4.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Spørgsmål om dansk/svensk gårdhund Spørgsmål om dansk/svensk gårdhund

Jeg har gennem længere tid overvejet at føje en dansk/svens gårdhund til vores familie, men jeg har indtryk af, at det er en meget gøende race, og er derfor en smule tøvende, da jeg på ingen måde ønsker en meget gøende hund.

Jeg har spurgt forskellige ejere og avlere, men de svarer ikke rigtig på mit spørgsmål - nogle af dem, svarer at de vel ikke gør mere end andre racer, og andre svarer nærmest uden om.

Jeg synes tit at man møder dansk/svensk gårdhunde, som gør i en uendelighed, men er det typisk for racen eller er det bare nogle uheldigt opdragede/præget eksemplarer jeg har mødt??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om dansk/svensk gårdhund
  • #1   26. jun 2005 Hejsa:

De ( ihvert fald min :o) ) gør virkelig ikke mere end andre racer. Jeg er en lykkelig ejer af en skøn Gårdhund, og han siger ikke ret meget. Jo, han siger lidt når der går nogen på trappen ( vi bor på 5 sal ), men det er kun sådanne en gang møfferig, ikke noget højlydt.

Kan uden tvivl godt anbefale en gårdhund. Spørg endelig hvis du vil vide mere om racen, jeg fortæller gerne om racen og Nicki *SS*

• #2   26. jun 2005 Min toller gør feks. næsten aldrig - der kan bogstavelig talt gå mange måneder mellem man hører ham gø.

Jeg har læst om racen i mange hundebøger, og det der står i bøgerne tiltaler mig, men når jeg så taler med andre hunde folk, så "advarer" de om at racen er uregerlig og støjende.

Racen tiltaler mig, men jeg er meget i tvivl, da jeg jo nødig vil have en hund, som "plager" livet af min toller og mine naboer.

• #3   26. jun 2005 hej igen.

Min Nicki er bestemt ikke støjende, og jeg kender flere gårdhunde der bestemt heller ikke er støjende. Hvad mener du med uregerlig?

• #4   26. jun 2005 Jeg har fået fortalt, at de er slemme til at bide ting i stykker, og at de er så godt som umulige at opdrage - at de lige som nogle mynde racer/ og nogle spidshunde racer, ikke kan slippes fri, fordi de er umulige at kalde til sig igen, og at de vil jage vildt.

Min nærmeste nabo har en dansk svensg gårdhund, som gør af ALT og alle, døgnet rundt, og når folk ringer på hendes dør er hun nød til at tage hunden i snor, for ellers render hunden ad h...... til, og hun kan slet ikke kalde den til sig igen - og jeg har set andre af samme race opføre sig på næsten samme måde.

Jeg Ved godt, at det måske er nogle uheldige eksemplarer jeg kender til - jeg har jo selv mødt folk som tror at tollere er sky hyperaktive og angstbidere, men de tollere jeg kender er abselut hverken sky, hyperaktive eller angstbidere - tvært imod skal man lede længe efter en skønnere familiehund end tolleren smiley

• #5   26. jun 2005 r du sikker på det er en gårdhund du snakker om *G* kender overhoved ikke til de ting du skriver. En gårdhund er meget nem at opdrage og den elsker at lære nye ting. Prøv at læs bogen "dansk kennelsklubs's bog dansk/svensk gårdhunde", den fortæller ALT.

det er sjovt du skriver det med tolleren, kender faktisk en toller og han er meget sky. Jeg er dog meget vild med racen.

Tror du ikke også det kan være noget med hvad man selv gør dem til? det tror jeg

• #6   26. jun 2005 Jeg har læst bogen fra DKK, og den bog giver et meget positivt indtryk af racen - det er de hunde og ejere/avlere jeg har mødt i det virkelige liv, som gør at jeg tøver lidt.

Jeg er 100% sikker på, at de hunde jeg taler om, er dansk svensk gårdhunde smiley

• #7   26. jun 2005 ok - jeg er glad for jeres svar smiley

Der findes jo desværre mange fordome, om div. hunde racer, og det er nogle gange svært at finde ud af hvilke der er sande - og i dette tilfælde, hvor jeg jo faktisk kender 3 hunde som, lever op til disse fordomme, så blev jeg jo endnu mere i tvivl om det nu også er en race for mig smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om dansk/svensk gårdhund

Annonce