{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Løbetid og munkepeber status {{forumTopicSubject}}

For ikke så længe siden lavede jeg et opslag om munkepeber, da jeg forventede at Penny snart ville gå i løbetid. Og ja, ganske rigtigt; 'dutten' blev mere og mere hævet og torsdag i sidste uge begyndte hun så at bløde. Clinton har fået en kapsel munkepeber dagligt på morgenmaden siden og Penny får clorofyl på maden både morgen og aften. Vi er på dag 6 og Clinton er stadig totalt afslappet omkring det. Så indtil videre virker det smiley Og nej, de får selvfølgelig alligevel ikke lov at være alene sammen smiley Og kan vi ikke lige holde dem under opsyn så sidder de i deres bure i bilen.
Penny er god til at holde sig ren, men virker sådan lidt somom det er pi***trælst hele tiden at skulle stoppe op og slikke sig bagi. Og så er hun TRÆT og sover meget mere end hun plejer.
Jeg er spændt på om det bliver nødvendigt at sende Clinton på et par dages ferie hos min mor eller om han kan blive hjemme også når hun er højløbsk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid og munkepeber status
  • #2   12. jul 2022 Det må jeg prøve, når Miley kommer i løbetid.
    Tak for tilbagemeldingen


  • #3   12. jul 2022 spændende ...

  • #4   12. jul 2022 Hvad hedder de kapsler du bruger?
    Jeg kan kun finde det i korn


  • #5   13. jul 2022 Jeg kunne heller ikke finde Munkepeber i anden end kornform - og det tror jeg jeg ville få lidt svært ved at få Clinton til at spise. Så jeg søgte på planten som man får munkepeber fra smiley Agnus Castus (gæt selv hvad castus betyder på latin smiley ).
    Jeg købte nogle tabletter, der hedder Vitex i helsebiksen.dk. De er mod menstruations-issues. Virkningen hos hanhunde er kort fortalt at stoffer i agnus castor stimulere hypofysen til at udskille prolaktin. Et hormon der hos hanner hæmmer sexualdrift og libido.
    Dag 7 - Clinton er stadig ikke specielt interesseret i Pennys bagdel smiley


  • #6   13. jul 2022 @Hippie og Hektor. Jeg aner ikke hvad der sker hvis man giver det fast i en lang periode. Det gør ret basalt ca. det samme som en kemisk kastration. Det er hormoner man er inde og pille ved og at ændre hormonniveauer ud af normalområderne medicinsk i længere perioder er ret ofte associeret med en forøget kræftrisiko. SÅ hvis jeg havde en hanhund, hvor permanent var et issue at han var hanhund, så ville jeg vælge en kastration.
    Generelt skal man være forsigtig med at pille ved køns-hormonniveauerne på meget unge dyr. Man kan godt få lavet noget rod, der aldrig bliver godt igen.
    Min hanhund er 6 år gammel og planen er Penny skal steriliseres enten efter denne løbetid eller efter den næste. Efter hvilken afhænger af hvordan hun udvikler sig.


  • #8   13. jul 2022 At han er et hormondyr hører med til at være 8,5 mdr gammel. Det ville jeg bare leve med smiley

Kommentér på:
Løbetid og munkepeber status

Annonce