{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Alene hjemme (seperationsangst) {{forumTopicSubject}}

Ja nu skal jeg så småt igang med at have lært Coco at være alene hjemme... Hun er ikke destruktiv på nogen måde, men hun hyler som en gal.. (hun har altid gået sammen med en anden hund, og derfor har der ikke været noget før nu hvor hun er alene)
Men, jeg har lagt mærke til at hun ikke siger en lyd når man sætter hende i snoren udenfor f.eks. en butik, også selvom man er væk i MEGET lang tid :s

Nogen der har et bud på hvorfor der er så meget forskel på at være hjemme eller ude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme (seperationsangst)
  • #3   28. apr 2010 lidt gode tricks
    http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html


  • #4   29. apr 2010 Tina F - Må sige jeg er lidt dobbelt med den sektion der hedder "ungå for mange faste ritualer" - For her er det LIGE præcis det der virker.

    Jeg går i bad, Går en lang tur med hende, kommer hjem og tager et ben ud fra fryseren som kan tø en lille smule op til jeg går, jeg lægger makeup, gør klar og finder min taske og jakke og lægger frem.
    Jeg hiver hendes store pude midt ud på gulvet og lægger tæpper i. Tager sko på - Giver hende benet på puden, siger "mor kommer tilbage" og lukker døren.
    Hun kigger aldrig efter mig når jeg går og sover altid når jeg kommer hjem.

    Også selvom jeg gik MEGET sent igang med alene hjemme træning. ( vi snakker om at hun var 1 år og nogle måneder før hun var alene for første gang - fordi behovet ikke har været der før )

    MEN - alle hunde/situationer er jo forskellige, så det kan også betyde at hunden bliver fortvivlet over signalerne - Men her kan jeg godt mærke på hende at hun finder en ro i at når jeg gør de faste ting - ved hun at jeg kommer tilbage.

    smiley smiley


  • #5   29. apr 2010 by frey - nej det er klart at man aldrig kan generalisere. hunde er jo lige så forskellige som mennesker, så der er ingen universal-manual som kan bruges ens på alle hunde.

    måske du har fået gjort det på den helt rigtige måde fra starten af og derfor har hun aldrig forbundet ritualerne med noget hun skulle være bange for, da hun aldrig har været bange for at være alene?

    mens en hund som allerede er bange vil nå at blive stresset alt for meget op inden du går, hvis det kan regne ud hvad der er ved at ske i alt for god tid.

    gir det mening? eller har jeg misforstået din situation?


Kommentér på:
Alene hjemme (seperationsangst)

Annonce