{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Urenlig hvalp {{forumTopicSubject}}

Nå så det mig igen med min schapendoes på nu 7 måneder. Alt går godt med ham og hans Lagotto ven??
Men altså han er stadig ikke rigtig renlig, han tosser ikke ensformigt med skider. Foran døren hvis vi ikke lige er der. Han siger ikke noget men kigger på døren hvis vi så ikke lige er der og ser han står der i tavshed så hør han det bare. Hvordan kan vi hjælpe det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig hvalp
  • #1   30. okt 2022 Lær ham at ringe på klokke. Min på 9 år gjorde det samme som hvalp

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #2   30. okt 2022 Ja hvordan sådan konkret lære jeg ham det

  • #3   30. okt 2022 Jeg har lært Luna at ringe på en klokke. Først viste jeg hende, hvad hun skulle gøre og roste hende med godbid, hver gang hun trykkede på den. Da hun blev for ivrig, lagde jeg kommandoen "ud" på og gik udenfor med hende hver gang, hun trykkede på den. Om det så var 1 min fra, vi lige havde været ude eller 1 time. Hun har nu forstået at hun skal ringe på klokken for ar komme ud. Vi har desværre stadig lidt uheld, men det er meget meget bedre nu.

  • #4   30. okt 2022 Læg klokken ved døren, med en godbid får du hunden til at røre klokken, enten med en pote eller med snuden, når klokken ringer åbner du døren og kaster en godbid ud, på den måde får du klokken til at betyde at døren går op:)

  • #5   31. okt 2022 At lære at ringe på en klokke er selvfølgelig fint nok.
    Men hvis I ikke er hjemme hjælper det jo ikke.
    Men I skal måske til at lufte ham lidt mere og længere ture sætter jo gang i maven.
    Gå med ham ud i haven, så I ser at han gør sig helt færdig derude.


  • #6   31. okt 2022 Min hvalp på 5 måneder skider 3 gange om dagen, og det er næsten så man kan stille uret efter det. Hun får mad 3 gange om dagen, hvoraf de 2 er på meget faste tidspunkter.

    Jeg kan heller ikke se at en klokke skulle løse problemet. Problemet er jo dels at I ikke er opmærksomme, dels at hunden ikke har forstået at det skal foregå ude.

    Som AG skriver, så må I sørge for at gå med hunden ud, så I ser at den får pøllet. Og lufteture sætter gang i maven. Det er muligt at der sker for meget på lufteture, hvis begge luftes samtidig, og så må de luftes hver for sig.


  • #7   31. okt 2022 Hvis han pænt går til døren, når han "skal", så fortæller han jer det jo faktisk?
    Har I mulighed for i højere grad at holde øje med ham, så han ikke står der forgæves?
    Og kombinere det med, at tage ham ud og afvente, at han får "gjort noget", inden der evt. kommer et lille stykke tid, hvor I ikke kan holde øje med ham?


  • #8   31. okt 2022 Når hunden går til døren og står og stirrer på den når den skal ud, så vil en klokke da helt klart hjælpe, så kan ejer jo komme og åbne døren uden at skulle se på hunden konstant;)

  • #9   31. okt 2022 Øhh, hvad hjælper klokken når ejer ikke er hjemme, sover eller i bad mm. ?

  • #10   31. okt 2022 #9 klart Anni Hvis man ikke er hjemme, så hjælper den jo ikke, men det er jo heller ikke det spørgsmålet lyder på som jeg læser det, ) det handler om at ejer ikke altid ser at hunden står ved døren og vil ud;)

  • #11   1. nov 2022 Jeg er begyndt at arbejde med klokke herhjemme også. Det blev EKSTRA nemt at lære dem at bruge klokken (vi arbejder stadig på at koble døråbning på, indtil videre er der godbid, når der ringes) da de har haft en Trixie Memory Trainer i en del år, som bruges med stor fornøjelse. Det tog ikke hanhunden ret længe at lure, at når han trykker på knappen på memory traineren, så spytter den godbidder ud - og mental stimulering kan de jo altid bruge. Det tog ham heller ikke synderligt lang tid at lure at ringeklokken virkede på samme måde - indtil videre, i al fald.

    Jeg har gravhunde, som er berygtede for at være svære at gøre renlige, og selv om mine nu er 13 og 14 år gamle, så er det stadig et issue. De har fint kunnet holde sig om natten, når vi er lukket inde i soveværelset sammen, men når jeg er væk hjemmefra, så er det altså rarest at tisse indenfor i varmen fremfor at vente til jeg kommer hjem igen, for så skal man jo udenfor hvor det kan være både koldt og vådt.

    Jeg fik løst det de fleste dage ved at lære hunhunden at tisse på kommando, men nu er hun kommet på vanddrivende, og så er det altså ikke altid et spørgsmål om om hun VIL holde sig, men om hun kan.

    -Så nu har jeg simpelthen købt tissepads fra Amazon i Tyskland, som hun har vænnet sig til at bruge om natten og som absolut også er foretrukne tissested for begge, når jeg ikke er hjemme. Især om natten har jeg været imponeret over hvor meget lugt tissepaden også suger, jeg er ellers så let sovende, at jeg førhen jævnligt er blevet vækket af lugten af tis. Der skulle efter sigende også være noget i tissepads, der vækker hundes trang til at tisse der, hvilket har gjort det ekstra nemt.

    Jeg har ramt en anden hurdle oveni efter at min mor er flyttet til lejlighed med flisebelagt gårdhave. Gravhundenes gamle ejer har åbenbart lært dem ikke at besørge på fliser, så uanset hvor meget jeg stod og lokkede med "tis"-kommandoen , så ville Frida ikke.

    Det lykkedes endeligt ved sidste besøg, da jeg havde brugt hvalperenlighedstricket med simpelthen at lægge en tilsølet tissepad ud på fliserne for at markere, at tis hører til her, og jublen ville ingen ende tage, da hun satte sig derude.

    Ingen af gravhundene vil høm-hømme på hverken fliserne eller pads, og det er fint nok, det kan vi klare på gåture eller i haven hjemme, men med vanddrivende skal hun simpelthen have mulighed for at tømme blæren lige så snart det er nødvendigt.

    Jeg tænker, du nok har brugt tricket med at lægge en tilsølet avis/tissepad udendørs tidligere, men det ta'r ikke skade af en gentagelse, tænker jeg?



Kommentér på:
Urenlig hvalp

Annonce