{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Tynd hvalp :-( {{forumTopicSubject}}

Laura er efterhånden ved at være meget tynd... Hun har efter dyrlægebesøg omkring 12 ugers alderen, ikke rigtigt ville spise sin mad som hun ellers ELSKEDE før vi tog afsted.
Det var en meget traumatisk køretur for hende, og tror at hun på en eller anden underlig måde forbinder det med maden.... Lyder underligt, men jo...
Hun får Royal Canin og jeg har en 10 kilos sæk så har været lidt stædig...
Hun spiser sådan ca halvdelen til 3/4 dele af hvad hun burde spise, så der er ikke meget sul på hende. Hun er slet ikke hvalpeagtig og der er vitterligt ikke eet gram fedt på hende.
Man kan ikke rigtigt se det på hendes profilbilleder..

Køber noget Hills imorgen...
Men er der et eller andet man kan give hende for at hun får et ordenligt spark kolestorol i den rigtige retning ? ...
Har overvejet at stopfodre hende med kilovis af Bacon, men ved ikke rigtigt hvad hendes mave siger til det smiley ( og jeg mener ikke bogstaveligt talt af jeg vil fodre hende med kolestorol, men håber i fatter hvad jeg mener smiley )

Hun elsker alt andet end hendes eget foder....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd hvalp :-(
  • #1   16. sep 2007 Så er marvben da langt at foretrække samt tun i olie - ja, i det hele taget fiskeolie ;O)

  • #2   16. sep 2007 Hvorfor tror du hun befinder køreturen med ikke at ville spise maden nu.
    Hav tålmodighed - hun spiser når hun er sulten, hvis du skfiter for mange gange får du en kræsen hund.


  • #3   16. sep 2007 Lars M - Fordi at fra vi fik hende og hun startede med RC var hun fuldstændig vild når hun skulle ha' mad. Og hun kastede sig bare over det...
    Men da vi kom hjem fra dyrlægen og stadig den dag idag, over en måned efter, spiser hun det kun fordi at hun er sulten. Hun virker ekstremt kræsen.. Det er jo ikke normalt at hunden den ene dag ELSKER maden og dagen efter synes at maden smager dårligt, og det er samme mad.....


  • #4   16. sep 2007 Og hun elsker ALT andet mad end sin egen mad... Incl, andre hundes mad når vi har været på besøg hos nogen... Der har hun tømt hundeskålen på få sekunder...
    Kattenes mad går hun også helt amok på hvis hun kan komme til det...


  • #5   16. sep 2007 Har hun sin egen mad stående hele dagen ? Får hun mange godbidder ?

  • #6   16. sep 2007 Bland hundemaden med noget hun er vild med så det hele lugter af det.. Begynd så lige så stille at skære ned på det du blander i og tilsidst ingenting.. Det hjalp på balou da han var mindre..
    Vi fabdt så senere ud af at grunden til han ikke ville have hans hundemad var når det ikke var ''Friskt'' altså når det ikke var ny åbnet og han synes nok det var lidt kedeligt... så vi købte en spand med låg til hans mad så aromaen stadig holder.. Hvis man kan sige det sådan.. hehe.


  • #7   16. sep 2007 Sus - Tak smiley

    Stine M - Hár prøvet at give hende maden og tage den igen efter ½ time, men så spiste hun endnu mindre..
    Nej, hun får næsten ikke nogen godbidder i løbet af dagen. Hun støvsuger gulvet for det min søn taber når han spiser, men ellers ikke noget andet...

    Volkodav - Den har jeg liggende, skal bare lige huske at give hende den. Men som sagt, alt andet mad elsker hun..

    Maria - Er også det jeg gør nu. Hvis det kun var maden så spiser hun endnu mindre. Har pureret noget kyllingepølse som hun elsker og blander maden med en ske af det. Så kan det lige glide ned..

    Lisette - Vil starte med at give hende fiskeolie så smiley
    Hun er lige sådan selv når hun får en helt friskåbnet pose. Prøvede at give hende RC i en af de små prøveposer, men det var samme resultat...


  • #8   16. sep 2007 Hmm Ja fiske olie er en go ting. Men hvis hun ikke vil spise maden også selvom der er blandet noget i ville jeg nok skifte foder.. Heller en kræsen hund end en hund der slet ikke spiser ;o)

  • #9   16. sep 2007 Maria - Som jeg skriver køber jeg også noget Hills imorgen. Irriterer mig bare at hun var så vild med det og så ligepludselig 'nej tak' når man lige har købt sådan en mega sæk smiley

  • #10   16. sep 2007 Egentligt synd det indkøbte mad går til spilde, for du ved jo ikke om det blir det samme med Hills. Har du slet ikke prøvet at hælde en eller anden form for olie henover ?

