan lade sig gøre, og så skal du nok stadig stå ved døren og bede den om at lukke *GG*

    - - - -

    Det hedder lukke op eller åbne, og lukke. Der er ikke noget der hedder åbne op - det er dobbeltkonfekt og egentligt udtryk for dårlig sprogbrug.


  • #7   19. mar 2011 Tusind tak for jeres svar - er slet ikke i tvivl om at opgaven ikke er umulig, men temmelig tidskrævende smiley

    Det giver rigtig meget mening med de måder I beskriver det kan indlæres.

    Havde lidt håbet på at hund selv kunne tænke sig til at lukke efter sig, ligesom hun selv har fundet ud af at åbne smiley
    Nu er hun selvfølgelig ikke så gammel endnu, og har stadig masser at lære (for at sige det pænt smiley

    Tror dog jeg i første omgang vælger bare selv at lukke døren eller evt. træne børnene til det


  • Leo
    Leo Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 76
    #8   19. mar 2011 Det er nu ikke så stort et problem. Jeg ville også bruge target med f.eks. post it. og så lang tid tager det heller ikke, og så er det en lidt hyggelig form for træning

    Her er et eksempel, men søg evt. selv videre

    http://www.youtube.com/watch?v=LAI-2ySlrI4


Kommentér på:
Hvordan lærer man hunden

Annonce