{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Seperationsangst {{forumTopicSubject}}

er der mon en herinde, som kan give gode råd og vejledning til hund med seperationsangst? Evt. en som kan henvise til en super dygtig adfærdsbehandler indenfor området og gerne nær Aarhus?

Skriv gerne PB hvis du kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst
  • #2   28. nov 2018 Hvordan har du grebet det an at starte forfra?
    Hvordan har du forladt hunden?
    Hvor meget plads har hunden at være på?
    Radio? Hvilken slags musik?
    Overvågning?


    Hos os har han køkken og stue (hænger sammen og kan ikke rigtigt gøres mindre) ca 40 m2
    overvågning via ipad, desværre uden lyd, men vi ringer hjemmetelefonen op og hører via den vej. En anden ipad optager samme vinkel, men optager på film, som vi senere kan kigge på og vurdere, hvad vi kan gøre.
    Radio tændt på P8 (jazz)
    Får et tyggeben (ikke altid han gider det)
    Vi siger hej hej, når vi går.
    Han rejser pludselig, går hen til døren vi gik ud af og begynder at hyle og gø. Sidder og venter på at døren går op.

    Vi har forsøgt at give ham en flaske med foder - den er han meget optaget af, og den holder 25-30 minutter. Men så snart flasken er tom, bliver han temmelig højlydt i form af hylen og gøen.


  • #3   28. nov 2018 Jeg kan varmt anbefale Estel der har Holistisk hundetræning (på facebook), hun er uddannet adfærdsbehandler og rigtig dygtig! Og sød at snakke med.. Prøv at skrive til hende smiley

  • #4   28. nov 2018 Tusind tak, det vil jeg prøve smiley

  • #5   28. nov 2018 Hvordan stimuleres han før alenetid og hvor hurtigt efter stimulering forlader I ham?

  • #6   28. nov 2018 Det er meget forskelligt. Vi har prøvet os frem med lidt af hvert, men der har ikke rigtigt været den store forskel hvad træningen angår, desværre.
    Har du nogle gode bud på, hvordan vi evt, kunne prøve? Jeg tager gerne imod forslag, da jeg kun ønsker at få trænet problemet væk. Jeg synes selv, vi har prøvet utrolig mange forskellige ting, men vi har ikke fundet lige det, der gav mening for os at fortsætte med.

    Det skal siges, at vi faktisk kun ved, det er et problem, fordi vi har overvågning på. Vi kan nemlig se, at så snart han kan høre vi kommer, så skynder han sig at tage sit ben og lægge sig pænt ned, så alting ser fredeligt ud, når vi kommer ind. Han har aldrig ødelagt noget, har aldrig haft uheld, når han er alene - og vi tror heller ikke på, han nogensinde får det smiley Det er kun hylen og gøen vi bøvler med..


  • #8   28. nov 2018 Jeg har selvfølgelig mulighed for pasning, når vi skal noget. Men det hjælper mig ikke rigtigt, hvis vi gerne vil spontane ting i ny og næ, eller hvis det vi skal ligger på dage, hvor alle andre normalt er på arbejde. Jeg vil også være frygtelig ked af, hvis jeg skal til at spørge om hjælp til at få ham passet, hver gang jeg skal udenfor en dør.

    Han elsker at køre bil, og jeg kan også sagtens lade ham ligge alene i bilen, men på denne årstid er det bare alt for koldt for ham.
    Jeg har f.eks hest (opstaldet på ridecenter), og den vil jeg gerne kunne tage ud til uden at skulle have ham med. Det er ikke i hans interesse at være derude, når der er så koldt, hverken i bilen eller udenfor bilen. Jeg arbejder ikke, så det er ikke meget, han skal være alene. Men jeg skal kunne have muligheden for at foretage mig ting uden at have hund med.

    Jeg håber sørme, at det en dag vil lade sig gøre for os, Han er så god på alle andre punkter, men det fylder bare ufattelig meget, hvis man skal være så bundet at man ikke kan tage nogen steder uden hund.


  • #9   28. nov 2018 kan sende dig en e-bog om det hvis du vil. gratis naturligvis. nemokat@email.dk

    ellers så tag viv fra Happy dogs... du kan finde hende via www.sea-hund.dk. Maja er også dygtig


Kommentér på:
Seperationsangst

Annonce