{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Hvilke racer har overrasket jer positivt? {{forumTopicSubject}}

Dette er bare en hyggetråd. ??

For mig er der mange racer der har overrasket positivt, men pekingeseren er klart en af dem. Dem jeg har mødt har alle været super charmerende, venlige og sjove hunde.
Hvis der ikke var så meget pelspleje styrtede jeg muligvis ud og købte en imorgen. *lol* ( dog har jeg en fornemmelse af at sundheden ikke er helt i top)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke racer har overrasket jer positivt?
  • #1   8. nov 2022 Modsat Søren Pape så har jeg kun gode erfaringer med folk af grønlandsk herkomst.
    Og bullmastiff'er.


  • #3   8. nov 2022 Jeg blev som barn bidt af en Pekingeser.

    Pudlen har overrasket mig positivt, at det er så søde, glade og ivrige små vuffere, der ikke nødvendigvis står og gør hele dagen. smiley


  • #4   8. nov 2022 Bichon frise - Jeg er absolut ikke til små hvide pelsbolde og har altid syntes Bichon F. så fuldstændig tåbelig ud, når den er klippet korrekt, lige indtil vi mødte nogle stykker til ringtræning.

    Så skønne små humørbomber, ikke det mindste gøende eller hysteriske og for en som mig, der sætter pris på en hund med elegante bevægelser, har det også været en overraskelse, hvor let og elegant den bevæger sig smiley


  • #5   8. nov 2022 Rottweiler.

    De er meget søde og træningsvillige de som jeg har mødt. Jeg kan også godt lide deres udtryk, selvom jeg normalt mere er til hunde med mere snudeparti. Dejlig vuf.


  • #7   8. nov 2022 Malinois - jeg havde hørt en masse fra schæferhundefolket, som er de absolutte eksperter på racen herhjemme .. inden jeg fik min første.
    Alle mine forbehold blev gjort til skamme - magen til omgængelig, bundsolid og kærlig hund havde jeg aldrig mødt.

    Og så mødte jeg en enkelt blandingshund af to racer, jeg virkelig ikke bryder mig om - rotte og aussie - men hold op, han var godt nok lækker smiley

    Jeg synes som oftest, at mit forhåndsindtryk matcher nogenlunde min endelig opfattelse af racerne.
    Der er naturligvis ind imellem individer, som bare er til at tage med hjem - også af racer, jeg ikke umiddelbart var ret begejstret for.


  • #8   8. nov 2022 Helt klart pudler!

  • #9   8. nov 2022 Lagotto, hold de op de kan gå spor.

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #10   8. nov 2022 Dværgpinscher
    Den ligner én der er til pynt men det er en seriøst lækker lille aktiv hund og nem at have med at gøre smiley


  • #11   8. nov 2022 Altså, ham her, Cash 2.0 har da gjort mig ret forelsket i Grand Danois (som jeg dog aldrig kommer til at eje, det alt for stor en klods at have i min lille 2 værelses).
    Jeg ellers aldrig rigtig kunne lide racen, men hold nu k'ft, jeg synes ham her fin smiley :
    https://www.youtube.com/watch?v=xY-cPuVaj2w

    - At ejeren så er en klaphat og har en syg trang til at fremvise kræet, uden hensyn til om hunden bryder sig om det eller ej, er så en anden sag smiley


  • #12   8. nov 2022 Pekingeser helt klart , det er den sødest , sjoveste , og utrolig udtryksfuld lille pels bold , de har så meget personlighed og er helt deres egen værdig og bestemt .så overrasket da jeg fik min egen gennem dyrensbeskyttelse men ja pels pleje skal man elske

  • #13   8. nov 2022 Standard puddel og whippet.

    Jeg var sikker på at jeg skulle have godbidder i lommen for at få kontakt med Kirstens whippets. Men det var slet ikke nødvendigt. Troede de var meget mere reserveret smiley


  • #14   8. nov 2022 Malteser. Dem jeg har mødt har udover størrelsen ikke opført sig som min fordom om dem som skødehunde - rystende nervevrag.
    De har været intelligente, selvsikre og aktive.


  • #15   8. nov 2022 Storpudlen havde jeg i mange år intet forhold til, men så mødte jeg dem i virkeligheden og det er altså en lækker hund, både i sind og skind (IMO). Jeg fatter ikke en dyt af at folk vælger en doodle, når de kan få en storpuddel...!

