{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Hund der skal tabe sig {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige HG jeg har et spørgsmål til panelet. Jeg har jo fundet mig en ny hund, som er liiiige lidt for tyk. Okay meget for tyk. Så vi går en masse ture, men burde jeg også kigge på foderet? Jeg fodrer lige nu med Profine med laks og grøntsager og Arion med kylling og kartoffel. Jeg har også prøvet at erstatte et måltid med Rinti vådfoder i en kong, så hun brugte længere tid på maden.
Jeg håber på gode råd : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der skal tabe sig
  • #3   17. sep 2022 Ofte virker det bedre at udskifte en del af foderet med grøntsager, end det gør at købe light foder.
    Ligesom ved mennesker skal der ift vægttab hos hund kigges på både kost og motion.


  • #5   17. sep 2022 Okay så vil jeg da igang med at give gulerødder og droppe Profine foderet. Hvad slags frosne grøntsager vil i foreslå?


  • #6   17. sep 2022 Dorit får Hills Metabolic, som er det eneste grundfoder der kan holde hende mæt og samtidig gøre at hun ikke svulmer op smiley Når hun får vådfoder, får hun blomkålsris i. Jeg tager et par skefulde op om aftenen, og lader det bare tø og blander det så med vådfoder.

    Jeg ved godt at hunden er tyk, men hvis den er tyk fordi den er blevet overfodret, så ville jeg nok bare fortsætte på almindeligt foder, og skære ned til lidt mindre end det hunden skal have, jf. idealvægten. Det er fint at udskifte et måltid med vådfoder med grøntsager, men jeg ville nok bare tage det en smule roligt og ikke gå over i at sulte hunden. Den skal også lige have lov at vænne sig til sit nye hjem jo smiley


  • #7   17. sep 2022 Der er jo en del grøntsagsblandinger at vælge imellem, men hvad virkede for jer? - Hvad ville jeres gerne spise? : )

  • #8   17. sep 2022 Nej det jo rigtigt Anne, jeg vil ikke sulte hende. Hun skal føle sig velkommen : )

  • #11   17. sep 2022 Okay, Super.
    Det lyder da smart, det skal afprøves : )


  • #12   18. sep 2022 selv tyksakker skal have omega- fedt, så ville ikke nødvendigvis skære laks væk

  • #13   18. sep 2022 Okay så er laksefoderet ikke ude af løbet endnu : )

  • #14   18. sep 2022 Jeg har en tøs i rundbuestil, smiley der ikke er grøntsagsfan, men selv en sådan kan "snydes".

    Jeg køber tørrede grøntsager hos Hundeparadiset, tager nogle spiseskefulde vådfoder, moser det med en god del varmt vand og fylder op med grøntsagerne. Når det har stået 5 min. så er det et godt mix., som hun gladeligt labber i sig sammen med en passende portion tørfoder. Godt fyldstof.

    https://www.hundeparadiset.dk/gr%C3%B8ntsagsblanding-1000-gr-refillpose (køber 10 kg. af gangen, så er det meget billigere, kræver bare man kontakter dem)


  • #15   18. sep 2022 Nej hvor smart : ) Jeg får brug for en større fryser. Alt ser så godt ud inde på Hundeparadiset!

  • #16   19. sep 2022 Min gamle hund, fik RC satierty. Det er det foder jeg har prøvet, der har virket bedst. Hvor hunden både er blevet mæt og har tabt sig. I morgen skal jeg ud og købe det til Laurids.

Kommentér på:
Hund der skal tabe sig

Annonce