{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.237 visninger | Oprettet:

Erfaring med Canosan {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har lige brugt canosan på vores spaniel Soffi, der har slem gigt i begge albuer fortil og i lenden. Imens vi gav hende canosan virkede hun ret stiv, men kunne gå små turer. Ved en fejl glemte jeg at købe en pak i tide til så vi løb tør for tabletterne. Dog sked det at dagen efter (hvor hun skulle have fået en tablet men fik ikke) begyndte hun at hoppe rundt og løbe afsted som om hun intet gigt har! Dette gør hun så stadigvæk selvom der nu er flere uger siden hun sidst har fået en tablet!

Er der nogen der har oplevet dette før? Jeg vil gerne fortsætte med at give hende supplement til hendes gigt, men jeg ved ikke om jeg skal fortsætte på canosan eller skifte til noget andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Canosan
  • #2   3. jul 2014 Det var også det jeg troede ville ske med Soffi, men syntes bare det er så underligt at det er EFTER vi har stoppet med canosan at hun har fået det bedre smiley Skal sies at vi gav hende en hel pakke til at starte med

  • #3   3. jul 2014 Fik lige svar fra dyrlægen:
    "Hej Louise

    Ud fra din beskrivelse er jeg helt sikker på, at det er Canosan der hjælper din hund. Det er lidt forskelligt hvor hurtigt det hjælper. Hos nogle hunde virker det umiddelbart, mens det for andre først virker efter op til 6 ugers behandling.

    Når det først har hjulpet hos din hund efter du er holdt op skyldes dette, at din hund er en af dem der reagerer langsomt på behandlingen.

    Du bør derfor fortsætte med at give canosan ellers er jeg helt overbevist om, at du efter et stykke tid vil se tilbagefald"


  • #4   3. jul 2014 Hverken Lotus eller jeg kan "tåle" Glucosamin. Vi får begge kraftigere smerter selv efter ½ års brug.

  • #5   3. jul 2014 Jeg læser med. Jeg synes det er en jungle med det kosttilskud når det kommer til vores vovsers skelet, led og knogler.

    Der er kommet et produkt der skulle gå ind og erstatte Canosan. Det skulle være både bedre og billigere, siger dyrlægen jeg snakkede med for en time siden (ikke min egen dyrlæge men stadig fra en respekteret klinik).

    Det hedder CombiCare http://www.chemvet.dk/combicare/

    Jeg har fået nogle tbl. med hjem (gratis) for at teste om Kia kan tåle dem skulle vi vælge en dag at bruge det produkt.

    Jeg har været ude for at lede efter et kosttilskud til min hund i dag, da hun er begyndt at blive lidt stiv i skelettet. Mit eneste krav er at der er Glucosamin OG MSM i ...

    Det bedste jeg fandt her er Flexvital (også det mine FB/HG-venner anbefaler).

    Det er lidt mere besværligt i forhold til Canosan, da det er i pulverform, kan også fås som flydende etc. men så stiger prisen også ...

    Det er det billigste af de 3 på mdr's basis, men det skulle bestemt ikke betyde at det er ringere :o)

    Canosan er stadigvæk min egen dyrlæges foretrukne produkt og de sælger endnu ikke CombiCare.

    Jeg har i dag købt deres restlager af Flexvital da jeg af erfaring ved at mine FB/HG-venner der har anbefalet Flexvital, gør det på baggrund af reel erfaring og ikke pga. sponsorpenge og fortjeneste :o)


  • #6   3. jul 2014 Ov Mette. Det lyder ikke godt. Det er da vigtig info. Gad vide hvorfor dyrlægerne ikke beder os være obs. omkring dette?

    Hvad bruger I så?

    CombiCare skulle ikke indeholde Glukosamin ...


  • #9   3. jul 2014 Fifi får "Condro Gen" som består af glucosamin, glutamin, chondroitin og olier mm.
    Der står, at for at få den optimale udnyttelse, skal hunden havde piller i 90 dage og så holde pause i 60 dage. Og så fremdeles.


  • #10   3. jul 2014 Sanne:

    Hun for Hills J/D og ikke andet. Jeg ville så forfærdelig gerne kunne give hende noget mere, men jeg tør ikke. Jeg har aldrig haft så ondt som imens jeg tog Glucosamin. Og Lotus havde det ligesådan. Da jeg stoppede os begge gik det væsentlig bedre smiley


  • #11   3. jul 2014 Hold da op. Jeg prøvede at Google det men kunne ikke umiddelbart finde andre der har beskrevet noget lign. og jeg har aldrig hørt nogen af mine patienter klage over det, men de har så heller ikke prøvet at stoppe ...

    Så det er da helt sikkert væsentligt at være obs. på ... Til at starte med ved jeg ikke om hun overhovedet vil kunne tåle det. Hun har fået det for første gang i dag ..

    Men bivirkningerne er udslæt og kløe så får hun det så prøver vi nok det der nye produkt som ikke indeholder glucosamin ...

    Godt du så fandt ud af at medicinen forværrede det, så I ikke skulle blive ved med at gå rundt med så mange smerter.


Kommentér på:
Erfaring med Canosan

Annonce