  • #11   16. sep 2007 Måske hun så har orm :o)

  • #12   16. sep 2007 lola elsker torskelever i egen olie, fra fakta...det er på dåse,(ligner lidt makrel i tomat dåserne..) spækket med omega3 og massere af godt fedt !! det er ikke så dyrt, ca 8 kr pr dåse mener jeg, det er da værd at prøve, hvis hun skal fedes op..:-)
    mener ikke at olien i tun i olie skulle være så godt for dem...men er ikke sikker...


  • #13   16. sep 2007 Blev hun vaccineret?

  • #14   16. sep 2007 Stine P: Ja det er sgu træls.. Du kender ik nogen du kan sælge det til eller noget i den stil?

  • #16   16. sep 2007 Hvis hun spiser alt andet end hendes eget, hvad sker der så hvis du kommer foderet i kattens skål f.eks. eller sætter madskålen et helt andet sted. Det behøver ikke altid være foderet. en dårlig oplevelse som vi måske ikke har registreret kan være nok. Min havde en periode som hvalp hvor hun var nervøs over sin madskål. De er af rustfrit stål og må have givet hende en forskrækkelse. Det gik over igen da hun blev mere modig.

  • #17   16. sep 2007 Sus - Ja, også det jeg mener... der er måske 8 kilo tilbage :-S ... Men min plan er at blande Hills og RC sammen smiley
    Regner med at hun kan li' Hills'en da hun kaster sig over alt andet end RC..

    Jeniki - Tror det ikke, men hun skal også ha' sin ormekur. Giver hende den nu, mens jeg husker det smiley

    C & J - ja, og chippet..

    Maria - Nej, det er hvalpefoder til små hunde. Slet ikke i nærheden med de hunde jeg kender *G*

    tina G - Nej det har jeg ikke. men blander pureret kyllingepølse i nu smiley

    Marie-Louise - Det er rigtigt. Det havde jeg glemt eksisterede smiley .... Prøver noget af det også smiley


  • #18   16. sep 2007 tror du ikke det kunne være fordi hun er ved at skifte tænder .. de får lidt madlede hvis der er nogle tænder der er løse og det gør ondt at tygge ...

  • #19   16. sep 2007 Vibeke - hmmm.... Prøver jeg ! Havde jeg egentlig ikke tænkt over...
    Hun har altid været lidt nervøs ved sin skål. Hun har dog aldrig spist af rustfri skål.. Kun keramik, ikke meget skræmmende over den..
    Men sørger altid for at der er ro når hun skal spise..
    Men vil prøve at stille maden et helt andet sted så, med en anden skål smiley


  • #20   16. sep 2007 Karin - Nej for hun ELSKER alt andet smiley Incl. kødben

  • #21   16. sep 2007 Stine kan det være en løbetid der er på vej?

    De kan virkelig får sære mad ideer op til en løbetid de kære hunde



  • #22   16. sep 2007 Så ville nok lige ringe til dyrlægen og høre om hun ikke kan blive lidt dårlig af at blive vacc for jeg tror nok de kan blive lidt sløje af det.

  • #23   16. sep 2007 Janie - Hun er kun 4 mdr og det har varet een måned nu med maden...
    Men ved ikke hvornår de først kommer i løbetid smiley

    C&J - Hun er alt andet end sløj *G*..
    Men godt bud dog !


  • #24   16. sep 2007 har du prøvet at komme maden op i en tom flaske så hun skal arb. lidt for føden ..... det hjalp på bølle i den alder

  • #25   16. sep 2007 Karin - ja, det var sådan hun fik 2 af sine 3 måltider om dagen, inden hun pludselig besluttede sig for at blive kræsen *G* ....
    Hun brugte laaaang tid ude i gården med flasken.
    Men det gad hun heller ikke mere efter dyrlægebesøget :-S


  • #26   16. sep 2007 så prøv at strø hendes mad ud i hele huset så hun skal lede efter det ... og evt. nogle godbidder imellem

  • #27   16. sep 2007 Karin - har jeg også prøvet smiley ... Hun er ikke synderligt interesseret og har endt med at ha' dumme små hundepiller liggende rundt omkring....

    Hár virkelig prøvet meget !
    ________________________________________________________

    Jeg logger lige lidt af, så det er ikke fordi at jeg ikke gider at svare smiley


  • #28   16. sep 2007 hvad med en klat leverposteg i maden

  • #29   16. sep 2007 Du vil for altid have en kræsen og tynd hund, hvis du lader maden stå fremme hele tiden. Fjern den efter 15 minutter, så skal den nok lære at spise.
    Det er simpelthen ikke hundens natur, at have fri adgang til mad hele tiden.


  • #30   16. sep 2007 Gitte H - Hun er ikke kræsen, kun med sin mad - Og hár prøvet at fjerne maden efter kort tid og i den uge jeg gjorde det, spiste hun næsten ikke noget...

  • #31   17. sep 2007 Husk du har fuld returret på de "store" fodermærker

Kommentér på:
Tynd hvalp :-(

Annonce