{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Fodre en hund der skal tabe sig {{forumTopicSubject}}

Har overtaget en hund der vejer lidt for meget.

En Shitzu blanding der også er lidt doven smiley

Hun vejer pt 7kg men bør nok tabe sig 1kg.

Hun får royal Canon hypo allergenic og INTET andet.

Skal jeg fodre efter hendes faktuelle vægt eller den ønskede vægt? Og har det noget ag sige at hun er steriliseret? Har prøvet at måle 96g op hvilket ser ud af meget (ved godt det er til et døgn) men alligevel .

Nogen erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodre en hund der skal tabe sig
  • #1   30. aug 2023 Du skal fodre efter hvad hun bør veje og muligvis faktisk mindre, det som står på sækken er ret ofte for meget, ingen af mine hunde får det som står på posen, de fleste får en del mindre, et par stykker faktisk kun det halve.

  • #3   30. aug 2023 da mine tæver blev steriliserede skar jeg ca 10-20% af foderet ... alt efter hvor de lige var vægtmæssigt ... og så suppl jeg i perioder med fx æble og gulerod hvis de virkede slutne i perioder hvor foderet var skåret med 20%

  • #6   30. aug 2023 Jeg kan ikke skifte foder da hun kun kan tåle det her. Men hun kan tåle lidt æble og agurk, så må jeg supplere med det når hun virker sulten. For hun er virkelig for tyk så hun skal tabe sig asap.
    Jeg går igang med at skære ned på foderet.


  • #7   30. aug 2023 og så ville jeg fordele foderet over 2 gange istedet for 1 gang dagligt, hvis ikke hun allerede fodres 2x ... det gør at der ikke går for meget tom mave i den, med den risiko hun får mavesyre og opkast ,...

  • #9   31. aug 2023 Det er ikke nok at skære ned på foderet, der skal og så motion til.

  • #10   31. aug 2023 Anni, motion rykker SÅ lidt i kalorieregnskabet smiley Det der rykker, er at skære i kalorieindtaget, og så selvfølgelig sørge for passende motion. Men man skal også tænke over, om hunden overhovedet kan holde til meget motion, hvis den er meget for tyk.

    Jeg ville helt sikkert starte med at skære i maden, og så skrue op for motionen, når vægttabet er godt igang smiley


Kommentér på:
Fodre en hund der skal tabe sig

Annonce