1.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Bichon Havanaise .. Bichon Havanaise ..

jeg spørger for en ... hvad koster de ca ? og hvor skal man købe ? I Jylland ..

Jeg synes det er lidt svært, men kan man overhovedet finde en der ikke koster spidsen af en jet-jager ... det er en ældre dame der ved gud er så god ved sine hunde, den vil få det så godt, hendes sønner vil gerne give hende hund som hun savner efter hun først på året mistede den hun havde ..
Er der sundhedsmæssige aspekter man ved den race skal være særlig opmærksom på, hun havde tidligere cavalier og den var et dyrt bekendtskab...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bichon Havanaise ..
  • #1   16. okt 2022 Hvis jeg stod og skulle have Havaneser og det var dét jeg ville, så ville jeg absolut ikke gå på kompromis med prisen og ej heller begrænse mig til Jylland. Det ville i høj grad være sekundært. Under Corona er Havaneser-antallet steget vanvittigt, og alt kunne sælges. Folk var ikke det mindste kritiske. Derfor er der virkelig mange med ringe psyke på markedet. De er usikre, nærvøse og meget reserverede, og vi hundefrisører skal i høj grad tælle fingre bagefter. Vi ser det ikke indenfor andre racer/blandinger. Der var næsten 2 års ventetid på en Havaneser hvalp. Nu er der ledige hvalpe på købhund. Også ledige hvalpe fra anerkendte opdrættere. Tag ud og vurdér de voksnes psyke.

• #2   16. okt 2022 En god hvalp kostede omkring 16.000 kr sidst jeg kiggede på racen.
    Racen steg eksplosivt i avl gennem 2020-2021, og mange opdrættere avler desværre uden at forældredyrene er tjekket for noget som helst.
    Personligt ville jeg gå efter en hvalp fra forældre der som minimum er vurderet på deres temperament/sind på en eller anden måde, samt undersøgt for patella luxation.

Det er spørgsmålet om en ældre dame bør have en hvalp, eller om det måske var bedre med en voksen hund, der er ovre de værste løjer og allerede er grundtrænet.
    Nogle gange kan man finde voksne hunde til omplacering hos opdrætterne.

• #3   16. okt 2022 tak I er guld værd ... jeg har plæderet for en voksen hund, hun er så ikke sådan på nogen måde bevægelseshæmmet, dog heller ikke springgymnast ..

Hvis I ellers skulle foreslå en race hvad ville det så være, jeg har selv foreslået Løwchen .. der er også talt bomuldshund ..
    Der kommer børnebørn i huset i alderen 3-4-4-6 og 10 år, så den skulle helst ikke nappe fingre ...

• #4   16. okt 2022 Med de små børn ville faktisk slet ikke anbefale Hanaeseren. Umiddelbart ville jeg sige en Shih Tzu. Jeg synes altid de er glade og udadvendte. Men her skal man selvfølgelig også være ovs pga popularitet.

• #5   16. okt 2022 Hanne, prøv at se den her Tibetansk Spaniel, synes, at den ville passe fint til din bekendt.
    Men man ska nok være hurtig, for de små hunde plejer at være hurtig væk.

https://dyrevaernet.dk/dyr/?id=40de7fdfc33444d1b7f4f25cf1c0cf22

• #6   16. okt 2022 Husk lige, at de fleste af de små langhårede hunde kræver en del pelspleje, nogle af dem rigtig meget.
    De skal børstes, bades, have ordnet ører, klippet kløer, evt klippes.

• #7   16. okt 2022 Annie, den du linker til havde jeg også tænkt på, MEN den kan ikke finde ud af det med børn.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 905
    #8   16. okt 2022 Der er mere end én opdrætter af denne race, der får MB hundene, der skal indgå i opdræt, så der er mulighed for, at sikre sig nogenlunde med temperamentet.

