864 visninger
|
Oprettet:
Hundeangreb {{forumTopicSubject}}
Jeg er to gange blevet angrebet af en hund dog uden bid men har været ved at falde på min cykel begge gange skal jeg politi anmelde det?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 540 Svar: 31.180
Ift. om der skal anmeldes, ville det for mig afhænge af omstændighederne. Også for en ansvarlig hundeejer kan uheld ske - man kunne tabe snoren, hunden kunne trække halsbåndet over hovedet e.l. så er det en enkelt gang denne hund gar givet problemer, ville jeg blot tale med ejeren.
Er det derimod en hund der igen og igen render løs rundt uden kontrol og jager cyklister e.l. så ville jeg da bestemt overveje anmeldelse - særligt hvis ejer, når det påtales, ikke ændrer adfærd.
- men som udgangspunkt ville jeg tale med ejer først. Helt som jeg ville tale med naboen først, før jeg anmeldte en gene fra dem
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 49 Hunde: 7 Emner: 131 Svar: 7.628
mar 2009
Følger: 71 Følgere: 123 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 145 Svar: 12.843
At hunden vælter dig omkuld kan ske på baggrund af alt fra kådhed til overdrevet hyrdeadfærd rettet mod fx cykel. Det er umuligt at vurdere uden at have set situationen.
Ud fra din sparsomme beskrivelse, er der intet at anmelde. Ejer vil højst få en reminder om at holde hunden i snor.
Jeg ville tage en samtale med ejer i stedet, for en hund der løber efter mennesker skal - uanset hundens hensigt - holdes i snor.
aug 2010
Følgere: 224 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 5.622
Det er fandme uhyggeligt.
politiet har intet at lave i forvejen
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 26 Hunde: 3 Annoncer: 10 Emner: 67 Svar: 4.212
Det er nok 95 procent sandsynlighed for at det "bare" er hundens instinkter er blevet tricket, særligt hvis du cykler rigtig hurtig og kommer bagfra(overrasker hunden).
Dermed ikke sagt at det er ok, at det sker, men mere en forklaring på det.
Hvis du helt vil undgå at det sker igen, så sæt farten lidt ned og ring med ringeklokken i god tid.
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 362 Hunde: 5 Emner: 572 Svar: 27.212
Jeg er virkelig i tvivl om, hvad du mener, About
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.530
Det er farligt og ubehageligt. Engang var det i skovens dybe stille ro. Det har man også fået ødelagt.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 26 Hunde: 3 Annoncer: 10 Emner: 67 Svar: 4.212
Jeg oplever alt for ofte at cykelister (særligt mountainbike ryttere) kommer ud af det blå og blæser tæt forbi en på små stier mv. Det er hverken rart for mig eller mine hunde.
dec 2014
apr 2018
Følger: 21 Følgere: 623 Emner: 113 Svar: 7.006
hvor er det sket? Hvad gjorde ejeren?
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 7.508
Ud med hegn og snor - ja og kontrol.
aug 2010
dec 2014
aug 2010
Længe leve slavekontrollen i mobillos.
dec 2014
feb 2020
Hunde: 1 Svar: 138
Min hund og jeg blev selv for et par måneder siden "overfaldet" af en hund som ejeren ikke kunne holde, et surt bæst af en rotte blanding der trak afsted med dens ejer i flexiline, i fuld angreb imod os med dens døde sorte øjne.
da den var ca en meter fra os og skulle til at springe på os, trådte jeg ind foran med ryggen mod den for at skærme min hund, så sprang den ind i mig så jeg væltede ud på vejen og slog mig på hele den ene side.. jeg var gul og blå flere uger efter, og da jeg kom hjem havde jeg tandmærker fra et bidtryk på hele min læg.. den havde ikke bidt igennem, bare nok til huden blev sort og gul i et stort bidmærke.
Da jeg lå på jorden sprang min hund selvfølgelig helt i luften og angreb rotten kortvarig indtil dens ejer fik den trukket tilbage.. jeg havde fast i min hund hele forløbet.
Udover at jeg ikke tør gå samme vej længere, så er min hund nu blevet super gal på alle sorte hunde der kommer i nærheden af os, som i angreb er det bedste forsvar rasende.
Jeg har så ondt af at min hund skulle opleve det, jeg har arbejdet super meget med ham for at få ham til at accepteret andre hunde og kunne passere uden problemer og så sker sådan noget her som bomber alt tilbage til start.
Jeg fortryder lidt jeg ikke meldte det, men da der ikke var bidt hul var jeg i tvivl om det overhovedet ville have en effekt at melde det, så jeg lod være.
og så vil jeg lige sige at folk med aggressive hunde i flexiline, skulle have en våd avis lige i nakken!
dec 2014
Om der er nogen sammenligning med TS' oplevelse, aner vi desværre ikke, da han ikke deltager i tråden.
aug 2010
ingen grund til at blive voldelig
Hundeangreb