  • #16   9. nov 2022 Jeg har altid syntes at labrador og DSG er røvsyge. Men det flytter sig lige så stille og roligt. Labberne kan ligefrem have personlighed, og DSG er jo en skør lille fidus smiley

    Eurasieren har overrasket mig på den måde, at det er en af de mest stabile racer, når man kigger på dens formål og racebeskrivelse. Den er bundreel, og opfylder præcis de ting, den er lavet for. Nu er racen jo ikke så gammel, så det kan måske være en faktor. Men jeg håber at avlen fortætter med at have samme fokus - sundhed og selskabelighed.

    Og sidst, men ikke mindst - cocker spaniels. Jeg HADER spaniels. Eller det gjorde jeg. Vimse, gøende og bare generelt irriterende. Men så fik jeg 3 på hold samtidig, og særligt den ene stjal mit hjerte, og omvendt smiley Så meget iver, arbejdsglæde, fidusmageri og kærlighed pakket ind i blød pels og lange ører smiley


  • #17   9. nov 2022 Jeg syntes de fleste racer har enten levet op til mine "fordomme", eller været værre smiley

    Men jeg har lært en masse nye racer at "kende"

    Bl.a. Eurasier smiley


  • #18   9. nov 2022 Bearded collie - har altid afskrevet dem lidt som værende sådan nogen lidt fancy pynte-selskabshunde indtil vi mødte en tysker med en hel flok af dem på stranden. Hold op de var sjove, omgængelige og ejer, der dyrkede HTM og dogdancing fortalte, at de er virkeligt trænbare.
    Var det ikke for den latterlige pels kunne jeg godt overveje sådan en. Ærgerligt de ikke avles med en pels, der følger racestandarden. Har set de avles i en working udgave i UK (udenfor FCI/KC), der ligner standarden mere ift pels, dvs væsentligt mere moderat, "grov" og plejenem, men om det er "samme hund" ved jeg ikke.


  • #19   9. nov 2022 Labrador. Har altid tænkt de var kedelige indtil jeg lærte min brors tæve at kende. Nala er fantastisk! Simpelthen.

    Det er nok den bedste hund jeg har kendt i sind og fysik og motivation. Hun er simpelthen bare skøn.

    Her er hun bedste hund til prøven så andre er enige men jeg måtte simpelthen lægge alle mine ideer om labrador væk da han fik hende. Sådan en hund ville jeg gerne have en dag.


    profilbillede
  • #20   9. nov 2022 Prazsky Krysarik. Altså for mig var det jo bare en af de der små 'tæppetissere' med tændstikben. Så var det at min mands brors nye kæreste kom ind i familien med sine små mærkelige tæppetissere. Mage til små herlige ukomplicerede humørbomber skal man da lede længe efter. Totalt nemme med andre hunde og vist nærmest født velopdragne smiley

  • #21   9. nov 2022 De labrador jeg har kendt, de har ikke overrasket mig positivt. Tværtimod. Bevares min onkels lab var en god jagthund, men det var da det. smiley

  • #22   9. nov 2022 Greyhound, jeg har altid tænkt at de var grimme og bestemt ikke inteligente, men greyhound er da utrolig sød, blød som fløjl og forbavsende intelligent, jeg er blevet ret vild med racen smiley

  • #23   9. nov 2022 Eurasier.. jeg tænkte de var meget egenrådige, svære at danse med og meget aktive. Dem jeg har mødt er meget søde og imødekommende

    Og så japanese chin. Troede de var små hysser. Men fantastisk race! De er sjove, energiske, og selskabshunde af hele hjertet


  • #24   9. nov 2022 Jeg kan stadig ikke lide terriere så jeg mangler at møde en der gør mig blød

  • #26   9. nov 2022 @24: Du burde møde Clinton. Han er en charmebøf og er på sine modne dage blevet en kælepotte. Han har efterhånden smeltet mange hjerter smiley

  • #27   9. nov 2022 Mette jeg tænker også at Pernille skulle da møde mine sealyer. Totalt klistrede kælepotte. Der findes jo over 30 forskellige terrier racer. De har bestemt fællestræk, men de er også vidt vidt forskellige.