• #9   16. okt 2022 Altså, selvfølgelig kan en pensionist da købe hvalp, jeg vil da 100 gange hellere sælge til en pensionist end til en ung børnefamilie, pensionister har tid,det har børnefamilier ofte ikke;) jeg har lige solgt en hvalp til en pensionist, der er bare lavet en kontrakt om at hunden skal her tilbage hvis der sker noget så hun ikke længere kan have den;)
    Löwchen vil bestemt være et godt bud, det er generelt den sundeste af de små fældefri racer;)

• #11   16. okt 2022 sender alle gode råd videre ...

altså rent bevægelses mæssigt tænker jeg sagtens hun kan motionere en hund i den str det den skal ... men jeg har det så lidt, hun kan godt lide at sove længe, det går der nu en tid inden en hvalp gider ... og hun er vant til en hund, den cavalier hun havde som bare ikke var særlig aktiv ... jeg kan godt huske i 2011 da vi fik hvalp, der var vores børn stort set hjemmefra og vi elskede når arbejdsdagen var slut og hjemmet trimmet at sidde i ro om aftenen ... det gik der nu en rum tid hvor Ipsen ikke mente det var det aftenerne skulle bruges til .. på den gode side af de 55-60 år (bare for at sætte en alder) så tror jeg godt nok der kan ske meget når det er omkring 10 år siden man har haft hvalp sidst ...
    men det må jeg tale med dem om ... de er lidt som mange hundekøbere er flest, en del af fornuften fordufter ...
    Mht til udseende, ikke det er afgørende så tro jeg hun er meget til en hund med farver .. som den cavalier hun havde hvid/brun/sort ...
    Allerhelst ville hun have cavalier igen, men det prøver sønnerne at tale hende fra, specielt den ene har måtte hjælpe med dyrlægeregningerne her til sidst..

• #12   16. okt 2022 En sygeforsikring vil nok under alle omstændigheder være en god ide smiley

• #13   16. okt 2022 Enig Bodil. I tilfælde af Havaneser en skal man nemlig være OBS på risikoen for rygproblemer (herunder diskusprolaps) da det er en dværgracer. En evt rygoperation er pebret!

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 151
    #14   16. okt 2022 #13 Kondrodystrofi er nu en fejl og langt fra noget alle i racen lider af. Men det er noget man skal være obs på. Det er meget mere udbredt hos f.eks. Coton de tulear, så udelukker man racen pga det, er det smart også at udelukke bomuldshunden.

• #15   16. okt 2022 Jeg troede egentlig at racen var kondodrystof. Det er da kun positivt. Jeg har selv en kondodrystof race, og fortæller mange af mine kunder med Havaneser, at de lige skal være OBS, når de lader hundene gå på trapper. Ja det samme med Coton'en.

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 151
    #16   16. okt 2022 Racen skal hverken være kondrodystrof eller have kondrodysplasi, kondrodysplasi er dog voldsomt udbredt og noget nær umulig at undgå. Kondrodystrofi er heldigvis ikke i nærheden af at være så udbredt, men de fleste opdrættere indenfor racen er desværre meget uvidende om begge dele.

• #17   16. okt 2022 Ja det fornemmer jeg, når ejerne aldrig er blevet informeret om det ved køb.

• #18   17. okt 2022 Bichon Frise kunne måske være et bud. Jeg har kendt nogle få stykker, men sikke nogle herlige små humørbomber. Ret mentalt robuste og super lærenemme.
    Andre racer hvor jeg personligt har kendt/kender nogle virkelig skønne små hunde er:
    Griffon'er (Petit Brabancon og Griffon Bruxellois), Prazky Kryzark (nemmere hund skal man da lede længe efter), Toypudel og Dværgpincher.
    Jeg ville personligt være lidt forbeholden med havaneser. En ellers dejlig race, der er godt på vej til at blive ødelagt af sin popularitet; ALT har kunnet sælges siden corona startede. Det samme gælder bomuldshunden. Det er to racer vi hyppigt ser på hvalpeholdene og de bliver ringere og ringere rent mentalt (skrøbelige af sind).

• #19   18. okt 2022 Hanne prøv at se dem her, den ser skøn ud, elsker børn og har en rimelig pris

https://www.dba.dk/malteser-hanhund-11-mdr/id-1095298159/

• #20   18. okt 2022 # Gad vidst hvad det er for en stamtavle, den har, når den er blandet med yorkshire terrier smiley

Men det skal jo ikke hindre den i at være en dejlig hund.

• #22   18. okt 2022 ja den er sær ... hanhund 11 mdr ... men så skrives der i annoncen som om det er hvalpe og stamtavle medfølger smiley ... øh på en blanding...

