{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Flåtmiddel {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde, som har erfaring med produkter fra PetIQ. de lover en masse, men jeg synes de mangler af dokumentere deres påstande. De påstår, at det e r veterinært godkend, helt uden kemikalier og uden bivirkning. Et produkterne skal kunne fjerne flåter. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Men er der nogen som har erfaring med deres produkter eller kender til firmaet.

Kommentarer på:  Flåtmiddel
  • #1   26. nov 2022 Så vidt jeg kan se, er det jo bare hvidløg i en fancy indpakning... I så fald nej, jeg gar aldrig oplevet, at hvidløg har virket mod flåter, og jeg ville ikke kaste penge efter det der

• #2   26. nov 2022 Kender det ikke Hans, men deres Serene um har eksisteret i mange år. Jeg har dog hørt flere (kunder) tale godt om dette produkt

https://hestenshelse.dk/uniq-skjold-insektafskraekkende-olie-til-hunden?gclid=Cj0KCQiAj4ecBhD3ARIsAM4Q_jHKiKZe8GyL9HqGoUqyAka3WCLOoEr9HBeZqP4nN1LWOlE_MDHpQncaAu6gEALw_wcB

Der er også mange der bruger knust Bukkehornsfrø over foderet. Det skulle også være rigtig gavnligt.

• #3   27. nov 2022 Jo men de svarer meget undvigende eller slet ikke på mine spørgsmål på FB. Så blokerede dig mig, ringede mig op og indtalte en lettere truende besked på min telefonsvarer. Det gør mig temmelig skeptisk. Flåtbid er alvorlig for hunden. Os der opholder os meget i skovene og andre naturområder er meget plaget af flåter, som jo giver hunden (og hundeføreren) alvorlig sygdomme.

• #4   27. nov 2022 Med den opførsel, så var det da helt sikkert ikke et firma, jeg ville handle med.
    Hvis du gerne vil prøve "naturmidler" først, så kan du give hvidløg (I små mængder), og lidt søgen på nettet kan også give div. sprays der skulle virke afskrækkende.

Personligt har jeg ikke haft held med nogen af de alternative præparater, så er endt med bare at give bravecto - det virker, og mine hunde har heldigvis talt det fint.

• #5   28. nov 2022 På mange af deres produkter kan man ikke se hvad det er der skulle være den aktive ingrediens. Det tror jeg faktisk er på kant med loven når man sælger det som 'naturlægemiddel'?
    Mht hvidløg som aktiv ingrediens så det virker altså hverken mod flåter, lopper eller indvoldsorm. Desuden er det temmelig giftigt for hunde uanset forarbejdning og evt opvarmning.
    Jeg har selv været med til at udføre noget forskning i det - godt nok i heste - for 25 år siden. Det havde INGEN effekt. Det der virkede var konventionel kemi. Hvidløg bliver af en eller anden sær årsag ofte udråbt til nærmest et mirakelmiddel; der er ikke nogen af de stoffer der findes i dem som skulle kunne retfærdiggører det smiley
    Der er ikke produkter jeg ville spilde mine penge på.

• #6   30. nov 2022 Tak for svarene. Jeg fortsætter med bravecto

• #7   30. nov 2022 Hans jeg vil anbefale Seresto i stedet. Reagerer Tor, så kan I tage det af. Kommer der en reaktion på pillen, så er der ikke meget at gøre. I øvrigt skal flåter og lopper slet ikke bide før de dør med Seresto. Det skal de med Bravecto. Ellers lad os tale om det efter nytår.

• #8   30. nov 2022 Jeg er mest til NexGard, som også findes i en form, som beskytter mod hjerte-lungeorm, hvis man bor i et område der er plaget af det.

Har fået at vide, at Seresto ikke er så godt, hvis hunden bader meget, og så ville jeg ikke bruge det hvis der er små børn i familien, som rører hunden og putter hænderne i munden og øjnene.

• #9   30. nov 2022 Anni Tor bader ikke smiley

• Hans Vest H
    Hans Vest H Tilmeldt:
    aug 2022

Følger: 2 Svar: 1
    #10   1. dec 2022 Nej Tor er nærmest vandskrækket. Jeg har haft en lang snak med min dyrlæge af flere omgange. Tor har fået bravecto flere gange. Ingen reaktion. Dyrlægen som jeg iøvrigt har stor tillid til anbefaler bravecto.

• #11   1. dec 2022 Hans de hunde jeg har set reaktion på, er nogle der har fået Bravecto gennem nogle år.

• #12   1. dec 2022 Man kunne måske skifte med Btavecto og NexGard, et år med Bravecto og et år med NexGard. Det burde også nedsætte chancen for immunitet.

