{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Tidligt løbetid? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Mit spørgsmål er om hunde godt kan gå fortidigt i løbetid. Molly er lige blivet 6 år og skulle først skulle gå i løb den 23-26 men jeg opdaget i dag nogle lyse røde (ikke lyserøde, men ikke hvad jeg normalt vil forbinde med blod rød…) ligge på gulvet, og jeg (håber) at hun bare er gået i løb. Men hun vil ikke lade mig se hende bag i da hun lige (midt nov) har været til dyrelægen med en spurgte analkireltl(?) vi har fået af vide at vi skal stoppe hende i at slikke sig for meget bagi, men det gør jo så også at hendes (forhåblig) løbetid griser en smule mere…

Hun har virket en smule mere Velcro end hun plejer og så virker hun trist. Lige som om det var første gang hun gik i løb.

Så jeg håber at det er løbetid og ikke hendes r@v der bløder, for at sige det lige ud…

Hilsen en bekrymet Trine, jeg ved der er stavefejl men syndes det er for akavet at sidde og skulle indtale denne tekst på en færge… håber jeres andres aften går en smule bedre…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidligt løbetid?
  • #1   9. dec 2022 Ja det kan de - og det der vil jeg ikke engang rigtigt kalde for tidligt - det er trods alt langt fra alle hunde man jan sætte uret efter, så når det kun svinger med et par uger ville jeg kalde det til tiden

  • #2   9. dec 2022 Alt mellem ca. 4-12 mdr er normal cyklus for en hund.
    Hvis du havde forventet løbetid i juledagene, vil jeg faktisk betegne nu her som ret så spot on. Det kan næsten ikke blive mere præcist.
    Mine tæver går 6 mdr mellem deres. Tiden kan forskydes nogle uger i begge retninger. De følges som regel ad, så alle retter ind efter hinanden. Det kan så rykke sig lidt ifm hvalpe, ekstremt vejr osv.


  • #3   9. dec 2022 Det pejler at være den 23 når min farmor er kommer over til os i sommerhus og hun ligger i min seng… og så igen i sommerferien. Men tænker det også har stresset hende med alt det med dyrlægen.

    Tak for svar så kan jeg være helt rolig, går jo ikke så meget op i løbetiden da Molly aldrig skal have hvalpe.


  • #4   9. dec 2022 Vær obs., da blodtinget udflåd også kan være tegn på livmoderbetændelse.

  • #5   10. dec 2022 enig med Sanne vær obs .. plejer hun at være velcro og trist op til/under løbetid ..udflåd og ændret adfærd kan være tegn på livmoderbetændelse

  • #6   10. dec 2022 Hun er gø'er også af ting i haven og virker skræmt. Ved ikke om hun er blevet baget af et dådyr og det så er det der gør det farligt (hun blev skræmt af at hun lugtet til grasser) det bekrymet mig ikke da hun er en meget mærkelig hund. Hun var også lidt mærkelig overfor min morbror, men han har to hunde, hvor den ene er de sidste dage i løb og den anden er lige ved at starte, så tænker bare det er den lugt han bruger med sig. Hun har altid været en mærkeligt hund, men da vi fik bygget om og der kom mange mennsker ind og ud af huset skete der noget så hun er meget "skrøbelig"… og mistet også lysten til at spise der… er der flere tegn på livmoderbetædelse? Uden det skal være dyrelægen, da hun er ret sur på hende pt… hun fik (hvad jeg ville sige) et angstanfald sidst vi var der og blev også Velcro der, men kun op ad mig (og jeg var ikke sådan "arrrh hvor er det Syndt for dig lille baaaaby, nej det var sådan lidt mere nej Molly kom så dyrenlægen skal kigge dig i røven… dog græd jeg hele vejen hjem da jeg følge mig som en dårlig ejer…)

  • #7   10. dec 2022 Ved pludselig ændret adfærd bør man altid søge dyrlæge. Lige meget hvor "sur" hunden er på dyrlægen. Snak med dyrlægen inden om, at takle hundens evt. angst.

    Andre symptomer ved livmoderbetændelse:
    Brunrødt, blodigt pus fra kønsåbningen
    Hunden er mere tørstig og tisser mere end normalt
    Sløvhed og nedsat appetit
    Feber
    Opkast
    Forstørret bugomfang

    Saxet fra nettet.

    Det kan også "bare" være spøgelsesalder.

    MEN livmoderbetændelse kan blive livsfarligt. Jeg har læst et sted at omkring 25% af senior tæver, dør af ubehandlet/indkapslet livmoderbetændelse.
    Det kan eskalere meget meget hurtigt.


  • #8   11. dec 2022 Vi holder øje og vil tage ud til dyrelægen en gang "for sjovt" hvor det er bare at komme der ind og blive snakket med og så hvor dyrelægen lige må kigge.

  • #9   11. dec 2022 Ja det er da ret præcist så. Vores tæver svinger gerne 1 måned.

  • #10   11. dec 2022 NOgen tæver kan man stille uret efter, og andre kan man ikke… smiley
    Jeg vil dog mene at en tæve der pludselig er anderledes i sin cyklus end hun plejer, så skal man lige været på vagt for visse hormonpåvirkelige sygdomme.


  • #11   11. dec 2022 Ginne Molly er en meget mærkelig hund hun har perioder som hvor det går bedre oppe øverst. Vis hun var en hest var hun nok blevet skud. Men det forgår godt hjemme hos os og det omfang vi har hende med i. Og vis hun var et mennsker havde hun nok flere bogstaver end jeg har (har ADD og ordblindhed, og muligvis også angst)

  • #12   11. dec 2022 Men jeg husker det! Og holder øje med hende

Kommentér på:
Tidligt løbetid?

Annonce