{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

seperationsangst {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

Vores shih tzu på 10 mdr lider af seperationsangst, og kan slet ikke lide at være alene hjemme.

Hvad jeg kan læse mig frem til, så skal vi starte træningen forfra med alene hjemme træningen, men hvordan er det lige man gør det, når vi har arbejde der skal passes, og ikke rigtig har nogen i nærheden som kan tage ham om dagen??

vil meget gerne have det til at fungere da han har ødelagt rigtig meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seperationsangst
  • #1   28. maj 2011 Puha altså - det tager jo tid...
    Det er næsten umuligt at gøre hvis man ikke har fri et stykke tid. Hvis du kun gør det i weekenden og får et fremskridt (lad os sige 5 min ad gangen) - så ryger han jo tilbage på 0 når du så efterlader ham i 7 timer (en arbejdsdag ca.)


  • #2   28. maj 2011 nej vi har prøvet med bur. gør det ALDRIG aldrig aldrig nogensinde mere. han var så ked af det at han mistede en negl på begge forpoter fordi han kradsede sådan.

    Vi har 2 uger ferie hvor vi skal afsted på ferie, så vi kan ikke få mere ferie. min mand kan evt tage ham med på arbejde om dagen, men tror i det er fint nok så kun at træne om aftenen og i weekenden. om dagen vil han som sådan så ikke være alene.

    det er fordi han trykker sig så meget til mig. han skal være tæt på mig konstant. prøver at lære ham at være selvstændig, men ved ikke om det er fordi det hovedsageligt er mig der går tur med ham, træner med ham og putter med ham.


  • #3   28. maj 2011 Altså jeg ville helt klart vælge at manden tog ham med på arbejde hvis det er muligt - det er synd han skal gå og være utryg 7-8 timer om dagen "bare" fordi I ikke har ferie..
    Dog skal I så også tænke over hvor lang tid manden kan have ham med på arbejde, men jeg tror ærligt talt ikke det kan lade sig gøre kun om aftenen og i weekenderne - det skulle i hvert fald undre mig smiley


  • #4   28. maj 2011 jeg synes personligt det er dumt at tage hunden med, man trækker bare problemet i langdrag.

    molly har også været meget angst. og har røvet alt muligt.

    bl.a
    - lukke hende i haven og søge godbidder, mens jeg gør mig klar til at køre, så hun ikke stresser op.

    - prøve at lukke hende i diverse rum, og se hvor hun indfinder sig bedst.

    - forskelligt aktiverinslegetøj (vi bruger marvben med leverpostej (frossen)

    - Give hende noget der dufter af mig.

    osv.

    jeg optager hver gang hun er alene, så jeg kan høre hvor meget aktivitet der er..

    tror man skal prøve sig lidt frem hvad der er bedst for hunden. Jeg har fundet ud af jeg ikke skal give hende for meget opmærksomhed iinden jeg går, så stresser hun op..


  • #5   28. maj 2011 Prøv at google hundepsykologen. Hun har altid så mange gode metoder til alting.

    Det er uhyggeligt vigtigt at I får løst hundens problem. Hvis det kræver at I tager mere ferie, så må I gøre det. Hunden har ikke bedt om at bo hos jer, og derfor er det mindste I kan gøre at opfylde dens behov og træne den til at blive afbalanceret.

    Held og lykke. Vi kender problemet, og det kan bestemt lade sig gøre at løse det - det tager blot tid og kræver tålmodighed, samt små rolige fremskridt hele tiden.


  • #6   28. maj 2011 det er desværre helt umuligt med mere ferie, da jeg er ved at videre uddanne mig så der er ikke mere ferie at gøre med.
    min mand er selvstændig, så han kan have ham med et par uger. men han kan også komme ud for at han skal køre ud.

    men jeg vil prøve hundepsykologen. det er noget værre noget. for det er jo vores dejlige hund, som vi bestemt ikke vil være foruden.


  • #7   17. mar 2013 Hej Camilla,

    Læste ditindlæg og står selv i samme situation.

    Jeg ved indlægget er af ældre dato, men er nysgerrig for at høre om i fandt en metode der virkede??
    Har nemlig umiddelbart selv ramt muren hvor intet virker.


Kommentér på:
seperationsangst

Annonce