  • #28   9. nov 2022 Mette og Louise, jeg byder også ind med en flok glade terriers. Jeg har endnu til gode at møde en der ikke har kunne lide dem trods diverse fordomme.

  • #29   9. nov 2022 Gaddafi (Fox Terrier) er nu også yders glad for alt og alle. Hvis der kommer gæster, så tror han at de er kommet fort at besøge ham.
    Sådan var han hjemme hos mig, og sådan er han også i nyt hjem.


  • #30   9. nov 2022 Yorkien!
    har aldrig tænkt det var en særligt spændende hund - men shit en dejlig, lille bombe af energi! Virkelig kærlige og slet ikke så terrier agtige som jeg troede. Meget knyttet til sine mennesker og fornuftige i deres reaktion på omgivelserne smiley


  • #31   9. nov 2022 Krøllet...
    Det er langt de fleste terriers nemlig. Meget tæt knyttede til deres ejere og ufattelig trofaste. Følger i tykt og tyndt. Det er misforstået at de er sig selv nærmest. De er viljefaste men meget obs på ejer og dennes psykiske og fysiske tilstand.


  • #32   9. nov 2022 Yorkien er dejlig smiley men den er også lille selskabshund

  • #34   9. nov 2022 Pernille, vil du uddybe hvad du mener med selskabshund?

  • #35   9. nov 2022 Petit griffon - Alle dem jeg har mødt har virkelig den fedeste lalleglade personlighed lol.

  • #37   10. nov 2022 Jeg skulle på et tidspunkt møde en Unghund, som jeg på forhånd var temmeligt fordomsfuld omkring (inkl ejerne) Vi taler blanding af husky, aussie og yderligere to andre racer, fra to andre grupper. Totalt "hovedløst" både at lave blandingen - og at købe den.

    Og så viste det sig bare at være den skønneste skønneste hund, som jeg totalt tabte mit hjerte til på få sekunder smiley
    Som iøvrigt havde både søde og fornuftige ejere. smiley


  • #38   10. nov 2022 Jack Russell Terrier!
    Irohs tidligere legekammerat, Vilma, er en glathåret og kortbenet JRT. Hun var fandme sød og sjov :?-?D
    Og så boede jeg også på kollegie med en der havde en ruhåret kortbenet JRT, Buzz, som jeg også bare tabte mit hjerte til når vi gik ture sammen :?-?D Og jeg er ellers ikke så meget til ruhår :?-?P


  • #39   11. nov 2022 Ved ikke om jeg vil sige det er en race der har overrasket mig ... men jeg undrer mig over "working kelpie" ikke er mere udbredt end den er indenfor DcH, nordisk og lignende smiley

  • #40   11. nov 2022 Jack Russel terrieren har også overrasket mig positivt. Min kæreste havde to. Den ene døde for nyligt næsten 17 år gammel. Der er dælme meget hund i en lille indpakning. smiley

  • #41   13. nov 2022 helt klart pudler og springer spaniel.

    pudler fordi jeg altid har tænkt at det er sådan en fin hund der er bange for at lave noget udendørs og være aktiv. det er de så langt fra dem jeg har mødt

    springer spaniel fordi folk i min familie der har dem bruger dem mest bare som familie hund hvor den bare virker kedelig og træt. men hold op hvor er jeg blevet vild med den race nu.

    Tilgængel med labrador har jeg stadig ikke mødt nogen der har overrasket mig positivt da dem jeg kender bare bliver brugt som sofakartofler eller også stikker de af eller overfalder andre hunde/mennesker


  • #42   14. nov 2022 Pudel. 1 fordi jeg virkelig synes de er grimme i udstillingsklip, og nok derfor bare har tænkt det slet ikke var en hund for mig. 2. fordi de mellem pudler jeg har mødt ikke har været Teemos kop the, og derfor heller ikke min. 3. fordi de få toy pudler jeg har mødt, har virket virkelig usikre.
    Lige indtil i går, hvor jeg fulgtes med Koda og hans ejer til Herning, og Koda tog mig bare med storm. Han var så heller ikke klippet til udstilling, så hans charme kunne rigtig skinne igennem. Koda er så også en dværg pudel, så måske det bare er dén størrelse pudel der er anderledes, eller også har jeg bare været uheldig med de andre møder af andre størrelser.


Kommentér på:
Hvilke racer har overrasket jer positivt?

Annonce