• #13   1. dec 2022 Louise, er det ikke værd at tage med, at Seresto er tilbagekaldt i USA og Cananda, fordi der har været uforholdsmæssigt mange dødsfald blandt hunde, som har brugt det.

Når der ikke er reaktion på Bravecto, og Hans er tilfreds, er der ingen grund til at skifte det ud med noget der har så voldsomme bivirkninger.

• #14   1. dec 2022 Anni jeg er bare ikke fan af de piller generelt, men jeg er helt enig i at de piller med lavere mængde gift er at foretrække.

• #15   1. dec 2022 Anne det er Bravecto jo også mistænkt for.

Alt andet lige er det gift, og det er altså noget møg. Men det er flåtbårne sygdomme også.
    Jeg har personligt ikke set/hørt om reaktioner ved halsbåndene (jeg foretrækker Scalibor) modsat Bravecto, så det er vel helt naturligt at det er dét vi anbefaler.

• #16   1. dec 2022 Louise, jeg tror nu ikke, at der er den store forskel om hunden får en pille som den spiser og på et giftig halsbånd, som fordeler giftstofferne over hele hunden med tiden, som hunden alligevel får i sig hver gang den slikker sig.
    Det samme gælde for mennesker, speciel for små børn. Hvis man vil være sikker på ikke selv at få oget af giften i sig, så skal man vaske hænder hver eneste gang man har rørt ved hunden, og hunden må hellere ikke være i seng og møbler, da giften fra halsbåndet også ender der.

• #17   1. dec 2022 Seresto beskriver jo selv, at de to aktive ingredienser er pesticider. Som fordeler sig ud i hver millimeter af hundens overflade, og som skilles ud i vandløb, på mennesker og i møbler. Personligt foretrækker jeg kun at forgifte hunden, og ikke alle mennesker, organismer, møbler og levende væsner omkring den smiley

Men nej, Bravecto har ikke været i nærheden af at være mistænkt for så voldsomme bivirkninger som Seresto. 2500 dødsfald er relateret til Seresto. Og så er der den del med, at hunden skal gå med det om halsen 24/7 for at det har effekt.

Jeg må erkende at jeg ikke kan se fordele i Seresto, med mindre man har en hund der har haft en reaktion på pillerne, eller man har en hund som SKAL have et repellerende middel. Og som samtidig er en hund, der ikke bader jævnligt, og derfor skyller virkningen af.

• #18   1. dec 2022 Vi har jo hver hver vores foretrukne. Sådan er det. Vores hunde får intet gift. Kun ormekure. Hvad andre gør er jo op til hver især. Vi som opdrættere siger bare, at det er på eget ansvar, og vi anbefaler det ikke.

• #20   2. dec 2022 Louise. Så som opdrætter tager du ansvaret, når dine hvalpekøbere bruger Serestos gifthalsbånd som du anbefaler? Eller hvordan skal dén forstås?

• #21   2. dec 2022 Rikke nej. Det jeg mener er, at vi intet bruger og fraråder det. Bruger hvalpekøbere gift, så er det på eget ansvar.
    Derfor ville jeg stadig selv vælge halsbånd (Scalibor helst) fremfor pillerne.

• #22   2. dec 2022 Ok. Jamen....at bruge ingenting virker helt sikkert også lige indtil heldet slipper op.

• #23   2. dec 2022 De to pesticider, som Seresto indeholder, er insektdræbende. Det er jo fint når det er lopper og flåter, man vil slå ihjel, men det er jo også alle andre insekter, der ryger i svinger. Og nu hvor biodiversitet og blomsterenge er det nye sort, så ér Seresto altså det dårlige valg.

• #24   2. dec 2022 Rikke som skrevet tidligere, så kender jeg 3 hunde der er blevet syge med borrelia til trods for at de har fået Bravecto hver 3. måned. Den ene endda hele 3 gange.
    Så at give gift er ingen garanti.

• #25   2. dec 2022 Halsbånd er gift, Louise - Gift både til hunden, familien og omgivelserne.
    Din anbefaling giver også hunden gift ind i kroppen.

Der er vist ikke én eneste her, der har sagt, der er garanti for noget.
    Min egen hanhund var tæt på at dø efter at være ramt af flåtbåren sygdom. Han var på et såkaldt repellerende middel. Det var før pillernes indtog.

Selv ville jeg ikke vælge Bravecto, der giver 3 x dosis på én gang, når der findes et lignende middel, der kun indeholder 1 x dosis. At dyrlægerne anbefaler Bravecto fremfor Nextgard giver ingen mening.

• #26   2. dec 2022 Rikke vi er slet ikke uenige. Har ingen steder skrevet at halsbåndene er uden gift.
    Jeg skriver at jeg ville vælge (og derfor naturligvis anbefale) Scalibor.

Kommentér på:
Flåtmiddel

Annonce