{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Shihtzuhunden
Shihtzuhunden
Tilmeldt:
11. aug 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Nervøs/stress hund {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Måske der er nogen herinde der kan hjælpe? Jeg har en shih tzu på næsten 9 år. Jeg overtog ham som 2 årig fra en som ikke magtede opgaven alligvel. Han er en utrolig dejlig og god hund. Da jeg overtog ham havde han det svært med at være alene hjemme, men med hjælp fra en hundetræner blev det meget bedre.
Han er utrolig knyttet til mig, og har altid haft lidt nervøse tendenser, men synes det har været minimalt.
Han er den sidste tid begyndt med, at når jeg laver noget i hjemmet, aftensmad, rengøring m.m, så vil han hele tiden ud. Han skraber på terrassedøren, og ellers render han efter mig/ind i mig, og kan også gø af mig. Han kan slet ikke finde ro. Når jeg så sætter mig, så lægger han sig roligt og ofte til og sove. Der er ingenting når vi sidder, heller ikke om aftenen, hvor han ofte kan gå ind på kontoret og lægge sig alene. Problemet er som sagt når jeg går og laver noget. Vi går hver dag to gode gåture, men jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg med hans alder er blevet dårlige til den mentale stimulering af ham. Han bliver snakket og kælet meget for.

Er der nogen der ved hvad jeg skal stille op? Jeg tænker også at få han tjekket ved dyrelægen om noget fysisk kan være galt, men han er ellers en glad hund der spiser godt smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs/stress hund
  • #1   17. dec 2022 Hvorfor er du stoppet med den mentale stimulering ? Jeg tror han keder sig. I skal noget sammen, der giver mening for ham. Kæl og nus er fin, men ikke nok. Du kan lægge stimuleringen ind under jeres gåture. Det er kun fantasien der sætter grænser. Lær ham at gå slalom, kravle over og under forhindringer. Læg små spor, han skal gå. Lær ham nye trick.



  • #3   18. dec 2022 jeg er lidt nysgerrig mht til hvorfor I mener han mangler mental stimulering når han er helt rolig når der er ro i huset .. det er ren nysgerrighed ?
    Jeg har en tæve på 11½ og når her sker meget, mest når der er besøg af børnebørn som er meget aktive, urolige og der så er uro, så vil hun ud i haven, ind igen ud igen .. når vi bare er os selv så er hun helt rolig ..

    jeg tror sgu mere de ældre hunde bliver stressede og urolige når der sker for meget ...


  • #5   19. dec 2022 Alderen kan også have påvirket synet, og det kan også give mere rastløshed.
    Men som de andre skriver, så er det bestemt et forsøg værd at genoptage den mentale stimulering.
    .


  • #6   19. dec 2022 Tusind tak for jeres kommentarer og bud, det er alt sammen meget brugbart. Især det med synes ramte mig, da jeg netop føler han ikke ser så godt mere (han er blandt andet ikke så glad for trapper når der er mørkt). Men vi er fluks i gang med det mentale igen og en Kong med fyld i.
    Tak! ??


  • #7   19. dec 2022 Det kan nu også være begyndende demens, når nu vi er ved det "aldersrelaterede".

Kommentér på:
Nervøs/stress hund

Annonce