{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

syg hund - lufteture {{forumTopicSubject}}

Thea er syg, og vi ved ikke helt hvad der er galt..

Men emnet her skal handle om, hvor meget i ville lufte/aktivere en hund, når den er syg som Thea.

Hun er relativt stabil, i godt humør, dog meget træt og bliver pylret om aftenen. Hun får smertestillende.

Siden hun blev syg den 19. Har hun været luftet 2 gange - hvor resultatet begge gange har været, at hun går totalt kold når vi kommer hjem. Men på turen er hun glad og som hun plejer..
Hun er ikke påvirket af manglende lufteture overhovedet

Hvad ville i gøre? Bare lade hunden ligge hjemme, nu hvor den ikke er påvirket af kedsomhed overhovedet - eller lufte den, og tage "konsekvensen" med som det kommer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg hund - lufteture
  • #2   29. sep 2022 Hunden kan godt være påvirket af manglende aktivitet, selvom den ikke udtrykker det via udadreagerende adfærd. Det kaldes apati, når hunden accepterer stilstand og bare lægger sig hen og laver ingenting og kan ligge sådan i evigheder.
    Hvis hun er syg, kan hun selvfølgelig have et større søvnbehov.
    Om hun har brug for aktivitet eller ej, må afhænge af hvilken form for sygdom, der er tale om.

    Rigtig god bedring til hende.


  • #3   29. sep 2022 Det hælder jeg også mest selv til. Vi har fælles have, så hun kan komme ud ligeså mange gange det skal være, uden at skulle anstrenge sig for meget smiley

  • #4   29. sep 2022 og tak! Hun er heldigvis ikke helt i stykker mere, som hun var i sidste uge smiley

  • #5   29. sep 2022 Malene, hun er i udredningen, men det drejer sig om mavesmerter.
    Ingen feber, opkastet diarré eller lignende.

    Jeg har IKKE indtryk af at hun er "apatisk" - men nok nærmere et større søvnbehov (troede ikke det var muligt for en iggy smiley )



  • #6   29. sep 2022 Hvad havde du gjort, hvis det var din egen hund Malene? smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #7   29. sep 2022 Hvad siger din dyrlæge omkring det med motion ?

    Ingen har godt af, at ligge for længe. Bevægelse har betydning for lungerne, samt mave- og tarmen (Og dermed hele kroppen). Så hvis ikke dyrlægen direkte havde sagt, hunden ikke måtte gå, så ville jeg motionere jævnligt, bare kort og det kan være i haven, hvor man går ud med hunden og hjælper den til, at bevæge sig (Ved at gå sammen med den stille og i roligt tempo).

    Rigtig god bedring til og med Thea smiley


  • #9   29. sep 2022 God bedring Thea

  • #10   30. sep 2022 Jeg ville nok gå et par små korte ture med hende i hendes tempo. Om det så er i haven. Fuldstændig inaktivitet er ikke godt for nogen. Og rigtig god bedring med hende. smiley

  • #11   30. sep 2022 Jeg ville lufte hende 3-4 små ture dagligt om det så bare er at gå lidt rundt i fælleshaven med hende.
    Da Buster var rigtig syg med maven/ryg fik han flere små ture men ingen almindelige eller lange ture.
    God bedring med hende.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #12   30. sep 2022 Jeg ville også gå små ture - 3-4 gange om dagen,
    men jeg ville gå uden for området, så hun kunne få lidt nye input.


  • #13   30. sep 2022 dyrlægen siger hun skal have "ro" - men hvad det definere er jeg i tvivl om. For i forhold til hvad vi normalt laver, er det her jo MEGET ro.

    Vi er selvfølgelig i haven flere gange om dagen og hun hilser på naboerne og vil gerne snakke.
    Vi leger med mad indenfor og hun vil også gerne fjolle en smule, når vi sidder i sofaen.

    Men hun sover meget! Og det kræver engang i mellem noget overtalelse når hun skal ud og tisse.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #14   30. sep 2022 Krøllet Kærlighed : Jeg ville kontakte min dyrlæge og spørge direkte hvad denne mente med ro.

    Du skriver at hun er i udredning men sendt hjem med smertestillende, Har dyrlægen slet ikke en mistanke om noget specifikt ? Må man spørge om hvad hun helt specifikt er undersøgt for og på hvilken måde ?

    Krydser for årsagen findes og ønsker fortsat god bedring smiley


  • #15   30. sep 2022 Der er mistanke om bugspytkirtlen betændelse, til trods for testen er negativ(men vidst kun 83% sikkerhed) og symptomerne er atypiske.

    Hun har fået lavet alverdens blodprøver, tjekket urinen og ja, er testet for BB. Nu tester vi smertestillende og nyt foder, og hvis ikke der er nogen hurtig bedring, skal hun ultralyds scannes og evt. second opinion fra en anden dyrlæge.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #16   30. sep 2022 Så ingen røntgen eller scanning. Har dyrlægen udelukket begyndende mavesår og en lukket livmoderbetændelse ?

    Åh hvor jeg håber, at i finder ud af hvad hun fejler, så hun kan behandles og hurtig blive rask igen smiley At falme i blinde med sine kæledyr er noget af det værste smiley


  • #17   30. sep 2022 Ville en livmoder betændelse ikke vise infektion på blodprøver?

    Dyrlægen har ikke nævnt noget om mavesår. Nej ingen røntgen og scanning endnu


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #18   30. sep 2022 Som jeg har forstået det, så ikke nødvendigvis, Heller ikke alle har feber, men jeg har (heldigvis) ikke den store erfaring med livmoderbetændelse. Måske andre herinde kan bidrage med vidensdeling xx'er, eller du kunne spørge dyrlægen. Tænker i sparrer sammen om, hvad der kunne være af mulige grunde til hendes situation smiley

    Undskyld hvis jeg gør dig mere bekymret/forvirret, det er ikke intentionen, kun et forsøg på at hjælpe med at tænke flere muligheder smiley


  • #19   30. sep 2022 Tak. Det var heller ikke meningen emnet skulle handle om forløbet - stoler ret meget på min dyrlægen smiley Men altid godt med input, så jeg kan snakke med ham om tingene!

    Han ringer vidst senere idag, hvis ikke de har for travlt. Så må jeg lige høre ham smiley


Kommentér på:
syg hund - lufteture

Annonce