• #23   20. okt 2022 Jeg vil helt klart anbefale en Bichon Frise. Der er en sund race uden arvelige sygdomme. Den er børnevenlig, dog skal man aldrig lade børn og hund alene.
    Men man skal regne med en del pelspleje, klip og vask, men den kan klippes kort, så der er knapt så meget pelspleje.

profilbillede
  • #25   20. okt 2022 lige til at få PIP af

• #26   22. okt 2022 Hvis hun kunne være interesseret i bolognesen så ved jeg der er ledige hvalpe i brande efter gode og sunde forældredyr.
    Hvad opdrætter sætter af krav osv. kan jeg selvsagt ikke sige. Men det er da et bud på en lignende race hvor man måske får lidt mere for sine penge end ved havanese. smiley

• #27   22. okt 2022 takker .. jeg foreligger for hende og sønnen ... lige nu er hun vist gået lidt i baglås smiley smiley

hun har svært ved at slippe Cavalier ... og at det skal være en hanhund, jeg tror lidt hun er fortabt i minderne om den der døde og uanset hvor meget man fortæller hende at det jo ikke er den hun får igen selvom det skulle være samme race, så virker det lidt på mig som om at fornuften ved vi har ret, men følelserne følger ikke med ... hun er lidt s(V)ær på det punkt ...

• #28   22. okt 2022 Tænk hvis nogle andre mennesker, hvor velmenende de end er, skulle bestemme hvilken race hund, vi skulle have. smiley Jeg tror godt nok også, jeg ville stritte imod. Ok, jeg kan så godt selv betale mine hundes dyrlægeudgifter.

Jeg kan sagtens se problemet med en usund hund ren økonomisk, og er da helt enig med Bodil, en sygesikring må der til. Men selv om cavalier er en usund race, så er det vel trods alt ikke alle cavalierer, der koster en formue i dyrlæge udgifter. Og man kan jo også være uheldig med en af de andre racer.
    Det er ikke fordi, jeg vil slå til lyd for en cavalier, og det er ikke en race, jeg normalt går rundt og anbefaler netop på grund af racens helbredsproblemer, men er det ok, bare at afskrive hendes kærlighed til den race med, at det er nok bare minderne om den hun havde.
    Tænk hvis hun nu fik en hund af en race, hun ikke har specielt meget lyst til, og den så viser sig at være lige så dyr i dyrlægeudgifter, som hendes cavalier var.

• #29   22. okt 2022 Altså...skal det forstås sådan, at børnene kun vil hjælpe hende økonomisk, hvis hun vælger den hund, de vil have?

• #30   22. okt 2022 Jeg er faktisk enig med Lene.

Hvis det virkelig kun er Cavalier hun gerne vil have, så prøv at kontakte kennel Cavaking.
    Hun går meget op i sundhed og temperament.

Måske kunne hun finde en voksen Cavalier, hvor man ved at den ikke koster en bondegård i dyrlægeregninger

• #31   22. okt 2022 jeg ved ikke om det er et "krav" børnene har ... pt tror jeg bare de prøver med det gode og vejledning ..

jeg må så sige at skulle jeg understøtte et køb af kæledyr hvor det både er anskaffelsessum og eventuelle større dyrlægeregninger man risikerer at skulle spæde til med, så mener jeg ikke det er urimeligt at stille rammer op om hvad man vil støtte, derunder sundhed, så kan hun jo tage sit valg derefter..begge sønner har familie med mindre børn... (der vil være sygeforsikring, men der er jo en ramme der dækkes og kommer man over den så går der jo tid inden man igen har dækning, og den ramme kom hun udover med forgående hund)..

hun er heller ikke meget for at få en voksen hund ...det har jeg foreslået hende .. men jeg vil se på Cavaking sammen med hende ved lejlighed ..

• #32   22. okt 2022 Hvor bor hun Hanne, hun er meget velkommen til at komme her og hilse på Löwchen, jeg har dem i alle aldre og i flere farver smiley

• #33   22. okt 2022 hun bor i Aarhus ... hvis det skulle blive aktuelt vil jeg have det in mente .. smiley

• #34   27. okt 2022 Hanne - hvis det ikke er nu/nu så er mine tæver lige gået i løb også.. Så jeg er også begyndt at snakke med købere der påtænker hvalpekøb omkring feb/marts. smiley

• #35   27. okt 2022 kan ikke lige finde ud af hvor i processen hun og sønnen er ... men skal huske på det..

Kommentér på:
Bichon Havanaise ..

Annonce