6.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvorfor ryster små hunde? Hvorfor ryster små hunde?

Ja, jeg sad og læste på det debat forum om, hvorfor små hunde ryster.
Chilly ryster også. Når hun skal gå tur, når hun er træt og når der sker meget omkring hende.
På detbat forumet kom snakken hurtigt ind på, at det er fordi små hund fryser.
De gange Chilly ryster er det ikke fordi hun fryser, tror jeg da.

Men hvorfor ryster mange små hunde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ryster små hunde?
  • #1   14. sep 2007 Jeg har ikke oplevet det med albert overhovedet, men vil gerne følge med i denne tråd smiley

• #2   14. sep 2007 Niño ryster også når han bliver over-stimuleret. Men han fryser også meget hurtigt. Og får det næsten aldrig for varmt.

Måske fryser de hurtigt og måske er det fordi de er tæt på jorden??

Hmm...ku være interessant at vide.

• #3   14. sep 2007 Jeg ved ikke om det er rigtigt men har hørt t det ikke er fordi de fryser men forbi de ryster blodet rundt i kroppen eller sådan noget for ikke at komme til at fryse smiley
    Håber det var forståeligt, men som sage ved jeg ikke om det passer smiley

• #4   14. sep 2007 Kenzo ryster også nogle gange, når han er ude i regnvejr og i bad og nogle gange når der sker lidt for meget omkring ham.

• #5   14. sep 2007 Der kan være flere grunde til det. For det første fryser nogle af de små racer meget nemt. Hvis de bliver overildet (staves) ryster de også. Og hvis de bliver bange/forskrækket.

• #6   14. sep 2007 Lilly ryster når hun fryser, er våd eller ikke får sin vilje. Hehe...

• #7   14. sep 2007 Der er bare mange bud.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med tøj til hunde. Mit synspunk er, at det skal være fordi det er nødvendig for hunden.
    Men hvordan ved jeg så om det er fordi hun fryser eller nogle af de andre grunde.

Min gravhund gjorde det også engand imellem. Især når vi skulle til og fra hundetræning og hun skulle sidde i bilen. Eller hvis hun blev utålmodig.

• #8   14. sep 2007 det er både små og store hunde der ryster.. men mest små da de for det første som mange har sagt fryser let uden der underuld heh.. er derfor der er mange små hunde der for jakker på om vinteren.- hunde ryster og meget hvis de kommer ud i nogen uvante omgivelser og de ikke føler sig tryge. der er kun en måde at finde ud af hvorfor hun ryster og det er ved at enten sørge for at hun holder varmen. og hvis det ikke er det der gør hun ryster så ville jeg sørge for at den føler sig tryg hvis det er i nogen omgivelser den ikke kan li eller som du siger hun gør når i skal gå tur. men ikke pylre for meget da det kan gøre hunden mere utryg nogen gange. har jeg oplevet ihvertfald.

• #9   14. sep 2007 Fra et tidligere indlæg om en hund der var væk:
    En anden bruger skriver: "Jeg kan betrøste dig med at en hund ikke kan fryse,
    grunden til at den ryster er fordi den ryster blodet
    rundt i dens åre, sådan så den ikke kommer til at fryse.."

• #10   14. sep 2007 Vores får også kun tøj på når det er nødvendigt. Og vi kan tydeligt se når det er nødvendigt. De vil ikke lave noget udenfor og prøver at kravle op af benet på en. Får de så en lille jakke på vil de pludselig godt være ude.

• #11   14. sep 2007 Yousaf&Natascha F: Det er nok en der ikke har så sk... meget forstand på hunde der kommer med sådanne et udsagn. Hunde kan godt ryse!!!

• #12   14. sep 2007 Chilly er ikke meget for at gå tur, så hun ryster så kunne det jo være at vi kunne gå tilbge i sofaen. ;o) Hun ryster ikke når først hun kommer afsted.
    Andre gange tror jeg der er så mange dufte og derfor ivrig eller overstimuleret og derfor ryster.
    Men jeg fårstår ikke helt at hun gør det når hun skal til at sove. Hun gør det ikke når hun er faldet i søvn.

• #13   14. sep 2007 Ja det vil jeg også mene. Niño fryser let i køligt vejr. Får han sin jakke på, er han ok med kulden.

• #14   14. sep 2007 Tin: ja som jeg skriver ved jeg heller ikke om det passer smiley

• #15   14. sep 2007 De ryster for at holde varmen. De har generelt højrere stofskifte.

• #16   14. sep 2007 Nå, jeg prøve at finde et dækken.

I må gerne skrive hvis i har nogle forslage til sider med dækner/jakker.

• #17   14. sep 2007 Yousaf... Nej nej det kunne jeg se. Det var heller ikke for at overfalde dig at jeg skrev det;) men det passer i hvert fald ikk. Folk har bare så mange fordomme og irriterende bortforklaringer for at illustrere hvorfor hunde ikke bør få tøj på.

• #18   14. sep 2007 Christine: Jeg har noget tøj til salg på min hjemmeside hvis det er noget??

• #19   14. sep 2007 Tina: ja det kan vi ikke komme udenom smiley Folk er altid bedrevidende og ALTvidende med alle mulige ting!!! ARGH.... smiley

• #20   14. sep 2007 Yousaf.... Ja helt enig. Hehe;)

• #21   14. sep 2007 Tina. Hvi det er noget ganske enkelt kunne jeg godt være interesseret.

• #22   14. sep 2007 Kig på min profil der står min hjemmeside;)

• #23   14. sep 2007 sad faktisk og tænkte her sidst på om det kun var jack som rystede så meget eller om det var normalt .. så glad for at jeg lige faldt over den her tråd .. så ved jeg at der ikke er noget galt med ham ..

Kommentér på:
Hvorfor ryster små hunde?

Annonce