Seperationsangst og alene hjemme Seperationsangst og alene hjemme
Hej med jer. Jeg står helt grædefærdig over min lille hund på 3 år. Hun kan simpelthen ikke være alene hjemme, og hun hyler og gø'er hvis jeg går fra hende. Jeg tænker at der kan være noget seperationsangst, da det er så slemt at jeg ikke bare kan gå ned med skraldet, uden hun begynder at gø og hyle.
Når jeg er på arbejde, har jeg hende med i bilen, hvor hun sidder i transportburet, men det holder bare heller ikke helt i længden, især når hun netop har den seperationsangst. (Jeg er bede ved hende ca. hver 2 give for at gå en lille tur, mad og vand)
Nogen der har nogle gode tips, eller evt. en god hundadfærdsbehandler? Måske en hvor hunden kan komme derud og blive trænet.
Håber nogle kan hjælpe
Vh en meget ulykkelig hundemor.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.728
Vil du hellere have en fra det private, skal du vælge fra denne liste: https://sea-hund.dk/find-en-adfrdsradgiver
Det eneste sted hvor du kan aflevere hunden og få den trænet, er hos hundevrøvleren i Faxe. Han er eminent til at pille livsglæden ud af alle hunde, og skabe en apatisk hund som aldrig gør væsen af sig. Personligt synes jeg en aflivning er et bedre alternativ end hans metoder
jul 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jul 2019
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 903
sep 2017
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 903
Skal den "bare" lære det, så kan den sikkert godt trænes i det, imens den er alene indimellem, men optimalt mener jeg ikke det er.
Det er min mening, du behøver ikke være enig.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
Det skal nok starte med at du sammen med en adfærdsbehandler finder ud af om hunden reelt har seperationsangst eller om den bare ikke har lært at være alene.
Hvordan har den det med at sidde i buret i bilen? Er den rolig eller sidden den også og hyler der?
Og mht at sende en hund i træning; det vil ganske enkelt ikke kunne løse dit problem. Det er noget, der skal trænes i DIT hjem og sammen med dig.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Det eneste du kan gøre for din hund er at finde en fantastisk adfærdsbehandler. Der er allerede linket til sea-hund herinde. Jeg ville uden tvivl tage fat i en af dem.
Det er ikke en umulig opgave. Men det kommer til at tage TID, blod, sved og tårer.
Har lige været igennem et forløb hos en adfærdsbehandler med min pige. Fra nov. til nu. Hun har først nu lært at være tryg ved at være alene hj. og kan til tider godt blive små bekymret. Hun var slet ikke i nærheden af at have svært seperationsangst.
Så vil du løse problemet. Så anskaf en behandler og LYT IKKE TIL GODE RÅD HERINDE. Folk herinde har ikke set din hund eller dens adfærd.
Håber virkelig for både dig og din hund at du finder en god behandler. Jeg ved selv hvor energikrævnede det er at have en hund med "adfærdsproblemer".
sep 2017
Jeg er nu sikker på at de fleste uddannede adfærdsbehandlere kan give langt, langt bedre råd end både du og jeg til sammen
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.478
jul 2019
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
Hund med bragende seperationsangst SKRIGER, hyler, gøer, savler vanvittigt, er frygtsom, måske apatisk og prøver måske at flygte ud for at finde ejer, den vil ikke tage godbidder/mad eller aktivitslegetøj, den vil ikke ødelægge ting eller underholde sig selv, den falder IKKE til ro på noget tidspunkt. den er hamrende utryg og ingen radio eller aktivitslegetøj i verden ville hjælpe her.
Det svare måske lidt til et menneske med frygt for edderkopper bliver dækket af fugleedderkopper og skal lære at accepterer det ikke er farligt..
jeg tror at en adfærdsbehandler der er ærlig, vil indrømme at med meget alvorlig seperationsangst der har varet i lang tid er det ikke super meget man kan gøre, og den kommer aldrig til at lære at være flere timer alene, det tror jeg simpelthen ikke på.
sep 2017
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
Det kan sagtens være den ikke har svær seperationsangst, og så er det jo fint at man måske med tid kan få trænet det væk med hjælp af adfærdsbehandler.
Seperationsangst og alene hjemme