{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.550 visninger | Oprettet:

Hvorfor ryster min chihuahua? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 11 uger som ryster en hel del ind i mellem. Det er ikke hele tiden men nogen gange ryster den. Har været i tvivl om det er fordi den fryser, men den ryster også nogengange selvom vi ligger under dynen.

Er der nogen der ved hvorfor de små hunde gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ryster min chihuahua?
  • #1   7. apr 2012 min pige gør det ikke..
    Men jeg har engang fået at vide at det er noget som ligger til racen hos chihuahua, og hvis der evt. sker noget nyt. smiley men gør det jo ikke hvis i ligger under dynen. Så godt spørgsmål smiley


  • #2   7. apr 2012 Hvis man har gjort sit reserch-arbejde grundigt, inden man fik sådan en bette hund. Så ville man også have fået fat i, at Chier meget nemt begynder at ryste, når det feks. er koldt, af glæde, af angst, når der sker noget lidt usædvanligt og specielt når de er spændte på hvem der mon kommer nu. De fleste småhunde har dette reaktionsmønster. Og det er ikke noget farligt. Eller noget man kan forhindre. Frem for alt skal man ikke begynde at pyldre og trøste dem i sådan en situation. Bare lade som ingenting og være som man plejer. Jeg synes dog at det "klinger lidt af" med alderen :o)

  • #3   7. apr 2012 min venindes (dog en DSG) rystede når den skulle tisse.... eller tiggede.

  • #4   7. apr 2012 Tina J:

    Normalt blander jeg mig ikke i sådan noget, men lige i det her tilfælde gør jeg altså nu alligevel - sikke en attitude! (første halvanden linie du skriver)

    Hvorfor ikke bare svare hende ganske høfligt, istedet for lige at skulle "stikke til hende" på den måde! Det ville dælme da godt nok være er kedeligt forum herinde, hvis alle vidste alt.... hvad skulle vi så med hinanden. Jeg vil vædde min gamle mormor på at du på ét eller andet tidspunkt os' selv har været i tvivl om ét eller andet vedr. din(e) hund(e)... man kan altså ikke vide ALT - jo det vigtigste sætter man sig ind i, men nu er det jo ikke engang tilnærmelsesvis alle steder hvor Chihuahua'en er beskrevet, at netop det om deres rystelser står!! Mange "småting" lære man af erfaring.... og bla. også pli!



  • #5   7. apr 2012 Tina j. Syntes ellers jeg har læst meget om racen - har selv 4 chier. Dog har jeg aldrig stødt på de skrevne ord. Hvor finder man den læsning henne? Mvh Andrea.

  • #6   7. apr 2012 For det andet siger min dyrlæge , at chien ikke er mere kulde føre / kendt på rysten , end andre små racer....

  • #7   7. apr 2012 Min som ikke er chi gør det også når han er usikker,eller ophidset og altid de første 10-20 min af bilkørslen. Jeg ignorerer ham.

  • #8   7. apr 2012 Tusinde tak alle sammen smiley det kunne jeg bruge til noget... hih.

    Jeg har nu læst en masse og har også spurgt dyrelægen men har aldrig rigtig fået et præcist svar smiley


  • #9   7. apr 2012 Jeg har også læst at de ryster af alle de der ting som Tina J skriver, men har også læst at de kan ryste uden årsag og man kender ikke grunden til de gør det. Så det er ikke fordi der er noget galt, men det er heller ikke altid der er en årsag smiley
    Min gør det tit, selvom han bare ligger ned og forsøger at sove smiley


  • #10   7. apr 2012 Hej.
    Jeg har en papilion som gør det samme og har spurgt dyrlægen hvorfor
    Han siger det er fordi de gerne vil have opmærksomhed og hvis de først for held med det bliver det bare værre så hvis du først begynde at synes det er synd for den bliver den ved har næsten fået silas til at lade være med det silas er næsten 3 så det tager tid smiley
    Men det kan også være fordi de fryser smiley


  • #11   7. apr 2012 min han chi på 3,5 år ryster også en gang i mellem. Gerne når han tigger,eller får øje på han katten,hans bedste ven thi hi


  • #12   8. apr 2012 Kat's ejer.
    Du har fuldkommen ret! Hvis vi alle vidste alt, så ville der jo slet ikke være spor at hente herinde via venlige forespørgsler og gode råd.
    Og jeg kan sagtens se nu, at de første par sætniger "kom helt forkert ud". Det vil jeg meget gerne beklage. I virkeligheden bryder jeg mig ikke selv om folk der er alt for skråsikre, he he. Og det har jeg bestemt heller ingen grund til at være.
    Men liige det der med at de ryster, var faktisk noget af det første, jeg frygtede lidt, da jeg selv skulle have min første Chi Buddy. Og det VAR jo rigtigt hvad jeg havde hørt. Han rystede helt vildt ved de mindste ting i begyndelsen. Men nu er det meget begrænset hvad han ryster af.
    Så når Lines lille hvalp ryster en del, vil jeg tro at det er fordi den er så ny endnu og alting stadig er "nye udfordringer". Den er iøvrigt helt bedårende. Held og lykke med den til Line :o)


Kommentér på:
Hvorfor ryster min chihuahua?

Annonce