{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Canosan eller..? {{forumTopicSubject}}

Nogle som har erfaring med et godt produkt som styrker sener og ledbånd og som kan bidrage til at nedsætte mængden af betændelsesfremkaldende elementer(som Canosan beskriver at deres produkt kan).

Jeg vil helst have at det er piller frem for pulver og pellets, da jeg syntes at piller er meget meget nemmere.

Gerne link til hvor det anbefalefe produkt kan købes.

Canosan skriver:
"Canosan indeholder tre vigtige ingredienser, som hjælper med at give hunden stærke led:

Glukosaminoglykaner (GAG'er) er vigtige byggesten i brusk, sener, ledbånd og ledkapsler og sikrer stabilitet og elasticitet i leddene

Langkædede flerumættede fedtsyrer understøtter funktionen af sunde led

Komplekse kulhydrater bidrager til at nedsætte mængden af betændelsesfremkaldende elementer i blodkarrene og letter dermed transporten af næringsstoffer til deres bestemmelsessted"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canosan eller..?
  • #1   28. aug 2022 Om du vælger Canosan eller lignende, gør ingen forskel - jeg vil vove at påstå, at det kun er prisen, der er forskellig.

    Dog vil jeg slå et slag for Flexadin Advanced, som gives sammen med fx Canosan. Det ene gives morgen, det andet aften, for at sikre den bedste effekt. Flexadin er fantastisk! Hvis du synes det er for dyrt, så kig på Moveflex (samme produkt, bare til mennesker).


  • #2   28. aug 2022 Bruger/brugte du Flexadin/Moveflex sammen med Canosan?

    Kender du et billigere alternativ til Canosan?

    Hvordan doseres Moveflex?


  • #3   28. aug 2022 Jeg har altid brugt Luposan Pellets, og er nu skiftet til Concept for Life. Samme indhold som Luposan, bare billigere smiley Luposan laves i piller, men jeg ved ikke om CfL også gør. Mine hunde får det hele livet, bare for at være på den sikre side.

    Bella fik Flexadin Advanced i mange år, og det hjalp hende virkelig godt. Både Flexadin og Moveflex er én pille om dagen. Flexadin er en tyggetablet, og Moveflex er en kapsel, der nemt gemmes i leverpostej eller vådfoder.


  • #5   28. aug 2022 Tak for svar, det må jeg lige kigge på.

  • #8   29. aug 2022 Jeg bruger det ikke selv, men jeg har lige set det her produkt, og det lyder jo utroligt godt. og så kan det gives som en godbid smiley

    Jeg overvejer det når min hund bliver lidt ældre. smiley

    https://helehunden.dk/vare/artusano/


  • #9   29. aug 2022 Tak for jeres svar smiley

    Jeg har brugt Canosan i halvanden måned nu. Men ville lige undersøge markedet inden jeg købte flere.

    Nu har jeg bestilt Canosan til yderligere 4 måneder og Moveflex til 3 måneder.

    Jeg syntes, at det er meget rart og nemt med pillerne, da Asti spiser det som slik. Jeg er lidt spændt på at se om hun også spiser Moveflex som slik.

    Asti blev jo desværre angrebet af en hund for knap 3 år siden. Der fik hun beskadiget og overrevet nogle ledbånd, hvilket nu er begyndt at give os udfordringer. Det var ikke noget der kunne eller skulle gøres noget ved dengang.
    Hun er blevet gennem røntgenfotograferet og hun er stadig ligeså perfekt indeni som dengang hun var 2 år. Så det er rigtig trist og svært at den episode skal sætte en stopper for vores elskede Elite-træning og konkurrencer.

    Der er lidt et long shot med kosttilskud, da det jo normalt er til led og knogler, hvilket ikke fejler noget, men jeg giver det et forsøg.


  • #10   29. aug 2022 Moveflex er en kapsel til mennesker, og smager af medicin. Så den spiser hun næppe som slik smiley

  • #11   29. aug 2022 Måske hun bare sluger den. Det gør hun med Canosan og den da der da rimelig stor.

  • #12   29. aug 2022 Maggie får MoveFlex ved at jeg åbner kapslen og hælder indholdet udover en klat vådfoder, som hun så får sammen med morgenmaden.

    Jeg har også prøvet Canosan den sidste måneds tid, men går tilbage til Solanum, da jeg synes, at hun er blevet lidt dårligere gående efter skiftet (vi vandt en pakke Canosan).


  • #13   30. aug 2022 Men Canosan er jo LAVET til at smage godt. Moveflex er medicin, og smager af medicin. Hvis du er super meget modstander af at give det i en klat blød mad, så ville jeg gøre som Dorte og hælde kapslens indhold ud over foderet.

  • #14   30. aug 2022 Anne: Hvor læser du, at jeg er modstander af at give det i en klat vådfoder.

    Jeg skriver blot, at jeg syntes at det er nemt og rart med pillerne, da Asti bare spiser/sluger dem. Hvilket også er derfor at gerne vil undgå pellets.

    Mine hunde får ikke foder i en madskål, men hvis det bliver nødvendigt, så ejer de da en, og så må den jo komme i brug.


  • #15   30. aug 2022 Jeg tænker bare ikke at du kan sammenligne noget, der er lavet til at smage godt for hunde, og noget, der er menneskemedicin. Kapsler har det i øvrigt med at klistre sig fast i halsen, hvis de ikke får hjælp til at glide ned. Umiddelbart ville jeg spare min hund for det, og så købe tyggetabletterne til hunde i stedet smiley

Kommentér på:
Canosan eller..?

Annonce