{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeangreb
  • #1   25. feb 2023 Hvis ikke der har været bid/forsøg på bid, så tænker jeg egentlig ikke der har været tale om overfald, men "bare" at hunden har syntes, det var mega fedt at rende efter noget, der bevægede sig - det gør det selvfølgelig ikke ok, der er jo krav om, at hunde skal føres i snor eller være under kontrol, og selvfølgelig må de ikke rende rundt og jage eller skræmme folk. Men måske det kan hjælpe dig at vide, at det ikke lyder som om de har været ude på at angribe/skade dig, men bare at løbe efter en cykel i bevægelse smiley

    Ift. om der skal anmeldes, ville det for mig afhænge af omstændighederne. Også for en ansvarlig hundeejer kan uheld ske - man kunne tabe snoren, hunden kunne trække halsbåndet over hovedet e.l. så er det en enkelt gang denne hund gar givet problemer, ville jeg blot tale med ejeren.
    Er det derimod en hund der igen og igen render løs rundt uden kontrol og jager cyklister e.l. så ville jeg da bestemt overveje anmeldelse - særligt hvis ejer, når det påtales, ikke ændrer adfærd.
    - men som udgangspunkt ville jeg tale med ejer først. Helt som jeg ville tale med naboen først, før jeg anmeldte en gene fra dem


  • #2   25. feb 2023 Er det samme hund begge gange og ved du hvem ejer er?


  • #3   25. feb 2023 Man kan vel næppe kalde det et angreb, når der ikke er bid involveret.
    At hunden vælter dig omkuld kan ske på baggrund af alt fra kådhed til overdrevet hyrdeadfærd rettet mod fx cykel. Det er umuligt at vurdere uden at have set situationen.
    Ud fra din sparsomme beskrivelse, er der intet at anmelde. Ejer vil højst få en reminder om at holde hunden i snor.
    Jeg ville tage en samtale med ejer i stedet, for en hund der løber efter mennesker skal - uanset hundens hensigt - holdes i snor.


  • #5   25. feb 2023 Hvis det skulle ske igen, så stop helt op på din cykel, vent på ejeren og tag en fornuftig snak med vedkommende.

    Det er nok 95 procent sandsynlighed for at det "bare" er hundens instinkter er blevet tricket, særligt hvis du cykler rigtig hurtig og kommer bagfra(overrasker hunden).

    Dermed ikke sagt at det er ok, at det sker, men mere en forklaring på det.

    Hvis du helt vil undgå at det sker igen, så sæt farten lidt ned og ring med ringeklokken i god tid.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #7   25. feb 2023 Ikke at det er tilfældet her. Men hvorfor er det, at man i mange tilfælde, ikke giver lyd når man cykler forbi. Det fratager mig muligheden for at trække ind til siden.

    Det er farligt og ubehageligt. Engang var det i skovens dybe stille ro. Det har man også fået ødelagt.


  • #8   25. feb 2023 Isabelle: At ringe med ringeklokken giver hundeføreren mulighed for at kalde sig hund til sig og eventuelt få snor på, trække ind til siden mv. Således forsvinder hele risikoen for at hunden instinkter trickes og at den løber efter cykelisten.

    Jeg oplever alt for ofte at cykelister (særligt mountainbike ryttere) kommer ud af det blå og blæser tæt forbi en på små stier mv. Det er hverken rart for mig eller mine hunde.


  • #10   26. feb 2023 Hunde må naturligvis ikke være så lidt under kontrol at de vælter cyklister.

    hvor er det sket? Hvad gjorde ejeren?


  • #11   26. feb 2023 Alle bør være lige så glade for min hund, som jeg er. Selvfølgelig skal den løbe frit, så dens instinkter ikke hæmmes.
    Ud med hegn og snor - ja og kontrol.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #16   26. feb 2023 Jeg synes det skal meldes.

    Min hund og jeg blev selv for et par måneder siden "overfaldet" af en hund som ejeren ikke kunne holde, et surt bæst af en rotte blanding der trak afsted med dens ejer i flexiline, i fuld angreb imod os med dens døde sorte øjne.

    da den var ca en meter fra os og skulle til at springe på os, trådte jeg ind foran med ryggen mod den for at skærme min hund, så sprang den ind i mig så jeg væltede ud på vejen og slog mig på hele den ene side.. jeg var gul og blå flere uger efter, og da jeg kom hjem havde jeg tandmærker fra et bidtryk på hele min læg.. den havde ikke bidt igennem, bare nok til huden blev sort og gul i et stort bidmærke.

    Da jeg lå på jorden sprang min hund selvfølgelig helt i luften og angreb rotten kortvarig indtil dens ejer fik den trukket tilbage.. jeg havde fast i min hund hele forløbet.

    Udover at jeg ikke tør gå samme vej længere, så er min hund nu blevet super gal på alle sorte hunde der kommer i nærheden af os, som i angreb er det bedste forsvar rasende.

    Jeg har så ondt af at min hund skulle opleve det, jeg har arbejdet super meget med ham for at få ham til at accepteret andre hunde og kunne passere uden problemer og så sker sådan noget her som bomber alt tilbage til start.

    Jeg fortryder lidt jeg ikke meldte det, men da der ikke var bidt hul var jeg i tvivl om det overhovedet ville have en effekt at melde det, så jeg lod være.

    og så vil jeg lige sige at folk med aggressive hunde i flexiline, skulle have en våd avis lige i nakken!


Kommentér på:
Hundeangreb

Annonce